ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:22

توصیه های پلیس فتا برای حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی

توصیه های پلیس فتا برای حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی

به گزارش سلام پاوه: رئیس پلیس فتا استان گفت:در شبکه های اجتماعی؛ دوستان،خانواده و افراد ناشناس را از هم تفکیک و سطح دسترسی هر کدام را مشخص کنید. به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ”علی کریمی”در این مورد اظهار کرد:به اشتراک گذاشتن عکس های شخصی و خانوادگی و دوستان و آشنایان […]

به گزارش سلام پاوه: رئیس پلیس فتا استان گفت:در شبکه های اجتماعی؛ دوستان،خانواده و افراد ناشناس را از هم تفکیک و سطح دسترسی هر کدام را مشخص کنید.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ”علی کریمی”در این مورد اظهار کرد:به اشتراک گذاشتن عکس های شخصی و خانوادگی و دوستان و آشنایان در اینترنت و همچنین در اختیار گذاشتن اطلاعات مهم شخصی به خصوص در شبکه های اجتماعی بسیار به چشم می خورد به گونه ای که امروزه شاهد آپلود شدن میلیون ها عکس شخصی از افراد در اینترنت هستیم.

وی افزود:درست است امکانات و تکنولوژی های به روز باعث راحتی کار و افزایش دانش انسان ها می شود، اما همیشه باید نگران نقض حریم خصوصی خود در اینترنت باشیم.

این مقام انتظامی ادامه داد:همیشه در خصوص اطلاعاتی که در ارتباط با خود و بستگان در اینترنت قرار می دهید مراقب باشید،شاید برای شما این اطلاعات چندان ارزشی نداشته باشد ولی ممکن است برای دوستانتان دارای اهمیت باشد.

سرهنگ کریمی متذکر شد:در پرونده های موجود در پلیس فتا متاسفانه افرادی بودند که تصاویر شخصی خود را در اینترنت منتشر نموده و مورد اخاذی قرار گرفتند،هر چند بعد از شکایت این افراد و پیگیری های پلیس فتا منجر به دستگیری متهمان شد، اما این سهل انگاری تا سالها بر زندگی این افراد تاثیر می گذارد و باعث دور شدن از جامعه، اقدام به ترک محل کار و یا تحصیل می شود و به هیچ وجه قابل جبران نیست.

وی در پایان گفت:نکات زیر در خصوص حفظ حریم خصوصی افراد می باشد که کاربران می توانند با رعایت این نکات گامی موثر در جهت افزایش ضریب امنیت خود و کاهش جرایم فضای سایبر بردارند.

اینترنت با توجه به اینکه کاملاً مجازی بوده هر کس می تواند با هر شکلی ظاهر شود در نتیجه به کسی در فضای مجازی اعتماد نکنید.اطلاعات و تصاویر شخصی خود و دوستان و بستگان خود را در صورت عدم نیاز و جلوگیری از افشا، از سیستم خود حذف نمایید.با توجه به گستردگی فضای مجازی احتمال آن است که با قرار دادن تصاویر خود در اینترنت در زمان کمی در هزاران سایت و یا شبکه های اجتماعی منتشر شود.

همیشه در کنار فرزندانتان باشید و همیشه به آنها توصیه کنید که هر اطلاعاتی را در اینترنت منتشر نکنند که باعث نقض حریم خصوصی خود و دیگران شود.اگر تصاویر و یا اطلاعات مهمی از خود و یا دوستان در ایمیل های خود دارید که فقط فضای ایمیل شما را اشغال کرده، جهت جلوگیری از دسترسی افراد غریبه به این اطلاعات آنها را حذف نمایید.

در شبکه های اجتماعی دوستان، خانواده و افراد ناشناس را از هم تفکیک و سطح دسترسی هر کدام را مشخص کنید.هیچگاه این فکر را نکنید که وقتی شما عکسی از خود را در فضای مجازی منتشر می کنید فقط دوستانتان آنها را می بیند. احتمال دارد شما تنظیمات مربوط به حریم خصوصی را ندانید در این صورت افراد زیادی می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

هنگام خروج از حساب‌های کاربری آنلاین خود حتما کلید Sign Out را بزنید. این کار باعث می شود شما از دسترسی افراد غریبه که ممکن است بعدها پشت سیستم شما نشسته و به کنجکاوی بپردازند جلوگیری کند، بویژه هنگام استفاده از کامپیوتر افراد دیگر یا کامپیوترهای موجود در اماکن عمومی مانند کافی‌نت‌ها، فراموش کردن این نکته‌ ساده نتایج بدی به همراه خواهد داشت.