ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:08

اشتغال بزرگترین چالش منطقه اورامانات است

اشتغال بزرگترین چالش منطقه اورامانات است

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال بزرگترین چالش منطقه اورامانات است، گفت: ایجاد اشتغال در این منطقه نیازمند نسخه های ویژه خویش است و نمی توان نسخه های دیگر مناطق کشور را در اینجا اجرا کرد. هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان پاوه که با حضور […]

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال بزرگترین چالش منطقه اورامانات است، گفت: ایجاد اشتغال در این منطقه نیازمند نسخه های ویژه خویش است و نمی توان نسخه های دیگر مناطق کشور را در اینجا اجرا کرد.

هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان پاوه که با حضور نماینده مردم اورامانات در مجلس و مسئولان استان در سرسرای سد داریان برگزار شد، افزود: ما نمی توانیم نسخه ای را که برای ایجاد اشتغال در اصفهان تجویز می شود برای اشتغال در پاوه تجویز کنیم.

وی در ادامه یکی از چالشهای جلسات و نشستهای ادارات را نداشتن خروجی و نتیجه دانست و گفت: مردم منتظر نتیجه این جلسات هستند و در خصوص آن تجزیه و تحلیل می کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اهمیت نتیجه گیری و خروجی جلسات گفت: بنده شخصا مصوبات این نشستها را رصد خواهم کرد.

بازوند افزود: مردم توقع دارند در سفر و جلسه ای که ۴۰ تا ۵۰ مدیر حضور پیدا می کنند و نشستی تشکیل می دهند نتیجه و اتفاق خوشایندی را در راستای انجام یک خدمت به مردم و منطقه به دنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: اگر جلسات، نشست ها و سفرهای مدیران موجب برداشته شدن موانعی در راستای عمران و آبادانی و خدمت به مردم و منطقه شود اعتماد مردم به نظام و مسئولان را مضاعف خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ضرورت تشکیل جلسات برای رفع مشکلات و برداشتن موانع انجام کارها است نه دور هم نشستن گفت: مدیران باید در قبال مصوبات پایبند و پاسخگو باشند.

استاندار کرمانشاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را یک ظرفیت توانمند دانست و گفت: مدیران باید از این ظرفیت ارزنده برای جذب اعتبارات در راستای عمران و آبادانی و توسعه و پیشرفت بهره بگیرند.

وی تاکید کرد: نباید از این ظرفیت غافل شویم و به خوبی از آن برای اعتلای استان کمک بگیریم.

استاندار کرمانشاه سد داریان را یک پروژه عظیم و اثرگذار در سرنوشت منطقه عنوان کرد و گفت: آیندگان در خصوص اهمیت این پروژه قضاوت خواهند کرد.

بازوند گفت: اگر امروز ما در نقاط مختلف کشور کارهای عمرانی انجام می دهیم به برکت خون شهدا و رشادت و فداکاری آنان است که امنیت پایدار در تمام نقاط کشور فراهم است.

وی با اشاره به مشکلات ترافیک پاوه گفت: باید طرح احداث کمربندی این شهر بصورت یک ضرورت پیگیری و دنبال شود.

وی به راه های ارتباطی منطقه اشاره کرد و گفت: حریم راه ها در منطقه اورامانات باید به گونه ای تعیین شود که زمینه ایجاد مجموعه های خدمات رفاهی و گردشگری فراهم شود تا امکان ایجاد فرصت های شغلی جدید برای جوانان این منطقه فراهم شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به جاذبه های گردشگری شهرستان پاوه و ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب گردشگران در این منطقه گفت: در این زمینه مدیران ادارات مرتبط باید برای سرمای گذاران تسهیل ایجاد کنند.

بازوند در ادامه خواستار ارائه توضیحات شرکت گاز استان در خصوص طرح گازرسانی به شهرهای نوسود و نودشه، امور آب استان در خصوص طرح انتقال آب چشمه هانی کوان به شهر پاوه و بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان پاوه شد و گفت: باید با اعلام برنامه زمانبندی مشخص و معین زمان و تاریخ دقیق بهره برداری از این طرحها را اعلام کنند.

در ادامه مقرر شد شرکت گاز استان در اسفند ۹۸ گازرسانی به شهرهای نوسود و نودشه را کامل به اتمام رسانده و مردم این شهرها از نعمت گاز برخوردار شوند.
همچنین مجتبی نیک کردار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: بیمارستان جدید شهر پاوه تا پایان امسال بطور قطعی به بهره برداری می رسد.

کیاست امیریان مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه هم گفت: در صورت تأمین نقدینگی تا پایان سال جاری پروژه انتقال آب هانی کوان به شهر پاوه بطور کامل به بهره برداری می رسد.

استاندار کرمانشاه در سفر یک روزه به شهرستان پاوه در بدو ورود به یادمان شهدای این شهر رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی در ادامه به بازارچه مرزی شوشمی رفت و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت بازارچه مرزی و نحوه مبادلات مرزی آن قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه در ادامه از عملیات اجرایی گازرسانی شبکه داخلی شهرهای نوسود و نودشه بازدید کرد و خواستار تسریع در اجرای این طرحها شد.

حضور در چشمه بل، کوسه هجیج، نمایشگاه عکس عملیات ساخت سد داریان، بازدید از سد و نیروگاه داریان از دیگر برنامه های سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان پاوه بود.

دیدار با ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه و حضور در خانواده شهدا پایان بخش سفر یک روزه استاندار کرمانشاه به شهرستان پاوه بود.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

خبرنگار: محمد هادی زامیاد

2 پاسخ برای “اشتغال بزرگترین چالش منطقه اورامانات است

  • farzad در تاریخ آبان 14, 1396 گفت:

    این چه فایده ای داره وقتی استاندار یا یک مقام بلند پایه تر به اینجا بیاید همه خیابان ها و جاده ها لکه گیری شود و به شکلی تصنعی محیط را برایش فراهم نمایند و گروهی جهت خود نمایی و خود شیرینی دورش را بگیرند و هیچ شهروند عادی و دغدغه داری نتواند او را ملاقات نماید و این استاندار هم با خوش خیالی در کنار همه این کذبیات بگذرد تا شرایط بر این منوال است سنگی بر روی سنگ بند نخواهد شد و مشکلات مضاعف خواهد شد

  • فرهنگی در تاریخ آبان 14, 1396 گفت:

    استاندار محترم ای پروژه های نیمه نا تمام باینگان مدت ۱۰ سال است تکمیل نشده بیا خودت دیدن فرمایید