پ 30 فروردین 1403 ساعت 18:34

تمام اعتباراتی که برای شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب تعیبن شده است برای پاوه نیز در نظر گرفته شده است

تمام اعتباراتی که برای شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب تعیبن شده است برای پاوه نیز در نظر گرفته شده است

به گزارش سلام پاوه : رئیس بنیاد مسکن درحاشیه نشست کارگروه اشتغال پاوه روز گذشته گفت : تمام اعتباراتی که برای شهرستان سرپل ذهاب تعیبن شده است به همین میزان اعتبارات شامل شهرستان پاوه شده است . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مهندس آرش رضایی اظهار داشت : فعالیت اداره بنیاد مسکن شهرستان پاوه در موضوع […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس بنیاد مسکن درحاشیه نشست کارگروه اشتغال پاوه روز گذشته گفت : تمام اعتباراتی که برای شهرستان سرپل ذهاب تعیبن شده است به همین میزان اعتبارات شامل شهرستان پاوه شده است .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مهندس آرش رضایی اظهار داشت : فعالیت اداره بنیاد مسکن شهرستان پاوه در موضوع زلزله اخیر بدون اینکه به ما ابلاغ شود ارزیابی را در سطح شهرستان شروع کردیم .

وی افزود : دقیقا روز بعداز زلزله با آقای عبدالله زاده و هماهنگی که با جناب آقای فرماندار انجام دادیم جلسه ای برگزار و مشکلات را جمع آوری و از مهندسین عمرانی که در فرمانداری و بخشداری بودند برای ارزیابی استفاده نمودیم .

 

مهندس رضایی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی توسط کارشناسان بازدید شده است گفت : که بسیاری از این واحدهای مورد بازدید بدلیل ترس ساکنین آنان از مقاوم نبودن واحدهای مسکونی خود بود که حتی ترکی در دیوار آنها مشاهده نمیشد. اما علی رغم آن این واحدها مورد بازدید قرار گرفتند و به آنها اطمینان خاطر دادیم که هیچ گونه استرسی در این مورد نداشته باشند.

 

رئیس بنیاد مسکن شهرستان پاوه افزود :در بازدیدهای که صورت گرفته است تاکنون ۱۹ واحد شهری و روستایی (۵ واحد شهری،۱۴ واحد روستایی) کاملا تخریب و قابل سکونت نمی باشند که مالکین آنها را تخلیه یا مستآجر شده اند یا به خانه همسایه یا فامیل پناه برده اند.و اسکان موقت داده شده اند.

 

مهندس رضایی افزود : از مابقی بازدیدهای که انجام داده ایم تعداد ۳۳۰ واحد تعمیری درجه ۱و۲و۳ می باشند که نوع اول آن واحدهایی که کاملا تخریب شده اند و دولت هزینه اجاره که طرف در آنجا مستاجر می باشد را پرداخت خواهد کرد که ما ۱۹ مورد به این شکل داشته ایم.

 

وی گفت : ۱۶۵ خانه روستایی که فاقد مقاوم سازی بوده اند را مورد بازدید قرار داده ایم.و به مالکین آنها یادآوری شده است که هرچه سریعتر با مراجعه به ستاد بازسازی منازل خود را تخریب و از وام ۳۰ میلیون با ۵ میلیون بلا عوض که مصوبه دولت می باشند استفاده نمایند.

 

رضایی افزود : وام واحد های شهری ۴۰ میلیون با کارمزد ۴درصد که ۶ میلیون بلا عوض شامل آن خواهد شد و برای تعمییرات واحدهای مسکونی به ترتیب ۱۲ میلیون با ۲ میلیون بلاعوض ۸ میلیون با یک و نیم و ۵ میلیون با یک میلیون بلا عوض که بیستر بازدبدهای ما از نوع سوم می باشد و به همشهریان این را اعلام می کنیم که تمام اعتباراتی که برای شهرستان سرپل ذهاب تعیبن شده است به همین میزان اعتبارات شامل شهرستان پاوه شده است .

 

مهندس رضایی به تشریح فعالیت این اداره در موضوع زلزله اخیر پرداخت و گفت : ما کلا کارهای اداری خود را تعطیل و اداره را به ستاد بازسازی زلزله پاوه اختصاص داده ایم. و بنرهای را در سطح شهر با موضوع به طرف ستاد بازسازی زلزله و درج آدرس در آن که مشخص شود پاوه یکی از شهرهای زلرله زده می باشد را نصب کرده ایم.

 

وی گفت : اعتبارات بازسازی به بانک های ملی سپه، مسکن و تجارت ابلاغ شده است و افراد متقاضی وام با تکمیل جواز و پروانه ساخت ما امادگی داریم آنها را از همین امروز به بانک جهت عقد قرارداد معرفی میشوند. و از لحاظ اعتبارات هیچگونه نگرانی نداریم چون دقیقا همان اعتباری که برای ساخت یا تعمیرات به شهر سرپل ذهاب داده شده است به همان میزان به پاوه اختصاص داده شده است.

 

رئیس بنیاد مسکن شهرستان پاوه گفت : هر روز که از حادثه زلزله میگذرد تعداد پروندها ۲۰۰ تا۳۰۰ مورد افزایش پیدا میکنند و توانسته ایم تاکنون بیش از ۱۰۰ پرونده تشکیل و مورد بررسی قرار دهیم.

 

وی از مردم شهرستان پاوه درخواست کرد : خواهشمندیم کسانی که واحدهای مسکونی آنها بالای ۲۰ درصد ترک برداشته اند به ستاد مراجعه نمایند چون ترک های کمتر از ۲۰ درصد مورد تایید قرار نمیگیرند.

 

مهندس آرش رضایی در پایان از فرماندار ، بخشدار مرکزی و بخشداران نوسود و باینگان و همچنین اصحاب خبر و رسانه شهرستان پاوه در موضوع زلزله اخیر تقدیر و تشکر کرد.