پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 11:57

با حضور معاون استاندار کرمانشاه جلسه ستاد مدیریت بحران در پاوه برگزار شد/عکس

با حضور معاون استاندار کرمانشاه جلسه ستاد مدیریت بحران در پاوه برگزار شد/عکس

به گزارش سلام پاوه : با حضور معاون استاندار کرمانشاه صبح امروز جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان پاوه در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : جانشین استاندار در مناطق زلزله زده اورامانات گفت تا پایان امروز اریابی واحدهای آسیب دیده ناشی از زلزله در اورامانات باید به اتمام برسد . […]

به گزارش سلام پاوه : با حضور معاون استاندار کرمانشاه صبح امروز جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان پاوه در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : جانشین استاندار در مناطق زلزله زده اورامانات گفت تا پایان امروز اریابی واحدهای آسیب دیده ناشی از زلزله در اورامانات باید به اتمام برسد .

رحیمی که در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان پاوه شرکت کرده بود گفت تاکنون مبلغ ۷۶۷ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله زده استان اختصاص داده شده است که در قالب تسهیلات کم بهره و بلاعوض به آسیب دیدگان پرداخت خواهد شد .

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: با این مبلغ برای واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله در شهرها مبلغ ۳۵ میلیون تومان با بهره پنج درصد و مبلغ ۶ میلیون تومان بلاعوض و برای روستائیان مبلغ ۲۵ میلیون تومان وام چهار درصد و مبلغ ۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت میشود .

 

رحیمی ادامه داد و افزود: برای تعمیرات نیز تا سقف ۱۲ میلیون تومان در شهر و روستا با بهره چهار دصد تسهیلات پرداخت میشود .

وی تصریح کرد: در هفته گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره نیز برای اشتغال روستائیان استان اختصاص یافت که در سفر وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی به مناطق زلزله زده مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ اضافه شد .

 

جانشین استاندار در مناطق زلزله زده اورامانات در خصوص استمهال تسهیلات بانکهای استان برای مناطق زلزله زده به مدت دو سال گفت این موضوع در حال بررسی است و در صورت موافقت این وضعیت شامل شهرستان پاوه نیز خواهد شد .

 

رحیمی از نقش ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در کمک به زلزله زدگان و هدایت کمک و امداد رسانی به مردم این مناطق قدردانی کرد و این نقش وی را در کاهش آلام و درد و رنج مردم زلزله دیده بسیار حائز اهمیت دانست .

 

در این نشست امام جمعه پاوه گفت در این برهه زمانی بهترین اقدام برای مردم زلزله زده همگام با بازسازی خانه های آنها بازسازی فکری و روحی آنان است .

ماموستا ملا قادرقادری عدم توجه مردم منطق زلزله زده به استحکام ساختمانها را ناشی از عدم بضاعت مال آنان دانست و بر ضرورت نظارت و مراقبت هر چه بیشتر بر کار ناظران ساخت واحدهای مسکونی و اداری و تجاری را در شهرها و روستاها مورد تأکید قرارداد .

 

امام جمعه پاوه خواستار ارزیابی تمامی واحدهای شهری و روستایی آسیب دیده از زلزله در شهرستان و تجهیز انبار جمعیت هلال احمر شهرستان به وسایل و امکانات امدادی و کمکی شد .

 

در ابتدای این جلسه فرماندارشهرستان پاوه با اشاره به توپوگرافی و طبیعت خشن شهرستان گفت این موضوع موجب آسیب پذیری هر چه بیشتر واحدهای مسکونی به ویژه در روستاهای شهرستان شده است . این مهم نیازمند بررسی و آسیب شناسی است .

 

ایده پور با اشاره به ترافیک سنگین شهر پاوه و نبود راه برون رفت به هنگام بحران افزود زلزله اخیر در استان ضرورت احداث جاده کمربندی در شهرستان پاوه دو چندان کرد که انتظار داریم مسئولان استان در رأس جناب آقای استاندار نسبت به تأمین اعتبار این طرح دستور لازم را صادر فرمایند .

 

در پایان معاون استاندار از چند واحد آسیب دیده از زلزله اخیر در شهر پاوه بازدید کرد .

 

 

یک پاسخ برای “با حضور معاون استاندار کرمانشاه جلسه ستاد مدیریت بحران در پاوه برگزار شد/عکس

  • غلام در تاریخ آذر 6, 1396 گفت:

    بازم نماینده پاوه رابا ۰/۱دهم ریشتر از مناطق دیگر زلزله زده جدا کردن و۳۰درصد تخریب را به پاوه اعلام کردن