چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 04:16

۹۰۰ واحد مسکونی این شهرستان در اثر زلزله اخیر خسارت دیده است/عکس

۹۰۰ واحد مسکونی این شهرستان در اثر زلزله اخیر خسارت دیده است/عکس

به گزارش سلام پاوه:فرماندار پاوه گفت:زلزله اخیر به ۹۰۰ واحد مسکونی این شهرستان خسارت وارد کرده که ۴۰۰ واحد نیاز به بازسازی و ۵۰۰ واحد دیگر نیاز به تعمیرات دارد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:پرویز ایده پور اعلام کرد:علاوه بر خسارت وارده به واحدهای مسکونی به ۳۴ واحد آموزشی بین ۱۰ تا ۴۰ درصد خسارت […]

به گزارش سلام پاوه:فرماندار پاوه گفت:زلزله اخیر به ۹۰۰ واحد مسکونی این شهرستان خسارت وارد کرده که ۴۰۰ واحد نیاز به بازسازی و ۵۰۰ واحد دیگر نیاز به تعمیرات دارد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:پرویز ایده پور اعلام کرد:علاوه بر خسارت وارده به واحدهای مسکونی به ۳۴ واحد آموزشی بین ۱۰ تا ۴۰ درصد خسارت و همچنین به ابنیه فنی راههای ارتباطی،تأسیسات آب و برق، ساختمانهای دولتی و واحدهای صنفی نیز هشت میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

 

وی اظهار کرد:خسارتهای مذکور طی فرمهای مربوطه به مدیریت بحران استان کرمانشاه و ادارات کل اعلام شده است.

وی افزود:برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات و ۶۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض و برای واحدهای روستایی مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات و مبلغ ۵۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض پرداخت می شود.

فرماندار پاوه،عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرستان را در زلزله اخیر مناسب ارزیابی کرد و گفت:در این برهه ایجاد فضای نشاط آور برای خروج مردم از بحران و استرس مهم و حائز اهمیت است.

ایده پور از هدایت و آگاهی بخشی روحانیت شهرستان، حضور مؤثر انجمن های مردم نهاد و عموم مردم به خاطر کمک رسانی و امداد به موقع به زلزله زدگان شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و قصرشیرین قدردانی کرد.

زلزله ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون ۴۴۴ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.در این زلزله حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.