پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 19:05

ورود دادستانی پاوه به موضوع فضای آموزشی شهر بانه وره/ عکس

ورود دادستانی پاوه به موضوع فضای آموزشی شهر بانه وره/ عکس

به گزارش سلام پاوه : در راستای پیگیری مطالبات شهروندان دادستان شهرستان پاوه به درخواست شهروندان بانه وره ای از مدرسه شهید مطهری این شهر بازدید کرد . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : درپی زلزله اخیر مدارس فرسوده شهر بانه وره که سابقه تخریب دیوار و محوطه و … را در سنوات گذشته داشته […]

به گزارش سلام پاوه : در راستای پیگیری مطالبات شهروندان دادستان شهرستان پاوه به درخواست شهروندان بانه وره ای از مدرسه شهید مطهری این شهر بازدید کرد .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : درپی زلزله اخیر مدارس فرسوده شهر بانه وره که سابقه تخریب دیوار و محوطه و … را در سنوات گذشته داشته اند دوباره دچار آسیب شدند و در همین راستا شهروندان این شهر در تماس با دادستانی پاوه که روند جدیدی از پیگیری مطالبات مردم را به صورت عملی آغاز کرده است موضوع را مطرح کردند و دادستان پاوه عملا وارد موضوع و بررسی آن شدند.

مسلم الماسی در این باره اظهار داشت : باتوجه به مطالبه عمومی شهروندان محترم در ارتباط با وضعیت ایمنی دبستان شهید مطهری شهر،که در زلزله اخیر یکسری آسیب ها به آن وارد شده بود،موضوع مورد بررسی قرارگرفت،که امروز درمحل دادستانی شهرستان با آقای مستوفی رئیس آموزش و پرورش بخش باینگان جلسه ای برگزار شد و محدودیت ها و امکانات موجود بررسی شد.

دادستان پاوه ادامه داد و افزود : متعاقبا در معیت رئیس آموزش و پرورش و مهندسان اداره کل نوسازی مدارس استان از دبستان مذکور بازدید بعمل آمدو پس از بازدید میدانی شاهد بودیم که محوطه دبستان شهید مطهری دارای یکسری نواقص غیر قابل اغماض میباشد که در این زمینه هماهنگی های لازم با شهردار شهر بانه وره مدیر آموزش و پرورش منطقه انجام شد و در راستای اصلاح و رفع آن اقدام مقتضی صورت خواهد گرفت.

الماسی گفت : در رابطه با ادامه حضور دانش آموزان در مدرسه شهید مطهری بررسی های لازم صورت گرفت و امکانات بررسی شد و مقرر گردید، دانش آموزان دبستان شهید مطهری یا به دبستان سمیه در شیفت عصر منتقل شوند و مشکل آب دبستان در نوبت عصر توسط شهرداری یا نهاد دیگر برطرف شود،و مدیریت آموزش وپرورش منطقه پیگیر مجوز تخریب مدرسه و نوسازی آن باشند که البته این موضوع یک پروسه بسیار زمان برمیباشد. یا اینکه دانش آموزان در دبستان شهید مطهری ادامه تحصیل داده و با قید فوریت نسبت به بازسازی محوطه اقدام شود.

وی افزود : تصمیم گیری در این رابطه که کدام یک از این راهها برگزیده شود به خود اولیاء دانش آموزان واگذار گردید و قرار شد در نزدیک ترین وقت جلسه انجمن اولیاء و مربیان در این باره تصمیم گیری شود.

 

دادستان پاوه در پایان گفت : لازم به ذکر است در این زمینه به ریاست آموزش وپرورش بخش باینگان بصورت مکتوب تذکرات مورد نظر داده شد و عواقب سهل انگاری در امور محوله و برخورد قضایی در صورت قصور یادآوری گردید.

گفتنی است چندین سال است شهر تازه تاسیس بانه وره در شهرستان پاوه با مشکل فضای آموزشی مناسب روبرو می باشد و حتی برای ساخت مدرسه جدید نیز وعده های داد شد که ظاهرا به پس از نزدیک به دو سال است این وعده تحقق پیدا نکرده است .