س 28 فروردین 1403 ساعت 15:06

تئاترخیابانی”نیشتمان بیتاقه تی کا یه تا نه” با موضوع زلزله در پاوه اجرا می شود

تئاترخیابانی”نیشتمان بیتاقه تی کا یه تا نه” با موضوع زلزله در پاوه اجرا می شود

به گزارش سلام پاوه : تئاتر خیابانی “نیشتمان بیتاقه تی کا یه تا نه” اثر نرمین گیوچی کاری از دانش آموزان مدرسه بنت الهدی پاوه با موضوع زلزله اجرا می شود. نرمین گیوچی کارگردان این تئاتر در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت؛ وقوع زلزله جزء شوک هایی است که بر روی کودکان تاثیر […]

به گزارش سلام پاوه : تئاتر خیابانی “نیشتمان بیتاقه تی کا یه تا نه” اثر نرمین گیوچی کاری از دانش آموزان مدرسه بنت الهدی پاوه با موضوع زلزله اجرا می شود.

نرمین گیوچی کارگردان این تئاتر در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت؛ وقوع زلزله جزء شوک هایی است که بر روی کودکان تاثیر مخرب زیادی می گذارد.چرا که بچه ها از دیگر افراد جامعه آسیب پذیرترند.

نرمین گیوچی

 

وی به تشریح اهداف این تئاتر پرداخت و گفت: با توجه به اینکه کودکان شهرستان پاوه به طور مستقیم زلزله را تجربه کرده اند و همچنین به طور مرتب در معرض اخبار و اتفاقات این زلزله قرار گرفته اند .دچار احساس ناامنی و استرس شدید شده اند که در کابوس های شبانه گاه و بیگاه می توان مشاهده کرد به همین دلیل سعی کردیم با تئاتر خیابانی همدلی و همراهی کودکان را جایگزین این استرس ها نمایم.تا کودکان از میزان اضطرابشان کم شود و هم با بازی تئاتر با هم سن و سالهای خود که بیشتر آسیب دیده اند همدردی و همراهی کنند .که تاثیر خوبی در روحیه خود بچه ها دارد.

 

گیوچی افزود :تئاتر خیابانی “نیشتمان بی تاقه تی کا یه تان” با بازی صنم غفوری و دانش آموزان کلاس ششم دبستان بنت الهدی پاوه با مدیریت خانم شهلا سپنجی در حال تمرین و آماده سازی برای اجرا در مدرسه می باشند.