ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 11:26

شهاب نادری:شهرکهای صنعتی در اورامانات نیازمند اعتبارات/فرماندار پاوه :پروژه آبرسانی شهرک صنعتی پاوه یک میلیارد اعتبار نیاز دارد

شهاب نادری:شهرکهای صنعتی در اورامانات نیازمند اعتبارات/فرماندار پاوه :پروژه آبرسانی شهرک صنعتی پاوه یک میلیارد اعتبار نیاز دارد

به گزارش سلام پاوه:معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت به همراه نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه،فرماندار،بخشدار و برخی روسای ادارات از  شهرک صنعتی پاوه بازدید کردند.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مهندس یزدانی در این بازدید اعلام کرد:یکی از مشکلات اصلی این شهرک بحث […]

به گزارش سلام پاوه:معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت به همراه نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه،فرماندار،بخشدار و برخی روسای ادارات از  شهرک صنعتی پاوه بازدید کردند.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مهندس یزدانی در این بازدید اعلام کرد:یکی از مشکلات اصلی این شهرک بحث آب است که با توضیحات فرماندار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و اعتبارات لازم برای آن و حتی بیشتر از نیاز آن را نیز تامین خواهیم کرد و از اولویت های ما خواهد بود و کار اجرایی آن را نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

مهندس یزدانی افزود:آن چه که من در این بازدید و با توضیحات نماینده محترم اورامانات دریافتم،این شهرک ۲۰ هکتار است که حدود ۶۰ درصد آن فاز صنعتی می باشد و از ۱۵ قرارداد آن،نیز۷ واحد به بهره برداری رسیده است.

 

وی گفت:آنچه که به نظر می رسد یکی از ماموریتها، رسیدگی به زیرساختهای این شهرک است که توپوگرافی خاص آن باعث شده است هزینه بیشتری را نسبت به دیگر شهرکها بطلبد که هم هزینه را برای سرمایه گذاران افزایش خواهد داد و هم برای ما که بسترسازی آن را آماده می کنیم.

 

وی ادامه داد:هزینه زمین در این شهرک همانند کل کشور رایگان است و مجوعه پولی که دریافت می شود هم به عنوان حق بهره برداری و انتفاع است که در این شهرک ها فراهم می شود.

 

یزدانی گفت:یکی از مشکلات اصلی این شهرک بحث آب است که با توضیحات فرماندار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و اعتبارات لازم برای آن و حتی بیشتر از نیاز آن را نیز تامین خواهیم کرد و از اولویت های ما خواهد بود و کار اجرایی آن را نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

وی افزود:نکته دوم بحث شادابی شهرک می باشد که وضعیت ظاهری آن را نیز که رسیدگی به روشنایی معابر و مبلمان شهرک در جهت جاذبه دارتر بودن آن می باشد انجام می پذیرد.

 

یزدانی اعلام کرد با توجه به بافت شهرک و هزینه های بالای آن برای آماده سازی،ما ۵۰ درصد را برای سرمایه گذار به عنوان مشوق در قیمت حق انتخاب پیش بینی کرده بودیم که اکنون این مبلغ را به ۷۵ درصد افزایش خواهیم داد که ۵ درصد از ان را نیز پرداخت کنند و مابقی ان نیز به مدت چهار ساله پرداخت نماید که شش ماه تنفس نیز داشته باشد.

 

وی ادامه داد:در ارتباط با طرحی که در قالب پوشاک داریم در این چهار کارگاهی که در این شهرک وجود دارد اگر نیاز به توسعه آنها باشد توسعه خواهیم داد تا اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم.و  اگر در قالب ساماندهی جوانان،طرحهای دیگری هم وجود داشته باشد،حتما برای ایجاد اشتغال و احداث و آماده کردن کارگاهها با همین شرایط توسط دولتف در اولویت خواهد بود.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس نیز در سخنانی ضمن تشکر و خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد:ان شاالله قدوم مسئولین محترم به اورامانات در خصوص شهرک صنعتی مایه خیر و برکت باشد.تا زمانی که ما اعتبارات لازم برای پروژه ها را نداشته باشیم همچنان مشکل در این منطقه باقی است.

 

شهاب نادری با بیان اینکه در بعضی مواقع، مدیریت،در پروژه ها تاثیر گذار هستند و در بعضی مواقع اعتبارات لازم برای اتمام این پروژه ها ، نیاز می باشد ادامه داد:شهرکهای صنعتی در اورامانات نیاز به اعتبارات دارند.

 

نادری گفت:با بازدید شبانه ای که از این محل به عمل آورده ام،شهرک صنعتی پاوه می تواند باعث ایجاد اشتغال جوانان شود اما نبود زیرساختها در این منطقه باعث می شود که واحد های تولیدی راکد بمانند.چرا که اگر جوانان منطقه را به اشتغال جذب نکنیم قطعا بیگانه ها و داعشیان آنان را جذب خواهند کرد.

 

وی در پایان با تاکید بر ایجاد واحدهای صنعتی در استان های مرزی گفت:امروز باید دولت در نواحی مرزی به ایجاد اشتغال بپردازد تا جوانان ما به اشتغال روی بیاورند و دولت هم نگاه تبعیض آمیزی را که تا امروز با توجه به عدم بهسازی راههای ارتباطی این منطقه بعد از سه دهه داشته است، اکنون نداشته باشد.

 

فرماندار شهرستان پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت:این شهرک با بیش از یک دهه از احداث آن و در حدود ۲۰ هکتار می باشد که مطالعات خاص خود را انجام داده است و منابع آبی که در نظر گرفته شده است تقریبا در حوزه باغداری مردم بوده است که در یک فصل خاصی که پمپاژ آب دارند آب باغات قطع می شود و مشکلات اجتماعی را به وجود می آید.

 

پرویز ایده پور افزود:آن نقطه ای که در روز اول برای آب این مکان در نظر گرفته شده است با مشکلات اجتماعی همراه است و بعد از این مدت امکان پمپاژ آب به این شهرک نبوده است و تاکنون هم بدلیل قطعی آب باغات انها در فصل گرم سال، موفق به رضایت مردم نشده ایم.

 

 

وی گفت:اکنون هم مطالعات خاصی را برای چشمه نزدیکی این شهرک انجام داده ایم اما یک چاهی در روستای نزدیکی این شهرک که از میزان آبدهی خوبی که جوابگوی این شهرک باشد، برخوردار است و مسائل اجتماعی این چاه را هم ضمن تشکر از مردم حل کرده ایم.

 

 

ایده پور گفت:آب و فاضلاب روستایی را فعال کردیم و امروز ما پروانه حفاری و بهره برداری مجدد این چاه را آماده کرده ایم و از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ هم هزینه ها را در نظر گرفته ایم.که امروز برای پروژه آبرسانی به این شهرک نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار داریم تا این شهرک را برای همیشه از مشکل کم آبی نجات دهیم.

 

 

وی با اشاره به واحد های تولیدی در این شهرک گفت: امروز هفت واحد فعال هستند و به علت بالا بودن هزینه ها به سمت تعطیلی در حرکت هستندو چند واحد دیگر نیز که قصد فعال دارند همین مشکلات را دارند.

 

 مدیر این کارگاه تولیدی در سخنانی اظهار کرد:صدور مجوز طرح بتن آماده در این شهرک صنعتی در کمتر از دو ماه صادر شده است و از زحمات دکتر شهاب نادری نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی ، مسئولین استانی در اداره صنعت،معدن و تجارت و شهرستان تقدیر و تشکر می کنم.

مهندس فرهاد علیمرادی افزود:راه اندازی این کارگاه،به صورت مستقیم اشتغالزایی ۲۰ نفر را به همراه داشت اما تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی را دریافت نکرده ایم.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی شهرستان گفت:تولید بتن آماده در شهرستان که به صورت انحصاری در آمده بود با راه اندازی این کارگاه جدید،هزینه های ساخت و ساز در شهرستان را برای شهروندان کاهش داده است.

 

فرماندار شهرستان پاوه نیز در این رابطه خطاب به وزیر صنعت و معدن گفت:راه اندازی این کارگاه به طور مستقیم علاوه بر اشتغالزایی،۳۰ درصد ساخت و سازهای شهرستان را افزایش داده است.

 

 

 

 

 

یک پاسخ برای “شهاب نادری:شهرکهای صنعتی در اورامانات نیازمند اعتبارات/فرماندار پاوه :پروژه آبرسانی شهرک صنعتی پاوه یک میلیارد اعتبار نیاز دارد

  • چریک شو در تاریخ آبان 5, 1396 گفت:

    باید به ان منهدس ناظر مسول بودچه و….هر مکانی اول تامین مد نظر است آب ولی جهت احداث این شهرک پاوه اولویت اب در اخر قر ار دادند احسن شهر سریاس اب یا چشمه یا قناتی نداشت مهندس از مرکز امده در نزدیکی بانه وره چندین هزارمتر زمین پایین رفتند به اب دسترس پیدا نکردند واعلام لابه زمین سنگی ذخیره اب وجود ندارد