پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:33

پاوه شهرستانی با استعدادهای ورزشی فراوان اما بدون حامی مالی

پاوه شهرستانی با استعدادهای ورزشی فراوان اما بدون حامی مالی

به گزارش سلام پاوه : درخشش ورزشکاران پاوه ای در مسابقات داخلی و خارجی رشته های مختلف ورزشی گواهی بر وجود استعدادهای فراوان ورزشی در این شهرستان مرزی است که با نبود مشکلات فراوان از جمله نبود حامی مالی توانسته اند این افتخارات را کسب کنند. شهرستان ۶۱ هزار نفری پاوه در ۱۳۰ کیلومتری شمال […]

به گزارش سلام پاوه : درخشش ورزشکاران پاوه ای در مسابقات داخلی و خارجی رشته های مختلف ورزشی گواهی بر وجود استعدادهای فراوان ورزشی در این شهرستان مرزی است که با نبود مشکلات فراوان از جمله نبود حامی مالی توانسته اند این افتخارات را کسب کنند.

شهرستان ۶۱ هزار نفری پاوه در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده و یکی از مناطق ورزشی خیز منطقه غرب کشور محسوب می شود که در سال های گذشته باوجود همه مسایل و مشکلات، ورزشکاران خوبی را تحویل جامعه ورزشی کشور داده است.

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه اکنون هزار و ۴۵۰ ورزشکار بیمه شده در این شهرستان مشغول فعالیت ورزشی هستند که از این تعداد ۴۰۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

**نبود حامی مالی مهمترین مشکل ورزش شهرستان

رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مشکلات مالی به عنوان مهمترین مانع بر سر راه ورزش این شهرستان نام برد و گفت: اعتبارات اندک دولتی جوابگوی ورزش شهرستان نیست.

هیوا حسینی با بیان اینکه ورزش یکی از حوزه های گسترده محسوب می شود و اهالی ورزش و علاقه مندان انتظار حمایت دولت را دارند افزود: دولت به تنهایی و با اعتبارات اندک نمی تواند جوابگوی انتظارات اهالی ورزش باشد و از این رو نیاز به سرمایه گذاری و حمایت بخش خصوصی در حوزه ورزش شهرستان را داریم.

او حمایت مالی را شرط اصلی توسعه و پیشرفت ورزش دانست و گفت: برای پرورش قهرمان و کسب نتایج در داخل و خارج از کشور نیازمند سرمایه گذاری و حمایت مالی هستیم و تا این شرط تحقق نیابد کسب عناوین قهرمانی بسیار سخت است.

وی همچنین حمایت خانواده ها از ورزشکاران را نیز بسیار مهم دانست و گفت: خوشبختانه در شهرستان پاوه این حمایت از سوی خانواده ها انجام می شود و بسیاری از خانواده ها با هزینه های شخصی ورزشکاران را به مسابقات می برند که یکی از دلایل موفقیت ورزشکاران پاوه همین موضوع است.

**سرمایه گذاری بیشتر بر روی پنج رشته ورزشی

رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه در ادامه سخنان خود از کشتی، پینگ پنگ، کونگ فو، فوتبال و والیبال به عنوان پنج رشته اول این شهرستان نام برد و گفت: اگرچه در سایر رشته ها هم ورزشکاران خوبی داریم که عناوین مختلف داخلی کسب کرده اند اما در این پنج رشته به نسبت سایر رشته ها استعداد و ورزشکار داریم.

حسینی به فعالیت ۲۵ هیات فعال ورزشی در پاوه اشاره کرد و افزود: در کنار فعالیت های قهرمانی انتظار فعالیت در حوزه همگانی را از هیات های ورزشی پاوه داریم که امیدواریم در مورد آن برنامه ریزی کنند و به اداره ورزش و جوانان طرح ارائه نمایند.

وی اجرای برنامه های ورزش همگانی را نیازمند مشارکت و همراهی سایر ادارات دانست و گفت: اداره ورزش و جوانان به دلیل کمبود بودجه توان برگزاری چنین برنامه هایی را ندارد و در تعامل با سایر ادارات می توانیم چنین برنامه هایی که با استقبال گسترده مردم نیز مواجه شده برگزار کنیم.

**۹ سالن ورزشی فعال در شهرستان پاوه

رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت ۹ سالن ورزشی فعال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این تعداد سالن مسابقات ورزشی و فعالیت های روزانه ورزشی انجام می شود.

حسینی به ساخت سالن روستای نوریاب از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این سالن نیز به زودی آماده بهره برداری می شود.

او با اشاره به اینکه در هر کدام از شهرهای باینگان، نودشه و نوسود یک سالن ورزشی وجود دارد، افزود: این تعداد سالن سال ۸۲ به اداره آموزش و پرورش این شهرها واگذار شده و اکنون توسط این ادارات اداره می شود.

به گفته او در برخی از روستاهای شهرستان نیز زمین چمن فوتبال وجود دارد که محل برگزاری مسابقات ورزشی و فعالیت های روزمره است.

وی تعداد ورزشکاران بیمه شده این شهرستان را در ۶ ماه اول امسال هزار و ۴۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۰۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند که این آمار به نسبت مدت مسابقه سال گذشته از نظر تعداد ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

او حمایت مالی از ورزشکاران را از جمله انتظارات جامعه ورزش شهرستان پاوه دانست و اظهار کرد: در صورت حمایت های مالی می توانیم قهرمانان افتخار آفرین بیشتری را پرورش و به جامعه ورزش کشور معرفی کنیم.

خبرنگار:فرزاد نویدی

یک پاسخ برای “پاوه شهرستانی با استعدادهای ورزشی فراوان اما بدون حامی مالی

  • رامین در تاریخ آبان 14, 1396 گفت:

    متاسفانه همون امکاناتی که وجود هم داره بعضیا رشته هایی که هیچ مدالی ندارن رو گرفتن و در حق رشته ای مثل کنگ فو که ملی پوش داره ظلم میشه خواهشا این حداقل امکانات رو در اختیار رشته های مدال آور بگذارید با تشکر