پ 30 فروردین 1403 ساعت 20:45

اجرای طرح پلیس مدرسه در شهرستان پاوه

اجرای طرح پلیس مدرسه در شهرستان پاوه

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پاوه گفت : طرح همیار پلیس می تواند با آموزش عملی قانون پذیری به دانش آموزان و تاثیر پذیری بالایی که سخنان فرزندان بر روی والدین دارد اثر گذاری خوبی داشته است. سروان عبدی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : طرح همیار […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پاوه گفت : طرح همیار پلیس می تواند با آموزش عملی قانون پذیری به دانش آموزان و تاثیر پذیری بالایی که سخنان فرزندان بر روی والدین دارد اثر گذاری خوبی داشته است.

سروان عبدی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : طرح همیار پلیس به عنوان یکی از راهکارهای عملی آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به کودکان در سال ۱۳۸۶با همکاری پلیس راهور ،مدیران مدارس و دانش آموزان به اجرا در آمده است.

وی گفت : طرح همیار پلیس با هدف حضور یک فرد پلیس در هر خانواده ،تقویت فرهنگ تعاون و امربه معروف و نهی از منکر در جامعه و نهادینه کردن قانون پذیری برای نسل آینده و به منظور بهبود ترافیک رانندگی اجرا می شود.

عبدی ادامه داد و افزود : یکی از مسائلی که همواره در ایمنی ترافیک مطرح است ،موضوع ایمنی دانش آموزان مدارس است که طی آن چگونگی حفظ ایمنی آن ها هنگام تردد در معابر مورد بحث قرار می گیرد. دانش آموزان هنگام حضور در معابر،به خصوص در نقش عابر پیاده یا سرنشین اتومبیل یا دوچرخه سوار ،باید با مقررات ایمنی مرتبط آشنا شوند و تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی را در حد لازم بشناسند تا ایمنی آنان در معابر تامین شود.

این افسر پلیس راهنمایی رانندگی پاوه گفت : پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پاوه با توجه به ضرورت ایمنی دانش آموزان ،به اجرای طرح پلیس مدرسه اقدام نموده است  که در آن با اعزام نیروهای پلیس آموزش دیده و مجرب به مدارس ،دانش آموزان را آموزش می دهند.

 

سروان عبدی افزود : باید پذیرفت که آموزش ،باعث آگاه سازی و در نتیجه تغییر نگرش ،توانمندی و تغییر عملکرد افراد می شود.بنابراین اگر می خواهیم جامعه ای ایمن و سالم داشته باشیم ،باید از طریق آموزش به ارتقای سطح آگاهی و دانش ترافیکی مردم و فرهنگ سازی کمک کنیم.احترام به قانون و ارزش ها را باید در سال های اولیه ی زندگی به کودکان آموخت تا در بزرگسالی افرادی قانونمند در جامعه داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی شهرستان پاوه ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت آموزش و پرورش پاوه گفت : در حال حاضر ، طرح پلیس مدرسه در پاوه به صورت گسترده و منسجم در حال اجراست  . این طرح مورد استقبال مسئولین آموزش و پرورش ،اولیاءدانش آموزان و مربیان نیز قرارگرفته است.