ج 10 فروردین 1403 ساعت 10:33

مردم باینگان چشم انتظار بازگشایی مجتمع فرهنگی و هنری شهرشان

مردم باینگان چشم انتظار بازگشایی مجتمع فرهنگی و هنری شهرشان

به گزارش سلام پاوه : رئیس شورای اسلامی باینگان با انتقاد از بسته بودن مجتمع فرهنگی، هنری این شهر با گذشت یک سال از افتتاح آن گفت: ما منتظریم بدانیم که در این مجتمع کی و توسط چه کسی بر روی مردم محروم این بخش مرزی گشوده می شود.   فریدون خسروی روز سه شنبه […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس شورای اسلامی باینگان با انتقاد از بسته بودن مجتمع فرهنگی، هنری این شهر با گذشت یک سال از افتتاح آن گفت: ما منتظریم بدانیم که در این مجتمع کی و توسط چه کسی بر روی مردم محروم این بخش مرزی گشوده می شود.

 

فریدون خسروی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شورای اسلامی باینگان در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ، در سال ۸۳ قطعه زمینی را در ورودی شهر به مساحت ۶۰۰ مترمربع بدون اخذ بها و به صورت رایگان بعد از طی مراحل قانونی برای ساخت ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه واگذار کرد.خسروی شورای باینگان

وی در ادامه اظهار کرد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم بعد از تامین اعتبار لازم نسبت به ساخت آن اقدام و پس از ده ها مکاتبه و ملاقات حضوری با مسئولان استان و شهرستان از جمله استانداری، معاونت عمرانی، فرمانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه در نهایت مهر ماه سال ۹۵ با حضور مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرماندار پاوه و جمعی از مسئولان محلی بدون هیچ گونه امکانات اولیه افتتاح شد و از این تاریخ به بعد تاکنون در آن بسته است.

رئیس شورای اسلامی باینگان افزود: اعضای شورا تاکنون در ملاقات با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پیگیر این موضوع بوده ایم و چندین بار هم قول بازدید و رفع مشکلات و کمبودها را با وی در میان گذاشته ایم که تاکنون نتیجه ای عاید ما نشده و هیچ گونه اقدام عملی در این راستا انجام نگرفته است.

خسروی با بیان اینکه ۱۲ سال قبل از محل بودجه بیت المال بیش از هفت میلیارد ریال برای ساخت مجتمع فرهنگی، هنری باینگان هزینه شده گفت: سال ۹۵ این مجتمع بدون هرگونه امکاناتی افتتاح شد و از آن تاریخ به بعد نیز در آن بسته است.

وی از همکاری و هم افزایی معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: تنها مسئولی که چندین بار از این مجتمع بازدید کرده آقای بابلی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده که از زحمات و همراهی او تشکر می کنیم.

رئیس شورای اسلامی باینگان در ادامه با بیان اینکه قول هایی برای فعال کردن این مجتمع از سوی مسئولان داده شده است، گفت: مسئولان استان نبود نقدینگی را مهمترین دلیل فعال نکردن این مجتمع اعلام کرده اند.

خسروی اضافه کرد که هنرمندان و هنرجویان بخش ۱۰ هزار نفری باینگان برای پر کردن اوقات فراغت خود و آموزش های لازم ناچارند به پاوه و دیگر شهرهای اطراف مراجعه کنند.

وی همچنین گفت: تنها سالن اجتماعات این مجتمع امکاناتی از جمله صندلی دارد و آن هم اکنون سیستم صوتی ندارد.

او تجهیز مجتمع به امکانات و تجهیزات مورد نیاز و اختصاص نیرو براساس چارت سازمانی را از مهمترین نیازهای این مجتمع برای فعال شدن دانست.

** مشکلات مجتمع فرهنگی و هنری باینگان به زودی بررسی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: بررسی مشکلات مجتمع فرهنگی و هنری باینگان کرمانشاه به زودی در دستور کار قرار می گیرد.
حجت الاسلام رحیم جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مجتمع که سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت هم اکنون مورد استفاده مردم شهر باینگان قرار می گیرد.

وی افزود: هرچند مجتمع فرهنگی و هنری باینگان با مشکلاتی از جمله کمبود تجهیزات و نبود نیروی انسانی متخصص برخوردار است که به زودی مورد بررسی قرار می گیرند.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: نداشتن چارت سازمانی برای مجتمع های فرهنگی و هنری از دیگر مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که مجتمع فرهنگی- هنری مذکور به چه مقدار تجهیزات نیاز دارد، گفت: پس از بازدید از پروژه می توان اظهارنظر دقیقی در این خصوص ارائه کرد.

وی در پایان گفت: حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده با سفر به شهر باینگان از مجتمع فرهنگی و هنری این شهر بازدید و مسائل و مشکلات آن به صورت دقیق و کارشناسی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه با ۱۰ هزار نفر جمعیت یکی از بخش های مرزی استان است که در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

خبرنگاران:فرزاد نویدی و مسعود اسماعیلی

2 پاسخ برای “مردم باینگان چشم انتظار بازگشایی مجتمع فرهنگی و هنری شهرشان

  • باینگان در تاریخ آبان 17, 1396 گفت:

    فاروق خسروی نیروی توانمند

  • باینگان در تاریخ آبان 17, 1396 گفت:

    آقای خسروی زحمت کشیدی ای برای پروژه های نا تمام مدت ۱۵ سال است برای چه اقدام نمی کنیدمگر مشکل مردم نیست .از ترمینال تا تربیت بدنی ببین چه مشکلی را داریم به ۱۰۰ مشکل می رسد مگر از ترمینال تا تربیت بدنی چند کیلومتر است که مشکل آن برطرف نمی شود انتظار داریم برای رضای خدا اقدام نمایید مسئولین فردا قیامت است چه جوابی را دارید آن وقت فلانی و فلانی نیست حق ، حق است و عدالت عدالت