پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:56

نامه ای خطاب به وزیر محترم اطلاعات/ بازگشایی مرز شوشمی باعث استحکام بیشتر نظام خواهد شد!/ شادمان میرصاحب

نامه ای خطاب به وزیر محترم اطلاعات/ بازگشایی مرز شوشمی باعث استحکام بیشتر نظام خواهد شد!/ شادمان میرصاحب

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شادمان میرصاحب شهروند پاوه ای در نامه ای سرگشاده از وزیر محترم اطلاعات درخواست بازگشایی مرز شوشمی را کرده است متن نامه این چنین است: محضر آیت الله دکتر سید محمود علوی وزیر محترم اطلاعات جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم ؛ بدون شک با شنیدن نام پاوه باید شهر […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شادمان میرصاحب شهروند پاوه ای در نامه ای سرگشاده از وزیر محترم اطلاعات درخواست بازگشایی مرز شوشمی را کرده است متن نامه این چنین است:

محضر آیت الله دکتر سید محمود علوی وزیر محترم اطلاعات جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم ؛شادمان میرصاحب

بدون شک با شنیدن نام پاوه باید شهر شکست حصر به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در ۲۶ مرداد سال ۱۳۵۸ ، شهر نماد و فداکاری و ایثارگری و جهاد با مزدوران در ذهن تداعی شود تا یک شهر با طبیعت بکر و تماشایی آن !

پاوه یادآور مجاهدت بزرگمردانی هست که در شکل گیری ، پایه گذاری و تحکیم این انقلاب سهم ویژه ای داشته اند .با وجود این همه رشادت و جلادت خواسته ی اصلی و بحق این مردم که همان بازگشایی مرز شوشمی باشد و علیرغم شعارهای فراوان ، از جانب هیچ دولتی محقق نشده است و اکثر مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس تاکنون نتوانسته اند جامه ی عمل بر آن بپوشانند !

در سفرها و ‌شعارهای انتخاباتی کاندیدهای ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس وعده بازگشایی مرز شوشمی سکوی پرتاب آنها به کرسی های مورد نظر و میزان بالای رای آوری شان بوده است .

حضور دولتمردان از شخص وزیر تا استاندار ، همواره یکی از راه های اشتغالزایی و رفع بیکاری منطقه را در گرو بازگشایی مرز مسافرتی شوشمی عنوان کرده اند ولی دریغ از بازگشایی حتی یک روزه ! پیگیری دولت تدبیر و امید هم تا کنون به هیچ وجه قابل دفاع و رضایت بخش نیست !

به راستی مشکل و نَفسِ ایراد کار ، کجا گره بهم خورده است ؟ چرا با وجود گفته های نامبرده گان مبنی بر عملی شدن که حق مسلم و طبیعی این مردم می باشد و نیازی به تامین اعتبار و بودجه هم ندارد این مهم محقق نشده و نمی شود ؟

مگر غیر این است که رسیدگی به مناطق محروم از یادگارهای شهیدان رجایی و باهنر است ؟ مقام معظم رهبری نیز مهمترین مسئله ی نظام جمهوری اسلامی ایران را کوشش برای رفع فقر و محرومیت در جامعه و حمایت و کمک به طبقات مستضعف و محروم عنوان کرده اند .

منطقه محروم که معنای مطلق آن نداشتن آب و برق و بهداشت و ….‌نیست ! به نسبت پیشرفت تکنولوژی و علم اینجا کماکان در محرومیت و محدودیت بسر میبرد ! بیکاری رو به افزایش است آمار آسیب های اجتماعی روند رو به رشدی به خود گرفته است ، اتفاق زلزله اخیر هم مزید بر علت شد و به شدت در روح و روان مردم تاثیر گذاشته و ضمن سلب آرامش و آسایش باعث رکود بازار و بهم ریختن معیشت اقتصادی مردم شده است .قطعا ادامه این روند منجر به بوجود آمدن مشکلات امنیتی از جمله پیوستن جوانان به جریان های تکفیری خواهد شد که این به شدت برای نظام جمهوری اسلامی زنگ خطری می باشد . دشمنان قسم خورده انقلاب و جریان های تکفیری در کمین جوانان ما هستند و در نبود شغل و درآمد فرصت را مغتنم شمرده و این معصومین را فریب داده و در باتلاق کُفر و تکفیر غرق خواهند کرد ! مگر یکی از رسالت های خطیر وزارت اطلاعات مبارزه با جریان های تکفیری نمی باشد ؟ و آیا بازگشایی مرز به نوعی مبارزه با تکفیر نیست ؟

تنها راه مبارزه با این آسیب ها ایجاد اشتغالزایی از طریق مرز شوشمی می باشد و بحث قاچاق هم به شدت کاهش خواهد یافت .

وزیر محترم اطلاعات !

سخن اصلی اینجاست :

وزارت اطلاعات همواره پناهگاه و ماوای امنیت روانی و اجتماعی مردم بوده است و هست و درخواست ما حفظ و استمرار این پناهندگی می باشد .

و چنانچه پیشتر اشاره شد دالِ بر متفق القول بودن مسئولین در بازگشایی مرز ، چرا تاکنون فقط گفتار درمانی شده است ؟ اگر ایراد کار در بُعد سیاسی و امنیتی آن است امنیتی که در پاوه هست در تهران هم نیست و این امنیت جز در سایه ی پایبندی مردم به نظام جمهوری اسلامی حاصل نشده است .

نگارنده در کِسوَتِ یک شهروند معمولی و نه فرد حقوقی و دارای مسئولیت از جنابعالی خالصانه استدعامندم که نسبت به روند رسیدگی به مشکل عدم بازگشایی مرز شوشمی ، چنانچه مشکل کار سیاسی و امنیتی هست ورود پیدا کرده و ضمن تعامل و رایزنی با مسئولین کشور همسایه -عراق- و رفع موانع ، موضوع را پیگیری و تا حصول نتیجه اصرار فرمایید .

لازم به ذکر است چنانچه باز شدن مرز باعث بوجود آمدن مشکلات امنیتی برای منطقه و تهدیدی برای کشورمان باشد لطف و بزرگواری مردم بسیار بالاتر از آن خواهد بود که عطایش را به لقایش ببخشند ، و همین امنیت را نثار هزاران مرز خواهیم کرد .

و من الله التوفیق

شادمان میرصاحب

۹۶/۹/۱۸

یک پاسخ برای “نامه ای خطاب به وزیر محترم اطلاعات/ بازگشایی مرز شوشمی باعث استحکام بیشتر نظام خواهد شد!/ شادمان میرصاحب

  • دانشجو در تاریخ آذر 20, 1396 گفت:

    بسیار مطلب بجا وخو بی بو د اما ایکاش آقای پیرصاحب همه آحاد جامعه چه مسوولین چه مردم در قالب یک طومار حضوری تحویل شود وحداقل در این مورد وحدت رویه وهم دلی باشد در ضمن در زملنی گه عراق گرفتار حواشی نبود این کار انجام نشد اما اکنون فورا بهانه عدم وجود امنیت و همه پرسی مطرح میشود ولدر اینموقعیت نباید این موضوع مطرح شود اما دیر یا زود این مطالبه بر حق مردم انقلابی پاوه است.