س 28 فروردین 1403 ساعت 20:14

اکران فیلم کمدی”ایتالیا ایتالیا”در سینما فرهنگ پاوه/عکس

اکران فیلم کمدی”ایتالیا ایتالیا”در سینما فرهنگ پاوه/عکس

به گزارش سلام پاوه:مدیر سینما فرهنگ پاوه از اکران فیلم کمدی،فانتزی و موزیکال” ایتالیا ایتالیا”از فردا شب در سینما فرهنگ پاوه خبر داد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:فواد توفیقی اعلام کرد:فیلم سینمایى “ایتالیا ایتالیا”نخستین ساخته سینمایى کاوه صباغ زاده است که سال ها سابقه دستیار کارگردانى داشته و نخستین ساخته اش را در ژانر کمدی، […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر سینما فرهنگ پاوه از اکران فیلم کمدی،فانتزی و موزیکال” ایتالیا ایتالیا”از فردا شب در سینما فرهنگ پاوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:فواد توفیقی اعلام کرد:فیلم سینمایى “ایتالیا ایتالیا”نخستین ساخته سینمایى کاوه صباغ زاده است که سال ها سابقه دستیار کارگردانى داشته و نخستین ساخته اش را در ژانر کمدی، فانتزی و موزیکال ساخته است.

 

وی افزود:این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین چهره پردازی از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شده است.

 

توفیقی ادامه داد:تهیه کننده این فیلم مهدی صباغ زاده می باشد که هنرمندانی چون،حامد کمیلی،سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی،رضا سخایی،همایون ارشادی،جهانگیر میرشکاری،ناصر سجادی حسینی،دانش اقباشاوی،فائزه علوی،آنامهر اخلاقی و  آرش مرشد در آن نقش آفرینی میکنند.

این فیلم از روز شنبه ۱۵ مهر ماه لغایت ۲۷ مهر ماه در سانس عصر:روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(تاریخ های ۱۹ و ۲۰مهر ماه ساعت۱۶) هر شب ساعت:۲۰:۳۰ در سینما فرهنگ پاوه اکران خواهد شد.

توضیحات تکمیلی درباره فیلم:
در این سال ها که تب و تاب ساخت فیلمهای مشابه و تا حدودی تقلیدی به لحاظ محتوا و حتی فرم بالا گرفته، تماشای فیلمی چون «ایتالیا ایتالیا» آن هم در قالب فیلمِ اولِ فیلمسازی جوان اتفاق فرخنده ایست فیلم ، در یک جمله داستان زندگی مرد جوانی است که شیفته ی ایتالیاست! طبیعتاً چنین طرح داستان ساده ای می بایست بسیار پرورانده شود تا بتوان آن را به عنوان فیلمی متفاوت پذیرفت و این مسئله در رابطه با «ایتالیا ایتالیا» اتفاق می افتد از نکات مثبت فیلم،بازی بازیگران آن است. بازی های فیلم خوشایند و متفاوت اند خصوصاً سارا بهرامی.( منبع : نقد فیلم ایتالیا ایتالیا ، سودای ایتالیا ، یاسمن خلیلی فرد)

«ایتالیا ایتالیا» به‌عنوان نخستین فیلم کارنامه‌ کاوه صباغ‌زاده در مقام کارگردان، نه‌فقط یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های سی‌وپنجمین دوره جشنواره فجر بود، بلکه می‌توان آن را یکی از تجربه‌های نوی سینمای ایران در سال‌های اخیر تلقی کرد؛ فیلمی که به‌راحتی می‌تواند جایی از سینمای بدنه و تجاری ایران را به‌درستی و به دور از ابتذال پُر کند فیلمی که بر اساس شناخت درست از سینما و داستان‌گویی ساخته شده و البته با فراتر رفتن از این قلمروها – که آشکارا برای سازنده‌اش کافی نبوده – به اثری درخور توجه بدل شده است. به‌عنوان مثال به فصل جشن عروسی دقت کنید تا ببینید این فیلم‌ساز جوان چطور از دام کلیشه‌های سینمای ایران در پرداخت این فصل جسته است(منبع:سایت سینما سینما،رضا حسینی )

صباغ زاده در «ایتالیا ایتالیا» به ادبیات و سینمای جهان توجهی ویژه داشته و اقتباس خوبی از یکی از داستان های «جومپا لاهیری» نویسنده شهیر هندی را ایرانیزه کرده و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا چاشنی سینما را در فیلمنامه اش پررنگ کند و شاید به همین دلیل است که از برخی از سکانس های «ایتالیا ایتالیا» این گونه برداشت می شود که فیلمساز در خلق فضاهای کمیک فیلمش تأثیر گرفته از جنس سینمایی «وودی آلن» بوده؛ اما با این همه «ایتالیا ایتالیا»اثری مختص به خود صباغ زاده است و نمی توان آن را فیلمی مقلدانه برشمرد شوخی های صباغ زاده با سینمای ایران یکی دیگر از نکات مثبت فیلم است. حضور افراد پشت صحنه سینما در این فیلم به عنوان بازیگر قطعا همه اهالی سینما را به وجد می آورد و از سوی دیگر ادای فیلمساز به «هامون» و بازسازی جالب توجهش از روی این اثر سینمایی در سکانس های کتاب فروشی و یا خالی شدن سطل ماست در راه پله برای علاقمندان و مخاطبان سینما جذابیت دارد ( منبع:سینما پرس، سید رضا منتظری)