پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:02

دادستان شهرستان پاوه : تنها علت تصادفات جاده ای در پاوه،عامل انسانی نیست

دادستان شهرستان پاوه : تنها علت تصادفات جاده ای در پاوه،عامل انسانی نیست

به گزارش سلام پاوه : دادستان شهرستان پاوه در واکنش به درخواستهای عمومی شهروندان در مورد وضعیت نامطلبوب جاده ها و خیابانها، تنها علت تصادفات جاده ای در پاوهرا عامل انسانی ندانست و وضعیت اسفناک جاده ها را نیز از دلایل تصادفات دانست. مسلم الماسی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت :باتوجه به پیام […]

به گزارش سلام پاوه : دادستان شهرستان پاوه در واکنش به درخواستهای عمومی شهروندان در مورد وضعیت نامطلبوب جاده ها و خیابانها، تنها علت تصادفات جاده ای در پاوهرا عامل انسانی ندانست و وضعیت اسفناک جاده ها را نیز از دلایل تصادفات دانست.

دادستان پاوه

مسلم الماسی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت :باتوجه به پیام های دریافتی مردم شریف شهرستان پاوه دایر بر وضعیت نامطلوب جاده ها و نیز بررسی آمار دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه، که حکایت از وجود تعداد زیادی پرونده مربوط به صدمات ناشی از تصادفات جاده ای داشت. بررسی وضعیت جاده ها در دستور کار قرارگرفت،که روز گذشته در محل دادستانی شهرستان با حضور رییس پلیس راهنمایی و رانندگی و ریاست اداره راهداری جلسه ای برگزارگردید.

 

وی با بیان اینکه متعاقب جلسه برگزار شده از نقاط حادثه خیز داخل و خارج شهر بازدید شد گفت : در طی بازدیدی میدانی از سه راهی بیمارستان پاوه ،سه راهی فرهنگیان ،سه راهی واقعا بحرانی شهرک ظفر و از چند نقطه دیگر بصورت دقیق بازدید به عمل آمد.

 

دادستان شهرستان پاوه ادامه داد و افزود : متاسفانه در تصادفات جاده ای که اتفاق می افتد،غالبا تقصیر بر عهده یکی از دو طرف حادثه قرار داده میشود و اصلا به وضعیت اسفناک جاده ها توجهی نمی گردد و مد نظر نیست، که اگر جاده دارای وضعیت استاندارد می بود و یا اگر گاردریل داشت این اتفاق نمی افتاد و شخص فوت و مجروح نمی شد. یا اگر خودرو کیفیت کافی را داشت این حادثه منجر به فوت نمیشد.صد افسوس که این موارد درتصافات فراموش شده است و تنها و تنها به عامل انسانی در وقوع چنین حوادثی توجه می شود.

 

مسلم الماسی با انتقاد از وضعیت جاده ای شهرستان پاوه گفت : جاده های شهرستان های پاوه نه تنها با استاندارهای بین المللی سازگاری نداشته بلکه با قوانین و مقررات داخلی نیز مطابقتی ندارد.

 

وی با اشاره به تاریخ شهر پاوه گفت : پاوه از سال ۱۳۳۵شهرستان بوده و فرمانداری داشته است، اما عرض جادهای آن وفق آیین نامه ها، هنوز فرعی درجه ۱ و در بعضی جاها فرعی درجه ۲ است که اصلا قابل پذیرش نیست.

 

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه با انتقاد از وضعیت آسفالت انجام شده افزود : در بسیاری از قسمت ها که پرتگاه است هنوز محافظ و گاردریل وجود ندارد و این واقعا جای تاسف دارد. کیفیت آسفالت انجام شده مناسب نیست و بعد از چند ماه کنده میشود.این موضوع نشان از عدم استفاده ازمهندسین متبحر است.نوع آسفالت حتی در سر خوردن خودرها نیز تاثیردارد که متاسفانه رعایت هیچ کدام یک از این موارد مشاهده نمی شود.

 

مسلم الماسی با تاکید بر اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز داخل شهر پاوه اعلام کرد : از این تاریخ به بعد به پلیس راهور و پلیس راه اعلام می شود که در تمام تصادفاتی که در حوزه شهرستان پاوه اتفاق می افتد بدونه استثناء در تمام موارد،در داخل شهر میزان قصور شهرداری و در خارج از شهر میزان قصور راهداری مشخص شود. تا زمانی که اقدام به اصلاح نکنند این رویه ادامه خواهد داشت و در سال به میلیارد ها تومان پرداخت دیه محکوم میشوند تا خود مجبور به اصلاح گردند.بواقع به این نتیجه میرسند به جای پرداخت بودجه خود به دیات افراد ،باید اقدام به اصلاح نقاط حادثه خیر بنمایند.

 

دادستان شهرستان پاوه اعلام کرد: در راستای بررسی و مشخص کردن نقاط حادثه خیر داخل شهر وخارج شهر (از سریاس تا نوسود و نودشه)روز یک شنبه با حضور مدیر اداره راهداری ، شهردار و رئیس پلیس راهور و رئیس پلیس راه شهرستان،از نقاط حادثه خیر بازدید بعمل می آید،و این نقاط به متولیان امر ابلاغ میشود تا در اسرع وقت اقدام به اصلاح این نقاط نمایند.

 

مسلم الماسی در پایان ضمن تاکید مجدد بر در نظر گرفتن قصور شهرداری و اداره راهداری در وقوع تصادفات در شهرستان پاوه گفت : لازم به ذکر است روز گذشته نیز بازدید کوتاهی از چند نقطه حادثه خیز داخل شهر و خارج شهر بعمل آمد و به عینه موضوع از نزدیک مورد بررسی و دستور کار قرار گرفت.

 

گفتنی است دادستان شهرستان پاوه در اقدامی ارزشمند اقدام به تشکیل کانال تلگرامی تحت عنوان مطالبات عمومی مردم شهرستان پاوه به آدرس @dadsetanipave کرده است و بصورت مستقیم و بی واسطه پیگیر مطالبات مردمی می باشد.

 

 

3 پاسخ برای “دادستان شهرستان پاوه : تنها علت تصادفات جاده ای در پاوه،عامل انسانی نیست

  • درمانگاه تامین اجتماعی پاوه در تاریخ آذر 4, 1396 گفت:

    سلام اقای دادستان عزیز
    اقای دادستان ،پیگیر موضوع احداث درمانگاه تامین اجتاعی پاوه باشید که ۳سال پیش کلنگ ساخت ان با حضور امام جمعه ومسولان پاوه به زمین زده شد ولی متاسفانه ..؟؟؟؟سپاس

  • رضایزدانبخش در تاریخ آذر 3, 1396 گفت:

    تشکرو سپاس بی پایان مخصوص خدایی است کە بشر را آفریدە وبە او قدرت اندیشیدن دادە وتواناییهای بالقوە را در وجود انسان قرار دادە و اورا امر بە تلاش و کوشش نمودە وراهنمایانی را برای هدایت بشر فرستادەاست. پس از ارادت خاضعانەبەدرگاەخداوند بی همتا لازم است از دادستان محترم جناب آقای الماسی بەخاطر سعە صدر ورهنمودهایی کە درکانال تلگرامیشان برای مردم دیارمان ارائە میدهند تشکر وقدردانی نمودە و موفقیت ایشان را ازدرگاە احدیت خواهانیم.

  • عادل رمضانی در تاریخ آذر 3, 1396 گفت:

    با سلام خدمت دادستان محترم پاوه.

    نکات فنی و بسیار خوبی را یاد آوری کردید, که به نظر میرسد کاملا هم درست باشند, امیدواریم این نکات از سوی شهرداری و اداره راه نیز رعایت گردند. که در غیر این صورت فقط شاهد تکرار خوادث هستیم. نکته ای را که فراموش کردید,قوانین بسیار ضغیف و بی تاثیر راهنمایی و رانندگی است,

    مثلا در تصادفات منجر به فوت, مشاهده میشود که همان راننده خاطی پس فردا سوار ماشین است. هرچند که تصادف غیر عمد بوده اما درصدی از آن آگاهانه وعمدی بوده, من میدانم اگر سبقت یا سرعت غیر مجاز داشته باشم احتمال صانحه بسیار است.

    امیدوارم همچنان پاینده و پرکار باشید