ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 06:46

مشمول شدن پاوه به عنوان مناطق زلزله زده حق مردم خسارت دیده این دیار است

مشمول شدن پاوه به عنوان مناطق زلزله زده حق مردم خسارت دیده این دیار است

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : زلزله ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون ۴۸۳ کشته و بیش از ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است. به تبع این زلزله بزرگ و میزان خسارات وارده به دو منطقه […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : زلزله ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون ۴۸۳ کشته و بیش از ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است. به تبع این زلزله بزرگ و میزان خسارات وارده به دو منطقه ازگله و سرپل ذهاب تمامی توجهات و پیگیری ها معطوف به این نقاط شد .

خوشبختانه با روحیه بالای مردم متدین و مهربان شهرستان پاوه که خود تجربه زلزله ۵٫۲ دهم ریشتری را به طرز وحشتناکی تجربه کرده بودند و هنوز حجم گسترده خسارات دیارشان را ارزیابی و برآورد نکرده بودند در اولین لحظات این حادثه ، اولین نیروهای امدادی و اولین محموله های کمک های مردمی خود را راهی مناطق زلزله زده کردند .

حضور ماموستا قادری در روزهای آغازین این زلزله در مناطق زلزله زده و خواندن نماز در مسجد جامع تخریب شده ازگله و حضور در جمع مردم زلزله زده و آسیب دیده و گوش دادن به درد دلهای آنان و عزیمت چندین و چند کاروان کمکهای مردمی شهرستان پاوه از مرزی ترین روستاها تا مرکز شهر و بخشهای مختلف ، تشکیل آشپزخانه با کمکهای مردمی در ثلاث باباجانی توسط شهروندان پاوه ، تشکیل ستاد وحدت برای کمک به مردم زلزله زده ، تشکیل کمپین بزرگ حمایت از کودکان زلزلە زدگان در پاوه ، لغو جشن بزرگ میلاد پیامبر اعظم به پاس احترام به مردم زلزله زده این مناطق توسط ماموستا قادری ، حضور پررنگ انجمن های مردم نهاد در جمع آوری کمکهای مردمی ، پخت نان و کلوچه برای زلزله زدگان توسط بانوان شهرستان پاوه ، پوشش دقیق و سریع اخبار و نیازها و توصیه های لازم مناطق زلزله زده توسط رسانه های محلی و خبرنگاران شهرستان پاوه ، حضور خبرنگاران شهرستان پاوه در مناطق زلزله زده برای پوشش اخبار و شناسایی کمبود ها ، حضور فعال امدادگران هلال احمر پاوه در مناطق ، در اختیار قرار دادن منازل شهروندان شهرستان پاوه برای زلزله زدگان و…. تنها گوشه ای از نوع دوستی مردمان این دیار در زلزله اخیر بود که کماکان ادامه دارد.

مردم شهرستان پاوه در حالی پیش قدم  اولین کمکها  به مناطق زلزله زده شدند که خود نیز زلزله زده بودند و بیش از چندین ساعت حتی این مردم نتوانستند در خانه هایشان بمانند و شب را در بیرون از منازلشان حضور پیدا کرده بودند.

بهرحال در گیر و دار این حادثه تلخ و خسارتهای گسترده مالی و جانی هم استانی های عزیز در ازگله و سرپل ذهاب شهروندان نوع دوست شهرستانهای همجوار بخصوص مردم پاوه از هیچ کوششی برای کمک به این عزیزان زلزله زده دریغ نکردند و در این مناطق بصورت گسترده حضور پیدا کردند تا جایی که درد زخم های پیکیر دیار خود را حتی احساس نکردند.

آری درد زخم های پیکر شهرستان پاوه از همه مناطق زلزله زده بی صدا تر بود و بی کس تر ، و کمتر کسی فریاد تخریب منازل و مراکز آموزشی و صدمات روحی و روانی و خسارت به روستاهای و باغات شهرستان پاوه را شنید.

در حالی که بیش از ۱۵ روز از حادثه تلخ زلزله به مرکزیت ازگله سپری شده است هر روز در فضای گسترده مجازی و رسانه ها بحث هایی مطرح می شود که در این بحثها نیز بازهم مردمان دیار پاوه قهرمان و خسارات وارده به بر آن نادیده گرفته می شود.

در حالی که به گواه مسئولان و اظهارات فرماندار محترم شهرستان پاوه حجم خسارات وارده به پاوه نیز بسیار قابل توجه است انتظار از مسئولان ارشد استانی ، نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی این است که پاوه نیز همچون مناطق زلزله زده مشمول طرح منطقه زلزله زده شود.

بر همین اساس در نشست ستاد مدیریت بحران پاوه که روز شنبه در محل فرمانداری پاوه برگزار شد فرماندار پاوه گفت:زلزله اخیر به ۹۰۰ واحد مسکونی این شهرستان خسارت وارد کرده که ۴۰۰ واحد نیاز به بازسازی و ۵۰۰ واحد دیگر نیاز به تعمیرات دارد.

پرویز ایده پور اعلام کرد:علاوه بر خسارت وارده به واحدهای مسکونی به ۳۴ واحد آموزشی بین ۱۰ تا ۴۰ درصد خسارت و همچنین به ابنیه فنی راههای ارتباطی،تأسیسات آب و برق، ساختمانهای دولتی و واحدهای صنفی نیز هشت میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

رضا رحیمی جانشین استاندار در مناطق زلزله زده اورامانات نیز در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : قطعا بخشی از پاوه دچار آسیب و خسارت شده است و می تواند جزء مناطق زلزله زده محسوب شود.

 

فرماندار پاوه نیز بیان داشت که تمامی اقدامات لازم و ارزیابی های لازم در شهرستان پاوه برای مشمول شدن این شهرستان به عنوان منطقه زلزله زده صورت گرفته است.

شهاب نادری نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با جناب آقای دکتر نوبخت گفت : تقاضای ما این است شهرستانهای پاوه، جوانرود و روانسر نیز جز زلزله زده ها محسوب شود، چون اگر غیر این باشد ظلم بزرگی در حق شهرستانهای اورامانات خواهد شد.

در حقیقت تمامی مسئولان شهرستان و نماینده اورامانات بر این موضوع واقف شده اند که پاوه نیز زخم خورده زلزله است و باید مشمول طرحهای مناطق زلزله زده شود بر همین اساس با توجه به حجم بالای درخواستهای شهروندان از پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه مبنی بر پیگیری این خواسته به حق از مسئولان این رسانه عاجزانه از مسئولان شهرستانی در راس همه حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه محبوب شهرستان ، فرماندار ساعی ، نماینده فعال اورامانات و همچنین استاندار تلاشگر و خدوم استان کرمانشاه درخواست داریم با بررسی و ارزیابی دقیق مطالبه مردم زلزله زده پاوه را نیز دریابند کما اینکه حجم آسیبها و خسارتها به مردم این خطه بسیار مشهود است .

حضور ماموستا قادری و اقامه نماز در منطقه زلزله زده ازگله و مسجد جامع تخریب شده آن

حضور فعال امدادگران پاوه و کمک به زلزله زدگان

 

بازدیدهای شبانه فرماندار پاوه از مناطق زلزله زده پاوه و خسارتهای وارده بر شهروندان

گوشه ای از تخریب باغات پاوه

تخریب و خسارت بیش از ۹۰۰ واحد منزل مسکونی در پاوه

در اختیار قرار دادن منازل مسکونی شهروندان پاوه برای زلزله زدگان

تخریب و خسارت به بیش از ۹۰۰ منزل مسکونی در پاوه

حضور ماموستا قادری در بین مردم زلزله زده

 

فعالیت گسترده انجمن های مردم نهاد برای کمک به زلزله زدگان

 

فعالیت گسترده انجمن های مردم نهاد برای کمک به زلزله زدگان

کمکهای گسترده انجمن های مردم نهاد به زلزله زدگان

 

یک پاسخ برای “مشمول شدن پاوه به عنوان مناطق زلزله زده حق مردم خسارت دیده این دیار است

  • شهروند در تاریخ آذر 6, 1396 گفت:

    همینکه آسیب جانی ندیده آیم باید خدا را شکر کنیم و دنبال این قضایا رفتن بیهوده است