ج 10 فروردین 1403 ساعت 12:11

ماموستا قادری: مردم فرزندان دولتند ،دولت بایدبه فرزندان خود خدمت کند

ماموستا قادری: مردم فرزندان دولتند ،دولت بایدبه فرزندان خود خدمت کند

به گزارش سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادری در دیدار استاندار کرمانشاه با ایشان گفت: مردم رعیت و فرزندان دولت هستند؛ دولت باید به فرزندان خود خدمت کند و بیکاری و مشکلات آن‌ها را مرتفع نماید و زمینه دین‌داری را با کارهای مقبول و مطلوب و انجام کارهای اقتصادی و رفاهی برای مردم منطقه فراهم […]

به گزارش سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادری در دیدار استاندار کرمانشاه با ایشان گفت: مردم رعیت و فرزندان دولت هستند؛ دولت باید به فرزندان خود خدمت کند و بیکاری و مشکلات آن‌ها را مرتفع نماید و زمینه دین‌داری را با کارهای مقبول و مطلوب و انجام کارهای اقتصادی و رفاهی برای مردم منطقه فراهم نماید.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : عصر امروز استاندار کرمانشاه مهندس بازوند، شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین استاندار و فرماندار شهرستان پاوه با ماموستا قادری در دیدار کردند.

ماموستا قادری در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تبریک انتصاب مهندس بازوند به سمت استاندار کرمانشاه به وی  و آقای نادری و جمعی از معاونان استاندار خوش‌آمد عرض کرد و ضمن آرزوی توفیق برای همه گفت: در لحظه‌ای که جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور جنابعالی را معرفی کردند، گفتند که آقای بازوند اهل کار و تلاش هستند ما هم در استان کرمانشاه شاهد مشکلات زیادی هستیم و نیاز به کسی داریم که برای مردم مقاوم استان کار کند لذا به این انتخاب خوشحال شدیم و از خداوند متعال برای جنابعالی و همه خدمتگزاران نظام آرزوی توفیق و عزت داریم.

 امام‌جمعه پاوه سپس به دیدار خردادماه خود با مقام معظم رهبری در شب خاطره اشاره کرد و گفت: در آن مراسم خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم در استان‌های غیر از جنوب و غرب کشور، هم‌وطنان ما فقط فرزندانشان را از دست ‌داده‌اند اما ما در غرب هم فرزندان و هم اموال و باغ‌هایمان را از دست‌داده‌ایم و زمین‌هایمان مین‌گذاری شده است و در اکثر محل‌ها کار روی آن‌ها مشکل است.

وی خاطرنشان کرد: تشریف‌فرمایی جناب آقای استاندار را به فال نیک می‌گیریم؛ ان شاء الله شاهد کار باشیم، دوستان شما در معاونت‌های استانداری به وضعیت استان آشنا هستند و امیدوارم از نظرات آنان نیز استفاده شود.

امام‌جمعه پاوه گفت: بنده از جنابعالی هیچ خواست شخصی ندارم حتی خواست مردم شهرستان را هم مطرح نمی‌کنم. در یک دهه گذشته مشکلات شهرستان را در جلسات خصوصی و عمومی بیان کرده‌ام و به هیچ‌یک توجهی نشده و لذا در این جلسه مطلب و خواسته ای  را مطرح نمی‌کنم.

وی به کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری اشاره کرد و گفت: استاد مطهری در مقدمه کتاب بحث ملی‌گرایی را آورده و می‌گوید: ملی‌گرایی تا حدی مشروع است و بسیار خوب به خدمات متقابل اسلام به ایران و ایران به اسلام اشاره نموده است؛ بنده هم خدمت جناب آقای استاندار عرض می‌کنم هم ما به انقلاب خدمت کرده‌ایم و هم انقلاب به ما خدمت کرده است و منطقه ما محروم است و نیاز منطقه خدمت بیشتر را می‌طلبد.

ماموستا قادری خاطرنشان کرد: ما اهل سنت و کُرد برای این نظام شهید داده‌ایم و از مرزهای نظام جمهوری اسلامی پاسداری کرده‌ایم و از هر ۱۰۵ نفر یک شهید داده‌ایم و این سند همراهی و وفاداری ما به این نظام است، انتظار هم داریم مسئولین محترم نظام عنایت بیشتری به این منطقه داشته باشند.

امام‌جمعه پاوه در پایان گفت: مردم رعیت و فرزندان دولت هستند. دولت باید به فرزندان خود خدمت کند و بیکاری و مشکلات آن‌ها را مرتفع نماید و زمینه دین‌داری را با کارهای مقبول و مطلوب و انجام کارهای اقتصادی و رفاهی برای مردم منطقه فراهم نماید.

استاندار کرمانشاه ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با ماموستا قادری به توصیف شخصیت وی پرداخت و گفت : سوابق درخشان انقلابی ماموستا ملا قادر قادری و زحمات و تلاشهای ایشان در این راه بر کسی پوشیده نیست و نام ایشان با پاوه پیوند خورده است.

هوشنگ بازوند گفت: رویکرد مدیرانی که در استان مسئولیت می پذیرند نباید امنیتی باشد، اگر رویکرد اقتصادی باشد و به مسائل اقتصادی و فرهنگی توجه کنیم مسائل اجتماعی را مد نظر قرار دهیم امنیت به دنبال دارد.

وی بیان کرد: مردم مطالبات اقتصادی دارند اما این بدان معنا نیست که مطالبات فرهنگی و اجتماعی ندارند و واقعیت این است که وقتی خروجی شاخص های نامطلوب اقتصادی را رصد می کنیم خود بیانگر مسائل است لذا گفتمان ما در استان باید اقتصادی باشد.

 

 

استاندار کرمانشاه افزود: چین در حوزه اقتصاد مانند یک سونامی حرکت می‌کند و هیچ قدرت نظامی هم خودش را در برابر چین قرار نمی دهد چون  قدرت اقتصادی بالایی دارد، پس ما اگر به دنبال اقتدار هستیم باید به مباحث اقتصادی بپردازیم.

بازوند بیان کرد: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی اشاره دارند خوشبختانه برای اولین بار بعد از انقلاب، اقتصاد مقاومتی اولین راهبردی است که همه روی آن اجماع دارند احساس این است که نسخه اقتصاد مقاومتی می تواند ما را از این گرفتاری ها نجات دهد. همه باید به این موضوع بپردازیم شاید مباحث روبنایی در اقتصاد مقاومتی وزنشان از مباحث زیر ساختی مهمتر باشد. به دلیل اینکه می گوییم وقتی شاه بیت اقتصاد مقاومتی برون زا بودن آن است یعنی همه خود را آماده کنیم.

وی افزود: در جهان سوم، کشورهایی توسعه یافته تراند اهل کار هستند، رویکرد ما هم باید کار باشد اگرچه نقیصه بزرگی در این زمینه داریم، بهره وری کار در برخی کشورها ۶ ساعت است اما ما ۴۵ دقیقه. استان ما هم دچار این نقیصه هست و باید فرهنگ کار را ترویج دهیم.

بازوند توجه به فرهنگ را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و اظهار کرد: پروژه های بزرگ ما باید پیوست فرهنگی داشته باشد و این پیوست با ارزشهای ما گره خورده است این مسائل ارزشی سرمایه ما هستند.

نماینده پاوه و اورامانات نیز در این دیدار به موضوع بیکاری جوانان و لزوم توجه ویژه به این مقوله در خطه اورامانات پرداخت و مشکلات منطقه و شهرستان را تشریح کرد.