چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58

ارتقاء امر تعلیم و تربیت در سایه تعامل،همدلی و همراهی اولیاء و مربیان مدارس میسر است/تصاویر

ارتقاء امر تعلیم و تربیت در سایه تعامل،همدلی و همراهی اولیاء و مربیان مدارس میسر است/تصاویر

به گزارش سلام پاوه:نشست هم اندیشی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود با اولیاء دانش آموزان و مدیران مدارس سطح شهر در سالن کانون فرهنگ تربیتی دانش برگزار گردید.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:رئیس آموزش و پرورش منطقه نوسود ضمن تقدیر  و تشکر از حضور اولیا دانش آموزان ارتباط رابطه بین خانه و […]

به گزارش سلام پاوه:نشست هم اندیشی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود با اولیاء دانش آموزان و مدیران مدارس سطح شهر در سالن کانون فرهنگ تربیتی دانش برگزار گردید.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:رئیس آموزش و پرورش منطقه نوسود ضمن تقدیر  و تشکر از حضور اولیا دانش آموزان ارتباط رابطه بین خانه و مدرسه را تعاملی دو طرفه دانست که هر دو نهاد تربیتی باید به نقش خود عمل کنند تا امر تعلیم و تربیت به نحو مطلوب صورت پذیرد.

 

منصور وهابی بیان داشت:وجود معلمان توانمند و با صلاحیت در مدارس خلاء وجود پدر و مادر را پر نمی کند و از طرفی نیز وجود والدین توانا به تنهایی نیز نمی تواند جای مدرسه را بگیرد لذا همراهی،همدلی و تعامل این دو نهاد مقدس تربیتی در جهت پیشبرد امورات آموزشی و پرورشی در طی سال تحصیلی ضروری می باشد تا در سایه انجام این دو نهاد اجتماعی بسیاری از مشکلات و تنگناهای نظام تعلیم و تربیت مرتفع گردند.

وهابی در ادامه به اهمیت نکات تربیتی فرزندان فراخور شرایط سنی آنها از جمله تقویت حس اعتماد و عزت نفس،آموزش مهارت نه گفتن،تشویق و ترغیب کلامی،تعامل با مدرسه و ایجاد حس امنیت در خانه اشاره کرد و افزود:توجه به نیاز های عاطفی دانش آموزان در خانه و مدرسه  مهم ارزیابی کرد.

 

وی منطق،عاطفه،جدیت و قاطعیت را ۳ کلید طلایی در تربیت دانست و به والدین توصیه کرد : در کنار توجه به مسائل آموزشی فرزندانشان به بعد تربیتی و پرورشی آنها نیز توجه ویژه داشته باشندتا این عزیزان و سرمایه های اصلی زندگی آنان تک بعدی رشد نکنند چرا که رشد تک بعدی مورد پسند جامعه نیست.

 

وهابی در پایان سخنانش به مدیران مدارس نیز توصیه نمود در کنار آموزش، دانش آموزان به فضائل اخلاقی و مجهز نمودن آنان به سلاح تقوی و معنویت سعی و اهتمام لازم را داشته باشند تا انشااله شاهد نا بهنجاری و بد اخلاقی در اجتماعی نباشیم.