ج 31 فروردین 1403 ساعت 13:27

اولین نشست فعالین و سرمایه گذاران عرصه گردشگری پاوه و اورامانات برگزار شد/ عکس

اولین نشست فعالین و سرمایه گذاران عرصه گردشگری پاوه و اورامانات برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : اولین نشست هم اندیشی فعالان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری پاوه و اورامانات با حضور شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس ، مهندس جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی ، فرماندار پاوه و مسئولان و فعالان عرصه گردشگری صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار […]

به گزارش سلام پاوه : اولین نشست هم اندیشی فعالان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری پاوه و اورامانات با حضور شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس ، مهندس جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی ، فرماندار پاوه و مسئولان و فعالان عرصه گردشگری صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست فرماندار شهرستان پاوه اظهار داشت: شهرستان پاوه اگر هیچ اقدامی در حوزه اشتغال را نداشته باشد اما به واسطه برگزاری برخی جلسات و اتاق فکر شاید یکی از نمادهای تلاش شهرستانی در حوزه گردشگری بوده است.فرماندار پاوه

پرویز ایده پور افزود:پاوه به عنوان شهرستان گردشگری معرفی شده است و در این راستا شوراها و دهیاران و گروههای فعال همواره در توسعه و معرفی این شهرستان یار و یاور بوده اند.

 

وی گفت: امیدواریم که فعالیت در حوزه گردشگری  در سال اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال که برای ما بسیار مهم است، تحقق خاصی برای اشتغال جوانان در پی داشته باشد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه نیز به ارائه گزارش عملکرد این اداره پرداخت و اظهار کرد: شهرستان پاوه دارای دو هتل ، ۱۴ مهمانسرا، ۱۵ اقامتگاه بین راهی، ۱۹ اقامتگاه در دست اقدام، فعالیت ۲هزار نفر صنعتگر شناسنامه دار، ۵۰ نفر تحت پوشش بیمه ، یک دفتر خدماتی مسافرتی، ۱۴ اثر ثبتی و ۱۰ اثر آماده ثبت، یک پایگاه ثبت جهانی اورامان، دو موزه روستایی و یک موزه شهری از شهرستانی هایی است که در دو سال گذشته ادبیات گردشگری را مکتوب نموده است.

 

هادی شریفی افزود: ادارات میراث فرهنگی شهرستان های اورامانات با کمبود نیروی متخصص و آموزش دیده، کمبود زیر ساخت مناسب از جمله راههای مواصلاتی ، کمبود اعتبارات در بحث گردشگری ، عدم وجود امکانات رفاهی و بالا بودن مقدار تعیین شده برای حریم راه ها مواجه هستند.

 

در ادامه دکتر برهان ولدبیگی، کوثر فخری، خانم روحی از نودشه، رستم زاده از باینگان، فریبرز عزیزی از روستای زردویی، مراد ویسی به عنوان نماینده دهیاران، خانم هدایتی عضو شورای شهر بانه وره و احسن احمدی عضو شورای شهر پاوه نیز به ایراد سخنانی در بحث گردشگری در منطقه پرداختند. و درخواستهایی را ارائه دادند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به عدم موفقیت کل استان در حوزه گردشگری به نسبت ظرفیت های موجود گفت: عدم شناختن استان و معرفی آن به دیگر مناطق از مهمترین عاملی است که امروز گردشگری در سطح استان به مرحله توفیق نرسیده است.

 

 

مهندس جلیل بالایی در سخنانی اظهار داشت: نکات منفی گردشگری، این است که میراث فرهنگی و صنایع دستی از محیط زیست هزینه می نماید تا برای افرادی اشتغال ایجاد کنند و حتی امروز در کشورهایی که در بحث گردشگری پیشرو هستند ممکن است نگران این باشند که چرا گردشگری را طوری مدیریت نمی کردند که مخرب محیط زیست نباشد.

 

وی افزود: این مهم است که ما واقعا برخی سرمایه های طبیعی و زیست محیطی ما نه قابل تجدید و نه قابل ایجاد هستند و لذا به هر قیمتی ما راضی به توسعه گردشگری نیستیم چرا که باید این فرصت های طبیعی هم برای نوادگان و آیندگان باقی بماند.جلیل بالایی

 

بالایی ادامه داد: در بحث گردشگری ۲۸ دستگاه در حوزه زیر ساخت و مقولات مرتبط با گردشگری موثر هستند، که در بخش های مختلفی باید انجام گیرد اما زمانی باید گردشگری تعریف شود که حتما فردی در مبدا دیگری به غیر از آن حوزه، حضور یافته باشد و حداقل قیدی تحت عنوان اقامت را داشته باشد.

 

وی گفت: توجه به اینکه اگر در گردشگری به دنبال منافع آن هستیم باید به دنبال مدیریت اقامت آن نیز باشیم که در غیر این صورت منافع آن عاید منطقه نمی شود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به عدم موفقیت کل استان در حوزه گردشگری به نسبت ظرفیت گفت: عدم شناختن استان و معرفی آن به دیگر مناطق از مهمترین عاملی است که امروز گردشگری در سطح استان به مرحله توسعه نرسیده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه گردشگری عوامل مدیریت و محرک های گردشگری را نداریم ، اما حضور فعالین این شهرستان آغاز خوبی می تواند باشد تا این محرک ها را بشناسیم .

 

مهندس بالایی با بیان اینکه دفاتر مسافرتی یکی از محرک های خوب در حوزه گردشگری است گفت: مدیرت خدمات سفر در مبدا و در مقصد توسط این دفاتر انجام می شوند در حالی که ما در سطح استان دفاتر قدرتمندی را نداریم و اساسا متخصص در این زمینه و مراکز آموزشی که چنین نیروهایی را تربیت بکنند نداریم.

 

وی گفت: باید در یک حرکت همگانی نیروها و علاقه مندان به حوزه گردشگری را هدایت کنیم تا به ایجاد دفاتر اقدام و یا به عنوان معرف منطقه خود جهت جذب مسافر فعالیت داشته باشند.

 

بالایی ادامه داد: خوشبختانه سلیقه گردشگران ما در کشور به دو دلیل تنوع و فرار از نگرانی های شهری و در نظر گرفتن بودجه اقتصادی منجر به این شده است که به دنبال مکان های متنوع و بوم گردی باشند.

 

وی تصریح کرد: در این شرایط هزینه های ما را در بحث گردشگری و ایجاد اقامتگاههای مجلل، خیلی کاهش داده است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: شورا و شهرداری هم باید علاوه بر مدیریت بحث شهری برای ساکنین آن، به بحث شهر گردشگری در فراهم نمودن بستر های لازم برای مسافران و گردشگران هم  توجه داشته باشند.

 

متعاقبا سخنان نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس نیز منتشر می شود.

 

فرماندار پاوه جلیل بالایی

 

4 پاسخ برای “اولین نشست فعالین و سرمایه گذاران عرصه گردشگری پاوه و اورامانات برگزار شد/ عکس

  • کاکه حمه امین م در تاریخ مهر 27, 1396 گفت:

    مدیر سایت سانسور برای شما چرا شهر شیر تو شبر .شد با این مسول گردشگری ماندگار تاریخ کهن هم عوض این فرد چرا اگرفعالیت او عالی پس انتقاد از او چرا ویا تقدیر ازو چرا .

  • کریم ص در تاریخ مهر 27, 1396 گفت:

    اکثر افراد دعوت شد در جلسه به دلایل خومه ازنم چهونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دفتر دار نما ینده منافع خویه و. حمایت از مسول گردشگری شهرمان چندین سال آجری روی هم نگذاشت جهت امکانات رفاهی گردشگری صبحت مدیر گردشگری استان به حق است کاری صورت نگرفت

  • شیوا ص در تاریخ مهر 27, 1396 گفت:

    مسول گردشگری موزه همیشه بست شده مگر در شب باز باشد مردم آگاهند وفهیم هستند همین آمار شما توسعه گردشگری در بر نداشته و.،،،

  • سیمرا ص در تاریخ مهر 27, 1396 گفت:

    جناب نماینده محترم با سپاس سخنان مدیر گردشگری به حق است واین مسول شهرستان است که قصور از طرف ایشان است چون مدت ده سال مسول گردشگری می با شد وبا توجه انتقاد صاحب نظران شهرمان در سایت محلی اقدامی صورت نگرفت وافرادی… از این موققیت اسفتاده نمود که جای تاسف دارد که فقط سمت نامبرده حفظ شود گردشگری فداکاکه صالحی بژی سانسور نشود چون سایت سلام پاوه نقش به سزایی جهت توسعه گردشگری داشت