چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 14:40

حوادث تلخ صدا و سیمای کرمانشاه و یک نقص عمده/محمود رستمی تبار

حوادث تلخ صدا و سیمای کرمانشاه و یک نقص عمده/محمود رستمی تبار

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:در دوهفته گذشته, همه ما شاهد تلاش های شبانه روزی خدمت گزاران ملت در صدای و سیمای مرکز استان برای پوشش زلزله هفت و سه دهم ریشتری شاهد حضور بی وقفه خبرنگاران و گزارشگران و گویندگان زحمتکش و دلسوز استان بودیم. شاید اگر صدا و سیمای کرمانشاه در کنار زحمتکشان دنیای […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:در دوهفته گذشته, همه ما شاهد تلاش های شبانه روزی خدمت گزاران ملت در صدای و سیمای مرکز استان برای پوشش زلزله هفت و سه دهم ریشتری شاهد حضور بی وقفه خبرنگاران و گزارشگران و گویندگان زحمتکش و دلسوز استان بودیم.محمود رستمی تبار

شاید اگر صدا و سیمای کرمانشاه در کنار زحمتکشان دنیای مجازی و خبرنگاران محلی و سایت ها و کانال های مختلف اجتماعی شناخته شده نبود,این همدلی مردمی را شاهد نبودیم و وضعیت مصیبت دیدگان بهبود نمی یافت و بار همه زحمات به دوش دولتمردان می افتاد.

شنیدیم که صدای امید, امید بخش مناطق زلزله بوده و هست. البته همه استان از این زلزله به رنج افتادند و کاش رادیو امید سطح وسیع تری را پوشش می داد.از خداوند منان سلامت و موفقیت آنان را خواستاریم . هرچند انتظاری جز این نمی رود چراکه امید است زلزله ای با این ابعاد هرگز در سرزمین ما تکرار نگردد و هرگز شاهد حادثه تلخ دیگر و هجوم مهاجم متخاصمی نباشیم.

 

اما متاسفانه عدم حضور گزارشگران و خبرنگاران و گویندگان مسلط به زبان سورانی – به قول عامه زبان جافی- برای تسکین بخشیدن به آلام دردناک نواحی زلزله زده مشهود بود.کسانی که باگویش خاص هرمنطقه با تسلط کافی به فرهنگ های بومی و خرده فرهنگ ها بتوانند ارتباط نزدیکتری با آنان برقرار سازند. هرچند خبرنگاران مرکز کردستان تا حدی این خلاء را پوشش دادند اما کافی نبود.

 

سخن ما بدون هیچ گونه سو گیری، و فقط و فقط به جهت معرفی یکی از دهها مشکلی است که در مدیریت بحران کشور وجود دارد, می باشد.سیمای کرمانشاه حداقل می توانست از اساتید سخنور و روانشناسان دلسوزی مسلط به فرهنگ مردم چون دکتر محمد خانی و امثالهم و همچنین روحانیون عزیز جهت آرامش دادن به این مردم عزیز بهره ببرد. چرا که مداخلات روحی و روانشناختی در این نوع حوادث جانسوز بسیار ضروری است.

امید است مسوولینی که در این چند صباح تلخ همه توان خویش را وقف امداد رسانی و رفع مشکلات کردند خسته و درمانده نباشند و در حوادث بعدی از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را بنمایند و در همین راستا صدا و سیمای کرمانشاه بتواند برای ارتقاء بخشیدن به کیفیت خدمت رسانی و نزدیک شدن به قلوب عامه هم استانی ها از همه گویش های موجود به اندازه کافی نیروی ماهر و توانا به خدمت بگیرد،چرا که ادبیات این سرزمین به اندازه ای غنی است که برای همه خرده فرهنگ ها سرمایه گذاری شود.

7 پاسخ برای “حوادث تلخ صدا و سیمای کرمانشاه و یک نقص عمده/محمود رستمی تبار

  • ناشناس در تاریخ آذر 10, 1396 گفت:

    شما همیشه نقد میکنید و کارشناسی میکنید و البته لازم نیست در هر ضمینه ای صاحب رای و کارشناس بود

    • امیر بهرامی در تاریخ آذر 19, 1396 گفت:

      داشتن قلم خوب و نوشتن مقاله ای در این حد حتما به مدرک دانشگاهی احتیاج ندارد. هرچند به نظر من امروزه دانشگاه های ما فقط در حال تحویل ادمهای بیسواد به عرصه اجتماع هستند.در نهایت آقای دکتر رستمی تبار دارای مطالعاتی خوبی می باشند که نکاتی که از دید دیگران ممکن است دور بماند به بقیه گوشزد مینمایند. شما نیز باید در نقد نویسنده انصاف داشته باشید!

  • باینگان در تاریخ آذر 7, 1396 گفت:

    دنیا شده انتقاد و سرگرمی ، وجدانا ” آقای رستمی بگذارید مردم زندگی کنند

    • ناشناس در تاریخ آذر 7, 1396 گفت:

      انتقاد در بیان شما یعنی سرزنش
      هدف بهتر زندگی کردن است نه زندگی کردن
      نقد به تصویر کشیدن کاستی ها و برجسته نمودن ضعف هاست….
      نقد راهنمایی و تقدیم آدرس درست است عزیز…..احتمالا همشهری

  • همشهری در تاریخ آذر 6, 1396 گفت:

    البته این مهم را نیز نباید فراموش کرد که بخش بزرگی از مناطق زلزله زده مانند:منطقه دالاهو وریجاب وکرند وگهواره وتوت شامی،به زبان”گورانی(هورامی)تکلم میکنند وبر ایین باستانی یارسان هستند که متاسفانه انگونه که باید وشاید به این مناطق پراخته نشد.
    امید که استفاده از زبان گورانی(هورامی) وکُردی وفارسی، موجبات همگرایی بیشتر اقوام گردد.انشالله.

  • همشهری در تاریخ آذر 6, 1396 گفت:

    درمورد خبرنگاران وگزارشگران شبکه زاگرس باید گفت با افراد هفتاد هشتاد ساله با زبان فارسی مصاحبه میکردن درست است که زبان فارسی زبان رسمی کشوراست اما لزومی نداره برای یک شبکه استانی دراین بحران بازبان فارسی گزارش تهیه شود چون کل استان زبانشان کردی است نباید به خاطر عده ای از شهروندان کرمانشاهی که اصالتا کرد هستن وفقط به خاطر یک نوع تجدد وبه قول خودشان کلاس گذاشتن فارسی صحبت میکنن تمام برنامه های شبکه به زبان فارسی تهیه شود

  • ناشناس در تاریخ آذر 6, 1396 گفت:

    پاوه ای…
    دوصد گفته چون نیم کردار نیست…