ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 03:08

این بار هم بر می خیزیم…/سابق خسروی

این بار هم بر می خیزیم…/سابق خسروی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:به این فکر بودم دراین ماتم سرای سرزمینم که هرازچندگاه زخم وداغی عمیق برپیکرش وارد میشوداین بار قرعه به نام استان من و برادران و خواهرانم در ثلاث و سرپل ذهاب و قصر شیرین درآمد و البته که ممکن بود فاجعه غظیم تر از این هم باشد چرا که خطر در […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:به این فکر بودم دراین ماتم سرای سرزمینم که هرازچندگاه زخم وداغی عمیق برپیکرش وارد میشوداین بار قرعه به نام استان من و برادران و خواهرانم در ثلاث و سرپل ذهاب و قصر شیرین درآمد و البته که ممکن بود فاجعه غظیم تر از این هم باشد چرا که خطر در خانه های بسیاری را زد و تا بیخ گوش شهرهای دور و نزدیک کرمانشاه و کردستان و آذربایجان هم آمد. عمق فاجعه و رنج ومصیبت،احساسات ملتی راجریحه دار کرد.

مردم غیور ورنج دیده و جوانان کرد داغدار، آثار ویرانی این زلزله راخودجوش با ابزار اینترت به مقابل دیدگان مردم و وجدان عمومی جامعه در داخل وخارج به نمایش گذاشتند.این زلزله با وجود ویرانی و داغ و رنج و ماتم مردم وسهل انگاری در مقاوم سازی ساخت مسکن مردم،یک پیام بزرگ داشت و آن اینکه:ارزش های انسانی مردم ایران قابل مصادره به عنوان دین و مذهب و قوم و نژاد نیست.این مردم چنان در هم تنیده اند که پیکری واحد هستند و وحدت و یکدلیشان در حد شعار نیست.

مردم ایران به صورت عام و علی الخصوص کردهای دردمند و بیدار دل نشان دادند در این همبستگی ملی هر کجا و هر زمان که نیاز باشد خارج از هر مذهب و عقیده ای به کمک شکستگان و مصیبت دیدگان می شتابند و اصالت ارزشهای انسانی خود را با تجربه تاریخی و فرهنگ و تمدن غنی به رخ دنیا می کشند و هر مذهب و ملیت و قومیتی را درون اصالت ارزشهای انسانی خود جذب و حل می کنند.نمود عینی آن کمک های بی دریغی است که از هر طرف به سوی شهرستانهای زلزله زده روان است و چشم ها با مشاهده این صحنه ها اشک شوق می ریزند.

ما مردمی هستیم که همیشه در طول تاریخ دربزنگاه های حساس درخشندگی فطری و غنای فضیلت های انسانی ملت مان را نشان داده ایم.و اینک آزمونی دیگر و مردمانی مجرب که امتحان یکدلی و ایثار را پیش روی خود می بینند و در آغاز این راه قرار دارند.

ملتمسانه از معتمدین مردم که مورد وثوق بوده و همگان با روی گشاده و قلب آرام وجوه نقدی و غیر نقدی خود را تقدیمشان می کنند؛درخواست می کنیم باتشکیل ان جی او های مردم بومی و جوانان این دیار هسته های بازسازی و اسکان مردم رنجدیده را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و نگذارند سرما و بارندگی بیش از این رنج و گرفتاری مردم مصیبت کشیده را مضاعف کند.

اگر افراد امین ودلسوز مردمی همت کنند در کنار آن مسولین پی گیری و دلسوزی را بیش از پیش جلوه گر سازند سرنوشت بازسازی واسکان مردم سریع تربه سامان می رسد و تحمل این تراژدی دردناک شاید آسانتر گردد.

امید است که مردم کرد با آگاهی وتجربه با همبستگی وهمت والا ی جوانانشان هرچه سریع تر به بازسازی پرداخته ومردم خیر وتوانا دست یاری به سوی آنها دراز کنند ومرهمی برآلام این مردم باشند؛و در کنار همت مسولین ضعف ها و کاستی ها را پوشش دهند و بار دیگر افتادگان این عرصه را در ابعاد اقتصادی و عاطفی و جسمی و …..یاری دهند.

شاید این زلزله به پاس حرمت خون جانباختگانش عاملی برای همبستگی ملی و توجه بیشتر به این دیار و مردمانش شود.

3 پاسخ برای “این بار هم بر می خیزیم…/سابق خسروی

  • شاهد در تاریخ آبان 27, 1396 گفت:

    مطلب جالبی بود

  • ناشناس در تاریخ آبان 26, 1396 گفت:

    سلام باید عرض کنم که مردم همیشه در صحنه بودن واین را در جنگ تحمیلی و مناسبتها وغیره خودشون نشان دادن ودر واقع چنین قدم جلو هستن واین دولتی ها هستیم که باید در خدمت مردم باشیم

    • شاهو در تاریخ آبان 27, 1396 گفت:

      دولت در فکر نیست