س 04 اردیبهشت 1403 ساعت 14:57

ورود دادستانی پاوه به موضوع دفن زباله های پاوه /الماسی :خواستار ساماندهی بهینه پسماندهای شهری پاوه شد

ورود دادستانی پاوه به موضوع دفن زباله های پاوه /الماسی :خواستار ساماندهی بهینه پسماندهای شهری پاوه شد

به گزارش سلام پاوه : دادستان عمومی و دادسرای انقلاب اسلامی شهرستان در جلسه ساماندهی پسماندهای شهری گفت: بازیافت زباله های شهری درسطح شهرستان پاوه مشکل زا شده است و به مرحله بحران رسیده است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مسلم الماسی با جانمایی موقعیت پسماند شهری به تفکیک مناطق بهره بردار پرداخت و گفت: شهرهای پاوه، […]

به گزارش سلام پاوه : دادستان عمومی و دادسرای انقلاب اسلامی شهرستان در جلسه ساماندهی پسماندهای شهری گفت: بازیافت زباله های شهری درسطح شهرستان پاوه مشکل زا شده است و به مرحله بحران رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مسلم الماسی با جانمایی موقعیت پسماند شهری به تفکیک مناطق بهره بردار پرداخت و گفت: شهرهای پاوه، بانه وره و باینگان وروستاهای تابعه در سه راهی باینگان، شهرهای نوسود و نودشه در ارتفاعات منطقه ی مورد نظر بطوریکه ارسال تصاویر حکایت بر آلودگی دیداری طبیعت بکر نوسود و نودشه را می رساند.مسلم الماسی

وی خاطرنشان ساخت: اگرچه با محدودیت های شهرستان واقفیم و انتظار نداریم در کوتاه مدت این مسئله بصورت بنیادی حل و فصل گردد لکن انتظار می رود در کوتاه مدت برای ساماندهی بهینه تدابیری اتخاذ گردد و در واقع شاهد حرکت رو به جلویی باشیم .

دادستان شهرستان پاوه با ابراز تاسف از عدم اجرایی شدن سایت زباله شهرستان های تابعه اورامانات (سه راهی جوانرود) ، دورنمای چشم انداز شهرستان را در تعقیب طرح مصوب شده ی بازیافت زباله دانست و خواستار جدیت لازم درپیگیری موضوع و به نتیجه رسیدن پروژه ی مورد نظر با اهتمام و پیگیری مسئولین استانی شد.

الماسی با یادآوری تحمل و رنج و مرارت ناشی از تبعات منفی پسماندهای شهری روستاهای حاشیه مسیر گفت: اگر روال بدین منوال ادامه پیدا کند، به جهت تهدیدات به عمل آمده علیه بهداشت عمومی،  دادستانی اغماضی با کسی نداشته و با جدیت با موضوع برخورد می نماید.

وی در ادامه خطاب به شهرداری پاوه گفت: تکیه کلام من خطاب به شهردار پاوه است چرا که حجم بیشتر زباله های موجود مربوط به پاوه است، مقرر برآن گردید که فنس کشی محوطه زباله دانی انجام گیرد، اگر تلاشی منتج به نتیجه در فرجه ی زمانی صورت نگیرد با اعلام جرم، سه راهی شمشیر و مسیر باینگان در دو طرف زباله دانی را مسدود می کنیم .

دادستان پاوه با یادآوری مراتب گفت: به هرحال انتظار نداریم در کوتاه مدت به صورت بنیادی این موضوع حل و فصل گردد لکن انتظار داریم که شهرداری های تابعه شهرستان با توجه به امکانات دراختیار به وضعیت موجود سروسامانی بدهند.

در ادامه دادستان شهرستان پاوه به منظور اطمینان بخشی از کارکردها به عمل آمده به همراه شهرداران شهرهای تابعه شهرستان از زباله دانی سه راهی باینگان بازدید به عمل آورد.

وی ضمن ارائه توصیه هایی کاربردی با مشاهده ی اقدامات انجام گرفته رضایت نسبی خویش را بر تسطیح زباله دانی و نیز نصب میله های مورد نظر اعلام نمود و ابراز امیدواری نمود در بازدید بعدی سایر وعده های داده شده عملیاتی گردد.

در ادامه این نشست که با حضور اصحاب رسانه شهرستان پاوه برگزار شد مهندس یوسفی شهردار بانه وره ، مهندس فتاحیان شهردارباینگان ، مهندس آذری شهردار نوسود ، مهندس وطنی شهردار نودشه و میری شهردار پاوه به ارائه دیدگاها و نکته نظراتی در مورد رفع مشکل دفن زباله ها پرداختند.

گفتنی است مدتی است آتش سوزی زباله های سایت دفن زباله شهرستان پاوه در سه راهی باینگان و همچنین محل دفن زباله شهر نودشه باعث ایجادمشکلات بهداشتی و محیط زیستی برای شهروندان شده است که بر همین اساس دادستان شهرستان پاوه در اقدامی قابل تقدیر به عنوان مدعی العموم با درایت ویژه به این موضوع ورود کرده است که خوشبختانه با فشارهای وی اقداماتی برای رفع مشکل مردم صورت گرفته است.

مسلم الماسی