ج 10 فروردین 1403 ساعت 15:22

گفتگوی ویژه با سخنگوی شورای شهر پاوه پیرو انتخاب شهردار

گفتگوی ویژه با سخنگوی شورای شهر پاوه پیرو انتخاب شهردار

به گزارش سلام پاوه:  انتخاب شهردار که از اصلی­ترین وظایف نهاد مردمی شورا بشمار می آید این روزها موضوع  داغ شهر پاوه می باشد که به سریالی دنباله ­دار و پرحاشیه تبدیل شده است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با انتخاب شورای جدید و امیدواری های بسیار به تغییرات بنیادی و اساسی و توسعه […]

به گزارش سلام پاوه:  انتخاب شهردار که از اصلی­ترین وظایف نهاد مردمی شورا بشمار می آید این روزها موضوع  داغ شهر پاوه می باشد که به سریالی دنباله ­دار و پرحاشیه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با انتخاب شورای جدید و امیدواری های بسیار به تغییرات بنیادی و اساسی و توسعه شهر پاوه منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی پاوه در اقدامی تازه در تاریخ ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۶ فراخوانی را جهت انتخاب  پست شهردار پاوه منتشر کردند . فراخوانی که ترجیحات آن این چنین بود:

ب: ترجیحات و اولویت های شورای پنجم شهر پاوه :

۱ . ارجحیت داوطلبین بومی شهرستان پاوه در صورت احراز شرایط برابر با سایر داوطلبین.
۲ . برنامه های کارشناسی و عملیاتی داوطلبین برای شهرداری پاوه.
۳ . داوطلبین بالای سی سال سن و متاهل .
۴.  داوطلبین دارای پنج سال سابقه اجرایی و مدیریتی.
۵ . داوطلبین دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری

پس از مطرح شدن فراخوان و دعوت از داوطلبین برای ارائه روزمه کاری و تحقق و بررسی و ارائه برنامه از تاریخ (۳۱/۴/۱۳۹۶ لغایت ۵/۵/۱۳۹۶ ) نزدیک به ۱۱ نفر برنامه های خود را به دبیرخانه شورا ارائه دادند. و سرانجام پس از بررسی های فراوان دکتر برهان ولدبیگی به صورت رسمی در اولین جلسه شورا در تاریخ ۲ شهریور ماه رسما شهردار منتخب شورا شد و  با گذشت بیش از یک ماه از معرفی و انتخاب دکتر برهان ولدبیگی به عنوان شهردار پاوه و عدم اعلام نتیجه رسمی صدور حکم دکتر برهان وی در اقدامی اعتراضی انصراف داد و در تاریخ ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۶ اعضای شورای شهر انصراف وی را قبول کردند تا سرانجام صبح امروز در جلسه شورای شهر علی محمد میری سرپرست شهرداری با ۳ رای آقایان اسلامی نیا ، جراحزاده و لطف الهی و اعتراض و ترک جلسه دو عضو شورا آقایان مرادی و احمدی در یک جلسه پرحاشیه به عنوان شهردار پاوه انتخاب شد.

در جلسه صبح امروز انتخاب شهردار سخنگوی شورای اسلامی شهر پاوه در گفتگویی با خبرنگاران هزارماسوله و سلام پاوه با اشاره به انتخاب علی محمد میری به عنوان شهردار اظهار داشت: در مقوله انتخاب شهردار، ما پیش از شروع به کار به صورت فراخوان ، آقای دکتر برهان ولدبیگی را با در نظر گرفتن امتیازات بالا و با اکثریت آرا به عنوان شهردار پاوه انتخاب کردیم و در این پروسه خطایی متوجه شورای شهر پاوه نمی شود چون طبق قانون و برابر مصوبات مدارک لازم را به استان ارسال نمودیم و استان نیز در صدور ابلاغیه شهرداران که مختص شهر پاوه نمی باشد کوتاهی کرده است و تا به امروز نیز تاکنون جوابیه دو یا سه شهرداری را اعلام کرده اند.

حیدر اسلامی نیا گفت: آقای دکتر برهان ولدبیگی هم در روزهای اخیر انصراف خود را اعلام و پس از بحث و تبادل نظر با وی در این خصوص ، نهایتا شورای شهر پاوه با انصراف وی موافقت کردند .

وی گفت: در موضوع انتخاب شهردار هر کدام از اعضای شورا حق انتخاب را دارند و باید از این حق خود به عنوان رای استفاده نماید و پس از دعوت رسمی از اعضای شورا توسط رئیس شورای شهر پاوه، جهت حضور در جلسه امروز و مطرح نمودن موضوع معرفی شهردار، با سه رای موافق آقای علی محمد میری به عنوان شهردار انتخاب شد.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد و گفت : قطعا رای مخالف آقایان سامان مرادی و احسن احمدی نیز ،حق مسلم خود آنها می باشد و هیچ وقت عدم رای آنها در انتخاب شهردار به منزله عدم همکاری با اعضای شورای شهر در پروسه های بعدی نیست.

وی گفت : در این راستا هم از رسانه ها و مردم درخواست همکاری و همراهی را داریم تا بتوانیم رسالت اصلی و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

اسلامی نیا در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد :

آیا ثبت نام آقای علی محمد میری در مدت زمان مهلت فراخوان شورای شهر پاوه بوده است و یا خارج از این مهلت قانونی؟ و اینکه چرا شورای شهر اولویت اصلی در انتخاب شهردار را بومی بودن عنوان کردند اما به آن عمل نکردند؟

سخنگوی شورای شهر پاوه در این باره اظهار کرد که طبق قانون ما فراخوان ثبت نام را اعلام کردیم و آقای میری نیز با توجه به آنکه خود شهردار پاوه بود، در آخرین روز از مهلت ثبت نام در روز پنجشنبه ، موضوع را بررسی و اعلام امادگی کرد و نهایتا در روز شنبه نامه اعلام ثبت نام و حضور را به شورای شهر ارسال کرد و اگر موضوعی را که قابل اعتراض می بود در زمان خود باید به آن معترض  می شدیم که اینکه آقای میری هم در جلسه شورا حضور یافت و برنامه های خود را اعلام کرد. در خصوص بومی بودن نیز تاکید بر بومی بودن شهردار را نداشته ایم و هیچ بندی را مبنی بر تاکید بر بومی بودن اعلام نکرده ایم گرچه آقای میری هم ۶ سال در این شهرستان می باشد و بومی تلقی می شود.

آیا ثبت نام آقای علی محمد میری دو روز پس از مهلت قانونی در فراخوان، نوعی توهین به شعور ۱۱ نفر کاندیدا نمی باشد؟

ایشان چون شهردار بودند و اعلام آمادگی کردند، تمامی اعضای شورای شهر با بررسی برنامه های ایشان، ثبت نام وی را پذیرفتند و اگر اشتباهی در این خصوص باشد، متوجه تمامی اعضای شورا می باشد که اگر مشکلی می بود باید در همان زمان اعتراض می شد و بنا به مصلحت شهر، آقای میری گزینه مناسب به عنوان شهردار می باشد.

آیا شائبه دخالت در انتخاب شهردار توسط گروهی صحت دارد؟

به هیچ وجه. ما شایعه دخالت در انتخاب شهردار را تکذیب می کنیم و هیچ شخص خاص و یا ارگان و سازمانی در این دوره ،دخالت نداشته اند و صددرصد این موضوع را تکذیب می کنیم.

در این پروسه چند نفر اعلام آمادگی کردند؟ و دلیل عدم رسانه ای نمودن اسامی این افراد چه بود؟

یازده نفر اعلام آمادگی کردند و امروز آقای احسن احمدی عضو فعلی شورای شهر نیز رسما جهت تصدی پست شهرداری اعلام امادگی کرد و برخی از این افراد مانع از رسانه ای شدن اسامی خود در فضای مجازی شدند که ما نیز از انتشار اسامی آنها خودداری کردیم اما ما تمامی برنامه های آنها را بررسی کردیم که در نهایت در فراخوان اولیه آقای دکتربرهان ولدبیگی را با امتیاز بالا انتخاب کردیم.

براساس شنیده ها گزینه هایی همچون آرش رضایی رئیس بنیاد مسکن پاوه آمادگی خود را به عنوان شهردار اعلام کرده است اما دخالت های ناروا باعث پشیمانی ایشان در ثبت نام شده است، آیا صحت دارد؟

زمانی که اعلام آمادگی ایشان را دادند من شخصا اعلام کردم که به ایشان رای خواهم داد اما منوط به تبادل نظر با آقای رضایی بود که رسما خود ایشان پیام رسمی عدم حضور خود را ارسال نمود.

آیا این مصوبه وجاهت قانونی دارد؟ چه عملکردی را از جناب آقای میری در نظر داشتید که اکنون هم به عنوان شهردار وی را انتخاب کردید؟

این جلسه امروز برگزار شده است و نشست اعضای شورا هم با یک امضای ریاست شورا می تواند به فرمانداری ارسال شود.کارکردی که از ایشان می بینیم این است که در تمامی حوزه ها فعالیت دارد پیگیر موضوعات می باشد و احاطه کاملی را با در نظر گرفتن سوابق ایشان، بر شهرداری دارد و اعضای مخالف وی حق رای دارند و ما نمی توانیم رای موافق را بر آنها تحمیل کنیم.

با این وضعیت که اختلاف در معرفی شهردار به وضوح آشکار است، ادامه کار شورا را چگونه می بینید؟

مطمئن باشید ادامه کار شورا مثبت است و بهتر از گذشته هم خواهد شد و فراتر از این ، شاید اعضای شورا هم که به تعیین شهردار رای مخالف دادند بهتر از ما با شهرداری هم فعالیت خوبی داشته باشند، انتخاب شهردار در سطح استان مطلق است و همواره همراه با اختلافاتی بوده است.

گفتنی است در حین این مصاحبه تناقض نظرات رئیس شورای شهر پاوه با سخنگوی شورا در مورد اینکه آقای میری جزو افراد ثبت نام کننده در موعد مقرر بر طبق فراخوان مشهود بود که آقای جراحزاده در ابتدا عنوان کرد آقای میری در موعد مقرر جزء فراخوان روزمه کاری خود را ارائه داده است اما سخنگوی شورای شهر رسما اعلام کردکه آقای میری دو روز پس از فراخوان روزمه کاری خود را ارائه داده است که در این بین دو عضو مخالف انتخاب شهردار نیز در مصاحبه ای ویژه که متعاقبا منتشر می شود به این موضوع پرداخته اند .

 

بنا بر درخواست سخنگوی شورا مبنی بر تایید نکردن هیچ نظری  به اطلاع کاربران می رساند در این مطلب هیچ نظری تایید نمی شود با عرض پوزش .