پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:21

زلزله علاوه بر خسارت مالی معیشت مردم را به خطر انداخته است

زلزله علاوه بر خسارت مالی معیشت مردم را به خطر انداخته است

به گزارش سلام پاوه : فرماندار جوانرود با اشاره به شدت زلزله در این شهرستان گفت: زلزله اخیر علاوه بر خسارات مالی و زیربنایی معیشت مردم را نیز به خطر انداخته است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : آرش لهونی روز دوشنبه در جلسه مشترک مدیریت بحران شهرستان های جوانرود و ثلاث باباجانی که با […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار جوانرود با اشاره به شدت زلزله در این شهرستان گفت: زلزله اخیر علاوه بر خسارات مالی و زیربنایی معیشت مردم را نیز به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : آرش لهونی روز دوشنبه در جلسه مشترک مدیریت بحران شهرستان های جوانرود و ثلاث باباجانی که با حضور وزیر نیرو در فرمانداری ثلاث باباجانی برگزار شد، افزود: مشکلات جوانرود کمتر از سایر شهرستان های استان نیست بنابراین انتظارمی رود این شهرستان نیز از تمام امتیازهای سایر شهرستانهای زلزله زده بهره مند شود.

وی با بیان اینکه زلزله تاثیر فراوانی بر کاهش درآمد مردم از جمله گردشگری و تجارت داشته است، اظهار داشت: علاوه بر بازسازی و دیگر مسائل باید به فکرمعیشت مردم هم باشیم.

لهونی با اشاره به اینکه زلزله باعث رکود اقتصادی جوانرود شده است، خواستار تسریع در اجرایی شدن تنفس ۲ ساله تمام وام ها و سایر امتیازهای منظور شده برای زلزله زدگان این شهرستان شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم در چادر، جو روانی خاصی بر آنان حاکم است، جوانان ما در شرایط رقابتی برابری با سایر شهرستان ها نیستند بنابراین لازم است در کنکور سراسری سهمیه ویژه ای برای آنان منظور شود.

فرماندار جوانرود در پایان خواستار احداث سد جوانرود و تخصیص آب سد داریان به این شهرستان با توجه به کمبود آب و دیمی بودن ۹۵ درصد کشت در این شهرستان شد.

زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون ۴۸۳ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم ۳۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

 

منبع : ایرنا  :  خبرنگار:  بهمن کریمی

5 پاسخ برای “زلزله علاوه بر خسارت مالی معیشت مردم را به خطر انداخته است

  • ماكوان از جوانرود در تاریخ آذر 9, 1396 گفت:

    رحمان زاده از جوانرود مردم زحمات شبانه روز دکتر لهونی رو همه دیدن نه در فضای مجازی بلکه حضورا پس نظر شخص شما متعلق به خود شما هستش حتما هم در مقامی نیستی که نظر قطعی بدی و که کارایی فرمانداران رو ارزیابی کنی ،پس لطفا نسنجیده ……

    • رحمانزاده از جوانرود در تاریخ آذر 14, 1396 گفت:

      برای اثبات تبلیغات فضای مجازی سری به کانال Nûçe Qalawi Şaho بزنید اقای عزیز ویسی خواننده رفته دول دره در ثلاث باباجانی و به خانواده ای که میگن شناسنامه ندارن میگه این صدای من به دست فرماندار جوانرود میرسه و آقای لهونی براتون شناسنامه میگیره ( پس فرماندار ثلاث چکاره س؟) تعصب نداشته باش واقعیت را ببین از صد نفر به صورت ناشناس نظر خواهی کن نه جلو دوربین و یا در گروه تلگرامی تا واقعیت را ببینی!

  • حمید جوانرودی در تاریخ آذر 7, 1396 گفت:

    آقای رحمانزاده گفتن زلزله زده بودن جوانرود چه ربطی به فرماندار داره ، این وظیفه صدا و سیماست که اطلاع رسانی کنه نه فرماندار در اون روزهای اول هم وضع ثلاث و سرپل خیلی بدتر از جوانرود بوده که خسارات اون دو شهرستان اصلا قابل مقایسه با جوانرود نیست و صدا و سیما فقط در اون دو شهرستان متمرکز شده بود دوما برپا کردن چادر در شهری که خسارت چندانی ندیده و از اون طرف مردم ثلاث و سرپل خونه هاشون کاملا تخریب شده و هیچ امکاناتی حتی از قبیل اب هم نداشتند ایا به نظر شما از نظر انسانی درسته که فقط واسه اینکه جوانرود زلزله زده محسوب بشه چادر الکی برپا بشه ؟ ضمنا تهیه و برپا کردن چادر وظیفه هلال احمره نه فرماندار و اینکه شما بگید یه شبه این همه چادر از کجا بیارن ؟ خواهشا یکم علمی و منطقی و غیر مغرضانه نظر بدید . کارا بودن ، متخصص بودن ، مردمی بودن و متعهد بودن دکتر لهونی بر تمام جوانرودیها ثابت شده و محبوبیتش میان مردم جوانرود گویای این امره .

    • رحمانزاده از جوانرود در تاریخ آذر 14, 1396 گفت:

      آقا ی حمید جوانرودی چطور کمک های مردمی و دولتی به نام ایشان و به او ربط داره بقیه مسایل ربط نداره؟

  • رحمان زاده از جوانرود در تاریخ آذر 6, 1396 گفت:

    آقای لهونی در جریان زلزله جوانرود بسیار ضعیف عمل کردند و در روزهای اول اصلا یادش نبود بگوید جوانرود هم زلزله زده است ظاهرا از نظر ایشان اگر کشته ای وجود نداشته باشد زلزله وجود نداشته. انتظار می رفت در یک منطقه مشخص تعدادی چادر برپا شود و مردم در آنها اسکان یابند ، ارزاق و کمک های اولیه لازم در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم مجبور نباشند چند شب در سرما شب را به صبح ببرند. عده ای ماموریت دارند در فضای مجازی هر کار مثبتی را به فرماندار جوانرود نسبت دهند و نواقص را یا نادیده بگیرند یا به سایر مسئولین نسبت دهند . مدیریت فرماندار ثلاث و جوانرود در حد صفر بود.