پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:14

لزوم تعامل دو سویه خانه و مدرسه در تربیت فرزندان

لزوم تعامل دو سویه خانه و مدرسه در تربیت فرزندان

به گزارش سلام پاوه:استاد دانشگاه ومحقق تربیتی گفت:تعامل دو سویه خانه ومدرسه درتربیت فرزندان ضروری بوده لذا تربیت علم است که باید هم والدین و هم مربیان برای پرورش فرزندان ودانش آموزان آن را بکار گیرند.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:دکتر محی الدین محمد خانی افزود:والدین باید تربیت صحیح اخلاقی داشته باشند تا فرزندانی […]

به گزارش سلام پاوه:استاد دانشگاه ومحقق تربیتی گفت:تعامل دو سویه خانه ومدرسه درتربیت فرزندان ضروری بوده لذا تربیت علم است که باید هم والدین و هم مربیان برای پرورش فرزندان ودانش آموزان آن را بکار گیرند.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:دکتر محی الدین محمد خانی افزود:والدین باید تربیت صحیح اخلاقی داشته باشند تا فرزندانی با اخلاق تربیت کنند وبزرگترین سرمایه برای فرزندان ادب و احترامی است که از اولیا و مربیان می آموزند.

 

این استاد دانشگاه و محقق تربیتی گفت:والدین باید علاوه برتامین مایحتاج جسمانی فرزندان به نیازهای روحی نیز توجه کنند.

 

وی خاطر نشان کرد:عواملی که موجب دروغگویی افراد می شود شامل؛ خودنمایی و پوشاندن ضعف های خود ،ترس از تنبیه و طرد شدن  ونیز طمع برای دریافت پاداش است.

 

محمد خانی با اشاره به لزوم حفظ آرامش در خانواده گفت:راز تربیت روحی،حفظ آرامش و امنیت روحی کودکان است و بدترین برهم زننده آرامش روحی فرزندان دعواهای پدر ومادردرکانون خانواده می باشد.

 

به گفته این استاد روانشناسی مشکلات رفتاری کودکان در مدرسه حاصل تربیت روحی در منزل ومحیط خانواده است و پدران ومادران در محیط خانواده علیه همدیگر نباشند بلکه همراه ومکمل هم باشند.

 

محمد خانی ادامه داد:در تربیت فرزندان هم تشویق و هم تنبیه مهم است همانند پزشک که برای درمان درد ها هم از تیغ و مرهم باهم استفاده می کند.

 

دکتر محمدخانی به نقش هماهنگی والدین در تربیت فرزندان گفت:روح کودکان با همسانی ،همدلی پدر ومادر وهمراه با آرامش ونبود استرس واضطراب پرورش می یابد.

 

وی در بخش دیگری ازسخنان  با اشاره به نقش مدرسه در تامین نیازهای روحی دانش آموزان گفت : همانطور که برای پرورش جسم به غذا نیاز داریم برای پرورش روح به مدرسه ومعلم نیاز مندیم و  قلم ، کتاب و مدرسه عامل پرورش روحی کودکان است  و نقش معلم در پرورش روحی وفکری دانش آموزان بسیار مهم می باشد.

 

محمدخانی ادامه داد:کودکان در مدرسه دلسوزی،محبت،بخشش،تعاون، همدلی و همکاری را فرا می گیرند وباید تلاش کرد تا مدرسه سازی و کمک به مدرسه بعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود ومدرسه متعلق به مردم است و باید نسبت به حفظ ، مرمت وتجهیز آن همت گماشت.

 

وی افزود:مشارکت در مدارس فقط پول نیست بلکه مشارکت فکری ، مهارتی و علمی نیاز مدارس است و کمک به مدرسه را اولویت اول زندگی قرار دهیم و آن را فراموش نکنیم.

 

وی به نقش مادران در تربیت فرزندان نیز اشاره کرد و گفت : مادران زیرک وآگاه به مسائل تربیتی نیاز خانواده های امروزی است و کودک در ۲ سال اول زندگی زبان مادری را فرامی گیرد باید زبان مادری را حفظ کرد و با زبان مادری با فرزندان صحبت کنیم و مواظبت از اموال عمومی و توجه به محیط زیست را به فرزندان مان بیاموزیم و خود نیز الگو باشیم.

 

این استاد دانشگاه گفت:بخشش وگذشت درروابط خانوادگی محبت و عشق را  به همراه دارد وهیچ گاه کودکان را باهمدیگر مقایسه نکنیم و خوشبختی فرزندان در گروه تربیت صحیح کودکان بدانیم و به این نکته توجه کنیم خدمت به هم نوعان ویژگی انسان های تربیت یافته است.

 

یک پاسخ برای “لزوم تعامل دو سویه خانه و مدرسه در تربیت فرزندان

  • احمدی در تاریخ آبان 18, 1396 گفت:

    سلام جناب دکتر محمد خانی هم از بعد علمی به حد عمومی نزول کرده همکار عزیز ابتدایی ترین اصل روانشناسی فراموشتان شده که روح در میدان بررسی روان شناسی نیست در این مباحث دیگه قدیمی شده راه کار جدید چی دارید ارایه بدهید امید چون فرموده اند محقق هستید راهبرد عملی چیست؟

پاسخ دادن به احمدی لغو پاسخ