ج 31 فروردین 1403 ساعت 11:15

پدر گردشگری ایران: بوی آغاز رنساس توسعه در بخش باینگان به مشام میرسد

پدر گردشگری ایران: بوی آغاز رنساس توسعه در بخش باینگان به مشام میرسد

به گزارش سلام پاوه : نشست هم اندیشی در جهت تقویت مسیر توسعه بویژه گردشگری در باینگان در حاشیه آئین شکرگزاری انار در شهر باینگان با حضور دکتر طالع ماسوله پدررگردشگری و معاون سازمان گردشگری کشور، دکتر بادکو معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی کشور، مهندس بی طرف رئیس کنسورسیوم توسعه گردشگری وصنایع فرهنگی ایران ، فرماندار و […]

به گزارش سلام پاوه : نشست هم اندیشی در جهت تقویت مسیر توسعه بویژه گردشگری در باینگان در حاشیه آئین شکرگزاری انار در شهر باینگان با حضور دکتر طالع ماسوله پدررگردشگری و معاون سازمان گردشگری کشور، دکتر بادکو معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی کشور، مهندس بی طرف رئیس کنسورسیوم توسعه گردشگری وصنایع فرهنگی ایران ، فرماندار و مدیران شهرستان پاوه جمعی از فعالان گردشگری و شرکت نیک اندیشان باینگان روز گذشته برگزار شد.

دکتر طالع ماسوله

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست که در سالن جلسات بخشداری باینگان برگزار شد دکتر مرتضی طالع ماسوله پدر گردشگری ایران در سخنانی قابل توجه به تمجید از بخشدار باینگان پرداخت و فعالیتهای گردشگری این بخش را مورد تمجید قرار داد.

دکتر طالع ماسوله در توصیف فعالیت های مثبت گردشگری در باینگان گفت : بوی آغاز رنساس توسعه در بخش باینگان به مشام میرسد.

وی اظهار داشت : مشکل توسع نداشته هانیست بلکه ندانستن هاست و این در بخش باینگان در حال اتفاق افتادن است که مردم به دنبال ندانسته ها میگردن تا به توسعه برسند.

پدر گردشگری ایران با انتقاد از وضعیت معماری امروز باینگان گفت : بابد از معماری کاریکاتوری در شهر و بخش باینگان پرهیز کنیم.همین معماریی که در حال حاضر شاهد آن هستیم و باید به اصالت پدران و فرهنگ و معماری گذشته خود برگردیم تا به موفقیت و توسعه دست پیدا کنیم.دکتر طالع ماسوله

دکتر طالع ماسوله در بخش دیگری از سخنانش گفت : در اکثر جاها از موانع سخن به میان می آید در حالی که در باینگان اینگونه نیست.

وی افزود :غرور به منابع موجود خود در باینگان وجود دارد که این یک امتیاز مثبت است.

پدرگردشگری ایران افزود : در باینگان دو کلید اصلی وجود دارد که بسیار مهم هستند اول اراده دوم اعتماد به نفس که این دو از عوامل اصلی موفقیت در آینده هستند.

دکتر طالع ماسوله با تشویق به ادامه کار و تلاش جوانان این منطقه توصیه کرد : بایستی در کار قدمهای کوچک اما طلایی براداشت.

وی گفت : در کنار تولید بایستی توزیع خوب هم وجود داشته باشد. تا گامهای موثر تری برداشته شود.

دکتر ماسوله در پایان اظهار داشت : نیاز به تشکیل انجمن همیاران توسعه باینگان احساس میشود که دارای اصول وقواعد مشخص و کاربردی باشد.

فرماندار شهرستان پاوه نیز در این نشست ضمن خیرمقدم و ابراز خوشحالی از حضور مهمانان در خصوص ظرفیتهای شهرستان پاوه و همچنین توانمندی جامعه هدف که اقشار جوان و بی کار جامعه هستند مطالبی را ارائه داد.

پرویز ایده پور در ادامه افزود: برای پیشرفت امور باید از سطح کلان و مراکز تصمیم گیری ،تصمیمات براساس مناطق مختلف گرفته شود نه اینکه کل کشور را با یک دید ببینند. که این باعث رکود و عدم پیشرفت در کارهاست و چند گانگی را به همراه دارد.

وی همچنین درخواست کرد که این نشستها و این هم فکری ها توسط دکتر ماسوله و بقیه عزیزان ادامه داشته باشد تا به هدف اصلی برسیم.

 

فرماندار پاوه همچنین  اعلام آمادگی کرد که در تمام زمینه ها در کنار مردم و پای کار هستیم و همچون گذشته و پررنگتر خواهیم بود .

 

وی در پایان خواهان بررسی بیشتر مسائل مطروحه گروه نیک اندیشان باینگان در آیند نزدیک و به صورت ریز و کاری تر شدند.

بخشدار باینگان نیز در این نشست در خصوص ظرفیتها و پتانسیل های موجود در بخش باینگان و همچنین مشارکت بالای مردم بویژه قشر جوان جامعه مطالبی را ارائه داد.

 

اردلان حاتمی با برشمردن مشکلات راه توسعه گردشگری گفت : در جهت توسعه نیاز به رفع کاستی ها و کمبودها و همچنین اصلاح و بهینه سازی زیر ساختها موجود در بخش باینگان است .

 

بخشدار باینگان با توصیف مردم این بخش گفت : مردم بخش باینگان دارای ظرفیتها و توانمندیهای بالقوه ای هستند که می بایست با همکاری و همراهی آن را به بالفعل تبدیل کنیم.

 

در این نشست که مهندس طیب حیدری عضو شورای شهر کرمانشاه که اصالتا اهل بخش باینگان می باشند به همراه غفور رستم زاده مدیرعامل گروه نیک اندیشان و از فعالان عرصه گردشگری به همراه تنی چند از فعالان و اعضای گروه نیک اندیشان باینگان درخواستها و مباحث مختلفی را ارائه دادند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک پاسخ برای “پدر گردشگری ایران: بوی آغاز رنساس توسعه در بخش باینگان به مشام میرسد

  • محمد در تاریخ آبان 13, 1396 گفت:

    باسلام
    عنوان پدر گردشگری برای آقای طالع ماسوله صحیح نمی باشد و در هیج اسناد یا نوشته هایی به آن اشاره نشده است. ایشان در حوزه گردشگری فقط سمت دولتی داشته است.