ج 10 فروردین 1403 ساعت 15:16

مختار برزگر فرد : ۵ مدرسه در پاوه آسیب جدی دیده اند

مختار برزگر فرد : ۵ مدرسه در پاوه آسیب جدی دیده اند

به گزارش سلام پاوه:نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان پاوه بامحویت زلزله اخیر و آسیب های وارده به برخی از مدارس صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:سیدنجیب میرانی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان به زلزله اخیر و آسیب های وارده به منازل مسکونی، مدارس و […]

به گزارش سلام پاوه:نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان پاوه بامحویت زلزله اخیر و آسیب های وارده به برخی از مدارس صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:سیدنجیب میرانی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان به زلزله اخیر و آسیب های وارده به منازل مسکونی، مدارس و امکان دولتی اشاره کرد و گفت: خسارت های وارده به مدارس براثر زلزله اخیر باید گزارش شود و مدارسی که خطرآفرین هستند تخلیه شده و دانش آموزان را به دیگر مدراس منتقل کرد.

 

میرانی افزود:اثر روانی که این زلزله بر مردم منطقه گذاشته است بیشتر از دوران جنگ تحمیلی بود و باتوجه به اینکه اثرات روحی و روانی بر روی انسان ماندگاری زیادی داشته و دیر برطرف می شود نیاز است کارگاه ها و همایش هایی برای بازگشت آرامش به مردم در شهرستان برگزار شود.

میرانی برگزاری کارگاه های مشاوره ای برای دانش آموزان را در این شرایط مهم عنوان کرد و گفت:باتوجه به شرایط روانی و استرسی که بدنبال زلزله بر روی دانش آموزان حاکم شده است نیاز است مشاوران کارگاه هایی را برای دانش آموزان برگزار کنند تا شاهد بروز بیماری های روحی و روانی و همچنین افت تحصیلی در پایان سال نباشیم.

معاون فرماندار پاوه از ادارات آب، برق و گاز درخواست نمود جهت پرداخت قبوض با مدارس همراهی نمایند و ضمن قسط بندی آن جهت پرداخت، به هیچ عنوان بدلیل عدم پرداخت نسبت به قطع حامل های انرژی اقدام نکنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه نیز در ابتدا به خسارت های وارده بر اثر زلزله به مدارس شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: بدنبال زلزله اخیر باتوجه به بازدید کارشناسان ۳۴ مدرسه دچار آسیب جزئی و ۵ مرسه آسیب جدی دیده اند و در این میان در دو مدرسه نیز ادامه کار خطر آفرین بوده و باید جهت بوجود نیامدن مشکل احتمالی تخلیه شده و دانش آموزان به مدارس دیگر منتقل شوند.

مختار برزگرفرد به مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در برخی دانش آموزان بدنبال زلزله اخیر پرداخت و افزود: استرس و فشارهای روحی و روانی وارده بر دانش آموزان در روزهای اخیر قطعا بروی کیفیت آموزشی در مدارس تاثیر منفی خواهد گذاشت و برای التیام این موضوع و آرامش خاطر دانش آموزان، باید داوطلبان این شهرستان در کنکور سراسری ۹۷ همچون دیگر مناطق مشمول سهمیه کنکور سراسری شوند.

وی خواستار توجه جدی مسئولین استانی به شهرستان و مدارس آسیب دیده شد و در خاتمه اظهار کرد: باتوجه به سرانه اندک و بدهی های مدارس در حامل های انرژی و همچنین خسارت های وارده براثر زلزله اخیر خواستار توجه بیشتر مسئولین و تخصیص اعتباراتی جهت تعمیر و بازسازی مدارس و سالن های ورزشی این مدیریت هستیم.

یک پاسخ برای “مختار برزگر فرد : ۵ مدرسه در پاوه آسیب جدی دیده اند

  • احمدی در تاریخ آذر 7, 1396 گفت:

    جناب صالحی لطف منتشر کنید.

    آموزش پرورش پاوه حدود یک سال قبل گرفتار زلزله ویرانگر شد و متاسفانه با ورود برزگر به آموزش و پرورش دوران پسرفت و از بین رفتن آموزش و پرورش شروع شد و از اکنون برای تمام ضعفهای امسالش هم بهانه پیدا کرد.
    انشا الله مثل مناطق زلزله زده دوران بازسازی آموزش و پرورش را هم شروع می کنیم