ج 10 فروردین 1403 ساعت 01:36

برگزاری مراسم تکریم ومعارفه مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه/محبی رفت،یزدان پناه آمد

برگزاری مراسم تکریم ومعارفه مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه/محبی رفت،یزدان پناه آمد

به گزارش سلام پاوه : مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار و با تقدیر از زحمات ‘سلیمان محبی’ مدیرکل پیشین، ‘مجید یزدان پناه’ به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این مراسم ظهر روز شنبه با حضور عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و […]

به گزارش سلام پاوه : مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار و با تقدیر از زحمات ‘سلیمان محبی’ مدیرکل پیشین، ‘مجید یزدان پناه’ به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این مراسم ظهر روز شنبه با حضور عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و جمع زیادی از فرهنگیان و معلمان کرمانشاهی در سرسرای شهید بهشتی برگزار شد.

عمادی در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به سمت روش های نوین تعلیم و تربیت برود، گفت: آموختن شیوه صحیح زندگی به دانش آموزان از جمله نکاتی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای اینکه دانش آموزان ما در مدارس افرادی خلاق و آینده نگر باشند ابتدا باید معلمان و مدیران خود را به این سمت سوق دهیم چرا که تاثیرپذیری دانش آموز از معلم غیرقابل انکار است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به بالابودن هزینه های این وزارتخانه و ادارات کل استانی، یادآوری کرد: این هزینه ها باید در مدارس و برای بهبود مسائل آموزشی صورت گیرد نه اینکه در ادارات کل انجام گیرد.

عمادی در ادامه به تلاش های محبی مدیرکل پیشین آموزش و پرورش استان برای ارتقای وضعیت آموزشی مدارس اشاره و اظهار کرد: کارهای خوبی در این سه چهار سال اخیر صورت گرفت که امیدواریم در دوران مدیریت جدید ادامه پیدا کند.

وی در پایان همچنین با ابراز خرسندی از انتخاب یزدان پناه به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش کرمانشاه، وی را فردی با برنامه و توانمند خواند که در صورت همراهی جامعه فرهنگیان می تواند باعث پیشرفت شود.

**برای حضور همه دانش آموزان مناطق زلزله زده در کلاس های درس تلاش می کنیم

مجید یزدان ‌پناه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم از تلاش برای حضور همه دانش آموزان مناطق زلزله زده بخصوص در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی خبر داد.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه (هفتم آذر) ۲ تیم از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی سفر می کنند، افزود: وظیفه این تیم ها فراهم کردن شرایط برای حضور همه دانش آموزان این شهرستان ها سر کلاس های درس است.

یزدان پناه تاکید کرد: در دوران مدیریتم به دور از هرگونه نگاه قومی و قبیله ای هرآنچه را که در توان داشته باشم به کار می گیرم تا شاهد تحول بیشتر در آموزش و پرورش کرمانشاه باشیم.

وی در پایان با تقدیر از حسن اعتماد وزیر آموزش و پرورش برای سپردن سکان مدیریت آموزش و پرورش کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد با کمک همکاران فرهنگی خود بتواند گام های خوبی در راستای توسعه و تعالی این نهاد مهم بردارد.

**۲۶۰ میلیارد ریال برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس هزینه شد

سلیمان محبی مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز از هزینه ۲۶۰ میلیارد ریالی برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس استان خبر داد و گفت: هم اکنون همه سیستم های گرمایشی مدارس استان ایمن هستند.

وی ادامه داد: در مدتی که مسئولیت آموزش و پرورش کرمانشاه را برعهده داشتم با کمک همکاران خود موفق شدیم ده ها فضای آموزشی به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را به فضاهای آموزش و پرورش استان اضافه کنیم.

محبی، افزایش ۲۰ موردی تعداد پژوهش سراهای آموزشی، ایجاد سه آزمایشگاه نانوفناوری، افزایش ۱۵ موردی دارالقران ها، ارتقای رتبه سواد آموزی از رتبه ۲۷ کشوری در سال ۹۲ به رتبه اول در شرایط کنونی را از دیگر اقدام های صورت گرفته عنوان کرد.

منبع ایرنا خبرنگار:مسعود اسماعیلی