پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:21

از تلاشگران و فعالان عرصه منابع طبیعی پاوه در مهار آتش تجلیل شد/گزارش تصویری

از تلاشگران و فعالان عرصه منابع طبیعی پاوه در مهار آتش تجلیل شد/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : به همت دکتر فریدون مرادی ، دکتر پیام یوسفی و همکاری آقای انور بیکامیری مدیر هتل ارم پاوه و گروه کوهنوردی ویمیر در اقدامی ارزشمند از تلاشگران و فعالان محیط زیست در مهار آتش در پاوه و اورامانات در محل هتل ارم پاوه تجلیل به عمل آمد. به گزارش خبرنگار […]

به گزارش سلام پاوه : به همت دکتر فریدون مرادی ، دکتر پیام یوسفی و همکاری آقای انور بیکامیری مدیر هتل ارم پاوه و گروه کوهنوردی ویمیر در اقدامی ارزشمند از تلاشگران و فعالان محیط زیست در مهار آتش در پاوه و اورامانات در محل هتل ارم پاوه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در نشستی صمیمی که برخواسته از میل اجتماعی و فرهنگی مردمان این دیار می باشد و به پاس قدر دانی از تلاشگران عرصه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان پاوه در اقدامی خودجوش و در محفلی گرم و صمیمی با همت آقایان دکتر فریدون مرادی و دکتر پیام یوسفی از بیش از ۴۱ نفر از این تلاشگران بی ادعا در مهار آتش کوهستانهای و مراتع پاوه و اورامانات تجلیل به عمل آمد.

دکتر فریدون مرادی

دکتر فریدون مرادی در این آئین ضمن خیرمقدم به میهمانان از نقش امروز رسانه ها در ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست پرداخت و رسالت آنها را مهم بیان داشت.

 

وی حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را وظیفه ای همگانی دانست و گفت : وظیفە ما حفظ سرمایەهای طبیعی و مراقبت از آن برای نسل آینده است.

 

دکتر مرادی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه افرادی پرداخت که در سخت ترین شرایط جان خود را در راە حفظ جنگل ها و مراتع در طبق اخلاص نهادە و با تمام وجود به پاسداشت این سرمایه ها همت می گمارند پرداخت گفت : با مشاهده تلاشها و زحماتت بی چشمدات این عزیزان گروە کوهنودی ویمیر بر آن شد تا از فعالان این حوزە تقدیر به عمل آورد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این نشست پرداخت و گفت : وظیفه اداره منابع طبیعی بود که برگزار کننده چنین برنامه ای برای تجلیل از این فعالان عرصه منابع طبیعی که چهره های آنان برای بنده بسیار آشنا است می باشم و شاهد تلاشهای شبانه روزی این عزیزان در مهار آتش بوده ام و لازم می دانم قدردان بانیان جلسه به پاس برگزاری این نشست باشم.

 

یادگار غالبی

یادگار غالبی به وسعت منابع طبیعی در شهرستان پاوه پرداخت و گفت : وسعت پاوه در حدود ۷۹ هزار هکتار می باشد که بیشتر از ۷۳ هزار هکتار آن جزء منابع ملی است . و این منابع برای عموم مردم است.

 

وی با اشاره به گسترده بودن وسعت این منابع ملی و آتش سوزی و تخریب و تصرف آن گفت : در مقایسه با سال گذشته میزان آتش سوزی ها نزدیک به ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است .

 

غالبی افزود : کنترل و کاهش میزان آتش سوزی ها و مهار آن در شهرستان پاوه بدون شک مدیون این تلاشگران و فعالان عرصه منابع طبیعی است .

 

وی با تقدیر و تشکر از علاقمندان و حافظان منابع ملی گفت : بدون شک این تلاشگران در عرصه مهار آتش و حفظ منابع ملی ایثار می کنند و شاهد بوده ام آنان حتی برای مهار آتش در نقاطی که مرزی و خطرناک و حتی آلوده به مین است از هیچ کوششی برای مهار آتش دریغ نکرده اند.

 

رئیس منابع طبیعی شهرستان پاوه گفت : این سازمان در شهرستان پاوه تلاشهای فروانی برای ارتقاء و معرفی جایگاه شهرستان و تجهیز و حفظ منابع طبیعی انجام داده است و در مقایسه با شهرستان کرمانشاه برابری می کند برای مثال تعداد دیده بانان و تعداد نقاط بحرانی ثبت شده در سازمان متعلق به پاوه می باشد.

 

یادگار غالبی در ادامه به دیگر مشکلات منابع طبیعی در سطح شهرستان پرداخت و گفت : در سال گذشته ۹۵ پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی را در سطح شهرستان داشته ایم که این آماربسیار بالایی است و اصلا خوب نیست و از رسانه های تاثیر گذار شهرستان که همیشه کمک حال ما بوده اند درخواست دارم  این مشکلات را نیز رسانه ای کنند و بگویند که مشکلات منابع طبیعی فقط آتش سوزی نیست بلکه این موارد نیز هست.

 

وی در پایان پیام مدیرکل منابع طبیعی و تقدیر و تشکر ایشان را به حاضرین اعلام کرد گفت : به نمایندگی از مدیرکل دو لوح تقدیر به پاس برگزاری چنین مراسمی به دکتر مرادی و یوسفی اهداء کرد.

در این نشست صمیمی که با اجرای شاعر خوش ذوق و هنرمند شهرستان پاوه عدنان مرادی برگزار شد دو اجرای زیبای هنری توسط گروه موسیقی ده نگ با صدای زیبای سوران فیضی ، بیان خاطره ای شیرین و پر از خنده از آقای منصور احمدی از فعالان محیط زیست ، پذیرایی و شام و در نهایت اهداء لوح و هدایا از جمله برنامه های این نشست بود.

گزارش : فرهاد صالحی ، صهیب زربان

 

تجلیل از فعالان منابع طبیعی یادگار غالبی دکتر فریدون مرادی تجلیل از فعالان منابع طبیعی

 

 

 

11 پاسخ برای “از تلاشگران و فعالان عرصه منابع طبیعی پاوه در مهار آتش تجلیل شد/گزارش تصویری

  • شاهو در تاریخ آبان 16, 1396 گفت:

    با تشکر از عزیزان و زحمت کشان از جمله کاک فریدون و کاک پیام و سایر عزیزان و همچنین برادر بزرگوار کاک انور و همچنین مدیر محترم سایت کاک فرهاد اما یک پیسنهاد کاک. فرهاد لطفا اقای انور بگامیری نه انور بگامیری با سپاس

    • فرهاد صالحي در تاریخ آبان 17, 1396 گفت:

      با سلام و تشکر ازابراز محبت و نقد شما متن ویرایش شد

  • آرمان فتحی در تاریخ آبان 16, 1396 گفت:

    آفرین بر همت این عزیزان بی ادعا واحسنت بر بانیان و زحمت کشان جلسه.

  • ض. م در تاریخ آبان 16, 1396 گفت:

    با تشکر از همه سروران و بانیان جلسه،
    اقدام بسیار نیکویی بود؛
    امیدورام در جلسات بعدی از افرادی که بصورت “گمنام” در این عرصه فعالیت دارند نیز تقدیر شود اشخاصی که غالبا در حاشیه شهر، محلات قلادزه، سرده و …. ساکن هستند.

  • نریمان قادرپور در تاریخ آبان 16, 1396 گفت:

    ای کاش مسولین شهر هم از این گروه زودتر قدردانی میکردن بی طمع کار کردن کار هرکسی نیست به نوبه خودم دست دکتر یوسفی و دکتر مرادی و همه کسانی که مشارکت داشته اند را میبوسم

  • حسینی در تاریخ آبان 16, 1396 گفت:

    با تشکر از بانیان جلسه، ولی هرچه نگاه کردم آقای سید حیدر صادقی را ندیدم جا داشت به تلاشهای بی وقفه ایشان نیز اشاره ای می شد .

  • عرفان رحمانی در تاریخ آبان 16, 1396 گفت:

    سلاو و ریزو احترام بو کاک دوکتور فریدون و کاک دوکتور په یام سلاو له و کاره جوانه ی که که ردوتانه
    سلاو به هه موی اعضای پاراسته نی ژینگه

  • ارام حسینی در تاریخ آبان 16, 1396 گفت:

    الحق که کار بسیار بزرگی انجام داده اید درود به شرف دکتر یوسفی و دکتر مرادی عزیز که این عزیزان را مورد تشویق قرار دادند به راستی کاک عرفان رشیدی و تیمش جان خودشون را برای مردم در خطر قرار میدهند و لازم بود ازشون تقدیر بشه

  • شهروند در تاریخ آبان 16, 1396 گفت:

    با تشکر فراوان از دکتر مرادی و دکتر پیام یوسفی به خاطره این اقدام ارزشمند .واقعا دستتون درد نکنه انسانهایی چون شما مایه افتخار جامعه هستین انشالا زنده و پابرجا باشین .

  • پیمان محمدی در تاریخ آبان 16, 1396 گفت:

    با تشکر از همه کسانی که بانی این کار شدن علی الخصوص جناب مرادی و یوسفی عزیز

  • ساسان نقی زاده در تاریخ آبان 16, 1396 گفت:

    تقدیر و تشکر از بانیان این برنامه که به حق جور کل مردم پاوه را کشیدید و از این عزیزان قدردانی نمودید.من به نوبه خودم سپاسگذارم