چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 13:15

سمینار یک روزه شناخت و تشخیص بیماری دیابت در پاوه برگزار شد

سمینار یک روزه شناخت و تشخیص بیماری دیابت در پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه سمینار یک روزه شناخت و تشخیص بیماری دیابت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با توجه به شیوع بیماری دیابت در کشور و شهرستان که هرساله در جهان ۵ میلیون نفر بر اثر […]

به گزارش سلام پاوه : به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه سمینار یک روزه شناخت و تشخیص بیماری دیابت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با توجه به شیوع بیماری دیابت در کشور و شهرستان که هرساله در جهان ۵ میلیون نفر بر اثر دیابت فوت می کنند و ۱۱ درصد کل هزینه بهداشت و درمان صرف دیابت و ۳۵ درصد قطع عضو  غیر تصادفات ناشی از دیابت است و در برخی از کشورها تا ۲۰ درصد اعتبارات صرف این بیماری میشود به همین منظور سمینار یک روزه شناخت وتشخیص این بیماری با حضور کلیه پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این سمینار دکتر فریدون مرادی در مورد روشهای جدید درمان و تشخیص دیابت مطالبی را عنوان کرد و سپس بهشتی زاده ریاست مرکز بهداشت و سامیان کارشناس بیماریها درباره کلیات و آمار مبتلایان مطالب را مطرح کردندو در پایان خانم فهیمی درباره تغذیه در بیماران دیابتی نکاتی را برای حاضران در جلسه بیان کرد.