پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:53

فروش ۸۰۰ میلیون ریالی انار در آیین شکرانه انارنه

فروش ۸۰۰ میلیون ریالی انار در آیین شکرانه انارنه

به گزارش سلام پاوه:رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت: ۸۰۰ میلیون ریال انار و فرآورده های آن در آیین شکرگذاری انارانه در این منطقه به فروش رفته است. هادی شریفی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:آیین شکرگزاری انار یا انارانه در هشت روستا و یک شهر پاوه به […]

به گزارش سلام پاوه:رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت: ۸۰۰ میلیون ریال انار و فرآورده های آن در آیین شکرگذاری انارانه در این منطقه به فروش رفته است.

هادی شریفی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:آیین شکرگزاری انار یا انارانه در هشت روستا و یک شهر پاوه به مدت ۹ روز در آبان ماه جاری  برگزار شد که در این جشن  انار به همراه محصولات و فرآورده های آن همانند،رب انار،شربت انار،مربای انار و غیره در هریک از روستاهای شرکت کننده در آیین،فروشی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان داشته است.

وی خاطر نشان کرد:در کنار این آیین برنامه های جانبی بسیاری همچون دف نوازی،نیایش به زبان محلی،آیین انارگردانی و مسابقه بازی بومی محلی برگزار شد و غرفه های فروش انار و فرآورده های آن در معرض دید عموم قرار گرفت.
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه تصریح کرد:فروش بالای انار و فرآورده های آن در روستای داریان و شرکان در این آیین چشمگیر بوده و تولید انار در شهرستان پاوه نزدیک به سه هزار تن است و درصددیم این جشن و آیین را در سال های آتی با وسعت بیشتر و عناوین متعددتری برگزار کنیم.
شریفی ادامه داد:در کنار این آیین برنامه های جانبی بسیاری همچون دف نوازی، نیایش به زبان محلی،آیین انارگردانی و مسابقه بازی بومی محلی برگزار شد و غرفه های فروش انار و فرآورده های آن در معرض دید عموم قرار گرفت.

5 پاسخ برای “فروش ۸۰۰ میلیون ریالی انار در آیین شکرانه انارنه

  • احمدی در تاریخ آبان 21, 1396 گفت:

    مثلا سالهای قبل که مراسم نبود انارها دور ریخته می شد و به فروش نمی رفت.
    انار میوه ای است که بازار خاص خود را دارد و ربطی به این برنامه ها نداره

    • حمید نوری در تاریخ آبان 25, 1396 گفت:

      این گونه جشنواره ها هم باعث جذب گردشگر به منطقه میشه و هم باعث فروش محصولات کشاورزی بدون واسطه و دلال بازی

  • حمه لاو در تاریخ آبان 21, 1396 گفت:

    فروش این رقم انار چطور بدست امده

  • پاوه ای در تاریخ آبان 21, 1396 گفت:

    خسته نباشید دستتان درد نکند در این رکود مرز,و بازار این نوع محرکها واقعا میتواند پاوه را از بن بست نجات دهد

  • کرمانشاهی در تاریخ آبان 21, 1396 گفت:

    خدا وکیل برنامه ای بااین وسعت درشهرستانهای استان بی نظیر بود دستتان درد نکند ما از کرمانشاه در دوبرنامه بودیم عالی بود