س 29 اسفند 1402 ساعت 11:02

راه اندازی کارگاه مونتاژ توسط یک جوان روستایی در پاوه

راه اندازی کارگاه مونتاژ توسط یک جوان روستایی در پاوه

به گزارش سلام پاوه : محسن خالدی از جوانان خلاق روستای ‘ساتیاری’ بخش باینگان شهرستان پاوه موفق به راه اندازی کارگاه مونتاژ لوازم خانگی در روستای خود و ایجاد اشتغال برای چهار نفر از جوانان این روستا شد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، این جوان کارآفرین روز پنجشنبه گفت: تصمیم گرفتم […]

به گزارش سلام پاوه : محسن خالدی از جوانان خلاق روستای ‘ساتیاری’ بخش باینگان شهرستان پاوه موفق به راه اندازی کارگاه مونتاژ لوازم خانگی در روستای خود و ایجاد اشتغال برای چهار نفر از جوانان این روستا شد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، این جوان کارآفرین روز پنجشنبه گفت: تصمیم گرفتم برای ایجاد اشتغال جوانان روستایم و کمک به رونق اقتصادی منطقه گامی هر چند کوچک بر دارم و برای این کار از فرصت مرز کوله بری شهرستان بهره ببرم.

وی افزود: در این باره در جلسه ای با بخشدار باینگان و فرماندار پاوه درخواست واردات قطعات لوازم خانگی از مرز شوشمی را کردم که مورد موافقت قرار گرفت.

خالدی افزود: برای شروع کار از زیرزمینی خانه مسکونی پدرم در روستای ساتیاری استفاده کردم و اقدام به واردات قطعات لوازم خانگی (میزهای LED) از بازارچه مرزی شوشمی کرده و کار را آغاز کردم.

وی با قدردانی از همکاری همه جانبه هنگ مرزی برای واردات این قطعات از مرز کوله بری گفت: در مرحله اول کار را با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شخصی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی شروع کردم.

این کارآفرین روستایی افزود: کار آموزش مونتاژ را برای چهار نفر از جوانان روستا شروع کردم و هم اکنون این جوانان با تسلط روزانه ۱۶ تا ۲۰ میز را مونتاژ و روانه بازار فروش در شهرهای پاوه، جوانرود و کرمانشاه می کنند.

خالدی افزود: در صورت موفقیت قصد دارم کار بصورت کارگاه بزرگتر و اشتغال بیشتر ادامه دهم و در مرحله بعدی با تشکیل تعاونی روستا و استفاده از تسهیلات دولتی گامی ارزنده ای را در جهت ایجاد اشتغال بیشتر رونق اقتصادی منطقه بر دارم. 

فرماندار پاوه نیز گفت: با توجه به ظرفیتهای بازارچه مرزی کوله بری شوشمی و لزوم استفاده بهینه از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه از پیشنهاد جوان کارآفرین روستای ساتیاری استقبال کردیم و زمینه انجام کار و واردات قطعات را برای ایشان فراهم کردیم.

پرویز ایده پور گفت: ما برآن شدیم تا به جای واردات اجناس و کالاها در مرز قطعات این اجناس را وارد کنیم و با راه اندازی کارگاه های متعدد مونتاژ و آموزشهای لازم زمینه اشتغال جوانانمان را فراهم کنیم.

وی افزود: این کار با خلاقیت و ابتکار جوان کارآفرین آقای خالدی نتیجه گرفت و امروز شاهد راه اندازی اولین کارگاه مونتاژ برای اولین بار در تاریخ شهرستان پاوه هستیم که تولیدات آن هم روانه بازار شده است.

فرماندار پاوه از تمامی فعالان اقتصادی و تجار شهرستان درخواست کرد برای ایجاد کارگاههای بعدی مونتاژ پیش قدم شوند و از امتیازات ویژه این کار و تسهیلات مناسب و با بهره بسیار پائین صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه بهره بگیرند.

روستا ساتیاری از توابع بخش باینگان شهرستان پاوه است که حدود ۸۰۰ نفر جمعیت دارد.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

 

2 پاسخ برای “راه اندازی کارگاه مونتاژ توسط یک جوان روستایی در پاوه

  • پاوه در تاریخ مهر 22, 1396 گفت:

    ده س وه ش
    موفق باشید

  • باینگان در تاریخ مهر 22, 1396 گفت:

    آفرین بر تو آقای خالدی تبریک عرض می نماییم