ج 10 فروردین 1403 ساعت 16:33

انصراف دکتر برهان ولدبیگی هنوز رسمی نیست / تکذیب دخالتها در انتخاب شهردار پاوه

انصراف دکتر برهان ولدبیگی هنوز رسمی نیست / تکذیب دخالتها در انتخاب شهردار پاوه

به گزارش سلام پاوه : در پی انتشار خبر انصراف دکتر برهان ولدبیگی شهردار منتخب شورای اسلامی شهر پاوه بر آن شدیم تا این موضوع را از طریق سخنگوی شورای اسلامی شهر پاوه پیگیری کنیم. سخنگوی شورای شهر پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : لازم می دانم ضمن تشکر از رسانه سلام […]

به گزارش سلام پاوه : در پی انتشار خبر انصراف دکتر برهان ولدبیگی شهردار منتخب شورای اسلامی شهر پاوه بر آن شدیم تا این موضوع را از طریق سخنگوی شورای اسلامی شهر پاوه پیگیری کنیم.

سخنگوی شورای شهر پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : لازم می دانم ضمن تشکر از رسانه سلام پاوه برای همکاری و همراهی با مجموعه شورا و شهرداری  قبل از هرچیز از این فرصت استفاده کنم و از طرف مجموعه اعضای شورای شهرپاوه درگذشت مام جلال طالبانی رئیس جمهور کرد سابق عراق را تسلیت عرض نمایم .

حیدر اسلامی نیا در ادامه افزود : شب گذشته خبری در فضای مجازی و سایت های محلی در مورد استعفا و انصراف دکتر برهان ولدبیگی گزینه شهردار پاوه درج شده بود که لازم است در این باره توضیحاتی را به عنوان سخنگوی شورای شهر پاوه ارائه دهم.

وی افزود : همه شهروندان مطلع هستند که شورای شهرپاوه در یک اقدام کم سابقه با انتشار فراخوانی از واجدین شرایط برای تصدی گری سمت شهرداری پاوه دعوت کرد که پس از ثبت نام و ارائه مدارک و روزمه کاری افراد مربوطه اعضای شورای شهر پاوه اجماعا پس از ساعتها بررسی و مصاحبه حضوری با افراد دکتر برهان ولدبیگی را بعنوان شهردار انتخاب کردند.

سخنگوی شورای شهر پاوه ادامه داد و گفت : برابر تمام مکاتباتی که صورت گرفته است در اولین جلسه رسمی شورای پنجم شهر پاوه در تاریخ ۲ شهریور ماه ۱۳۹۶ و در مصوبات صورت گرفته در بند ۲ این جلسه آقای دکتر برهان ولدبیگی بعنوان شهردار پاوه انتخاب و مصوب شد و فردای آن روز رسما با تماسی که با آقای ولدبیگی گرفته شد از ایشان درخواست ارائه  مدارک لازمه از جمله (سوء پیشینه و برگ سلامت پزشکی از طرف شبکه بهداشت)  و تکمیل برنامه های پیشنهادی که خود ایشان اراِئه داده بودند به شورا مراجعه کند. که وی نیز در تاریخ ۶ شهریور ماه ۱۳۹۶ مراجعه و مدارک را بجز برگه سوء پیشینه که آماده نشده بود همه را تحویل شورای شهر داد.

اسلامی نیا افزود : با هماهنگی های انجام شده با استانداری  مبنی بر تکمیل مدارک در تاریخ ۷ شهریور ماه ۱۳۹۶ طی نامه ای به شماره ۱۹ در ۲۶ برگ تمامی مدارک آقای دکتر ولدبیگی آماده و توسط دبیرخانه شورا به استانداری ارسال گردید. و استانداری در مدتی که برای بررسی مدارک در نظر گرفته بودند و با تماسهایی که با آقای ولدبیگی و شورا گرفته شد نواقصات پرونده رفع و برطرف گردید.حیدر اسلامی نیا و فرهاد صالحی

 

وی با اشاره به تکمیل شدن پرونده دکتر ولدبیگی در تاریخ ۲۲ شهریور ماه گفت : با تماسی که بنده با استانداری داشتم در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۴ بعدازظهر آقای ولدبیگی با مراجعه به حراست استانداری پرونده اش تکمیل و سرانجام در تاریخ ۲۳ / ۶/ ۹۶ استانداری پرونده دکتر ولدبیگی را جهت استعلام  برای مراجع چهارگانه ارسال کردند.

 

سخنگوی شورای شهر پاوه ادامه داد و گفت : در این مدت اعضای شورا بنا بر وظیفه ای که داشتند با تماسهای مکرر تلفنی و مراجعه حضوری به استانداری به دنبال تاییدیه آقای ولدبیگی بعنوان فرد منتخب شورای برای تصدی پست شهردار پاوه بوده ایم که با توجه به شایعاتی و شبه هایی که در سطح شهر پاوه  در مورد ایشان بود به دنبال حل آنها بودیم و در این مدت سپری شده آقای ولدبیگی بار دیگر به شورا مراجعه و با اعضای شورا نشستی برگزار کردند و با تماسی که آقای ولدبیگی با بنده در تلگرام داشتند خواستار پخش بیانه ای بودند که بنده با دلایلی که داشتم مخالفت خود را با این کار اعلام کردم. و پیگیری های مسئله تاییدشدن آقای ولدبیگی  را با استانداری به ایشان یادآوری کردیم که هنوز از طرف استانداری تاییدیه هیچ کدام از شهرداری های شهرهای استان اعلام نشده است و همه شهرداریهای درجه ۷ که شامل ۲۳ شهرداری می باشند بصورت سرپرستی اداره میشوند و قول داده اند که تا آخر این هفته جواب استعلامها را به شوراها اعلام نمایند . که آقای ولدبیگی به ماده قانونی اشاره نمودند که در این قانون استانداری ظرف مدت ۱۰ روز باتوجه به تبصره ۳ بند ۱ قانون شوراها در این مدت استانداری باید حکم این افراد را صادر نمایند . در همین راستا و با توجه به تماسی که با استانداری داشتیم آنها اظهار داشتند که منظور از این قانون ۱۰ روز بعد از اخذ استعلام می باشد که با توجه به طول کشیدن و آماده شدن برگه های استعلام از مراجعه چهار گانه به شوراها اجازه داده شده است که یک نفر را بعنوان سرپرست شهرداری انتخاب نمایند و مدت زمانی که شهرداری میتواند سرپرست داشته باشد ۳ماه می باشد و در طول این سه ماه استانداری وقت دارد جواب استعلام و معرفی شهردار را بدهد .

 

اسلامی نیا با بیان اینکه در متن منتشر شده دکتر ولدبیگی به اعضای شورای شهر پاوه بی مهری شده است گفت : با توجه به اینکه ظاهرا از طرف آقای ولدبیگی قضیه استعفا و انصراف مطرح شده است و مسایلی در مورد کم کاری شورا بیان شده است بنظر بنده در این متن یک بی مهری وکم لطفی به شورا شده است چون  تمامی اعضای شورا تاجایی که قانون اجازه داده است چه از طریق شهرستان و استان پیگیر این قضیه بوده ایم و موضوع تاخیر در جواب دادن استعلامها از طرف استانداری هیچ ربطی به شورای شهر ندارد و این استعلام فقط از طریق استانداری به شوراها ابلاغ میشود.

 

 

وی در مورد انصراف آقای ولدبیگی گفت : بر طبق قانون دکتر ولدبیگی می بایست استعفا و انصراف خود را به شورای شهر اعلام و تحویل دهند و پس از ثبت درخواست ایشان این موضوع طی جلسه ای با ایشان بررسی و اگر دلایل استعفای ایشان برای شورای شهر قابل قبول بود شورا نیز رسما انصراف ایشان را اعلام می کند. در غیر اینصورت شورا استعفای وی را نمی پذیرید.

 

سخنگوی شورای شهر پاوه  با بیان اینکه استعفای دکتر ولدبیگی هنوز رسمیت ندارد گفت : از طرف همه اعضای شورای شهر اعلام میدارم که این استعفا را به رسمیت نمی شناسیم و زمانی ما آن را به رسمیت میشناسیم که کتبا تحویل شورا گردد و شورا باتشکیل جلسه با حضور آقای دکتر ولدبیگی دلایل خود را مبنی برقضیه استعفا اعلام نماید هرچند با استعلام صورت گرفته از استانداری اگر متن منتشر شده از وی از سایت و کانال رسمی خود دکتر باشد این شورا می تواند با استناد به آن نیز جلسه فوق العاده برای بررسی استعفا و انصراف دکتر ولدبیگی را برگزار کند. اما تا به این ساعت هیچگونه درخواستی مبنی بر انصراف از طرف آقای ولدبیگی تحویل شورا داده نشده است و ماهم منتظریم که از طرف استانداری هرچه زودتر جواب استعلام ایشان به شورای شهر داده شود و بازهم از طرف استانداری امروز اعلام شده است که جواب هیچ یک از شهردارها هنوز داده نشده است و بنظر می رسد جناب دکتر عجله کرده اند.

 

حیدر اسلامی نیا گفت : فقط از طرف استانداری استعلام  آن دسته از شهرداری های شهرهایی که اعتبار مالی و درجه آنها پایین می باشد پاسخ داده شده است و و شهرداران قبلی به عنوان شهردار معرفی شده است داده شده است و جواب استعلام هیچکدام از شهرداران شهرهای استان داده نشده است و این قضیه به شهرستان پاوه خلاصه نشده است و شایعاتی که در مورد مطرح شدن افراد و گزینه های دیگر برای تصدی شهرداری پاوه مطرح می باشد را قویا تکذیب میکنیم و اعلام میکنیم که منتخب شورای شهر پاوه برای تصدی پست شهرداری آقای دکتر برهان ولدبیگی بوده است و در مورد این قضیه هر شایعاتی که در سطح شهر پاوه پخش شده است صحت ندارد .

 

وی از شهروندان محترم بخصوص کسانی که در سایتها و فضاهای مجازی به اظهار نظر می پردازند خواهشمندیم انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند اگر مبنا براین است که کسی بعنوان شهردار انتخاب شود به صورت شفاف به  اطلاع مردم خواهد رسید .

 

سخنگوی شورای شهر پاوه با بیان همدلی و همراهی مجموعه اعضای شورای پنجم شهر پاوه در پیشبرد برنامه های شورا گفت : انتخاب شورای پنجم شهرپاوه متمایز با تمام دوره ها بوده است . و در جلسات چه در انتخاب هیئت رئیسه و  انتخاب اعضای کمسیونها همه بصورت تفاهمی و بدون هیچگونه تنشی صورت گرفته است و رویکرد همه اعضای شورا رویکرد خدمت به شهروندان محترم می باشد . لذا از مردم فهیم شهر پاوه خواهشمندیم از هرگونه شایعه پراکنی پرهیز نمایند قطعا هر موضوعی که قرار باشد اتفاق بیفتد در اولین فرصت به اطلاع مردم خواهد رسید و هیچ گونه پنهان کاری در این موضوع هم وجود ندارد .اگر هم آقای ولدبیگی استعفای خود را رسما تحویل دبیرخانه شورا دهد و مورد تایید همه اعضای شورا قرار بگیرد بدون فوت وقت به انتخاب شهردار جدید برای پست شهرداری بدون تحت ثاثیر قرار گرفتن از هیچ افکار و جریان خاصی اقدام خواهیم کرد و صراحتا اعلام میدارم که هیچگونه نهاد دولتی در انتخاب شهردار به شورا اعمال نفوذ نکرده و نخواهد کرد و افرادی که اعلام میکنند که نهادها و ادارات دیگری در انتخاب شهردار دخالت دارند باز هم این قضیه از طرف ما شدیدا محکوم و رد است .

2 پاسخ برای “انصراف دکتر برهان ولدبیگی هنوز رسمی نیست / تکذیب دخالتها در انتخاب شهردار پاوه

  • سارا در تاریخ مهر 13, 1396 گفت:

    دکتر ولدبیگی بهترین کار را انجام دادند
    شورا هم مدت ها ست منتظر همین بود همه چیز روشنه..

  • بازنشستگان مستقر در میدان مولوی در تاریخ مهر 12, 1396 گفت:

    با آرزوی موفقیت برای تمام کسانی که می خواهند برای عمران و آبادی شهرستان تلاش کنند . و با تشکر از سایت سلام پاوه که در واقع مطالعه و سر کشی به این سایت کار همیشگی ماست با سپاس از آقای صالحی عزیز .
    و اما بعد این مقاله را بهانه نمودیم تا پیشنهادی به آقای میری سرپرست محترم شهرداری دهیم و اگر آقای صالحی کما فی السابق لطف کند و آن را انعکاس دهد . آقای میری از تلاش های شما در بازسازی و نو سازی میدان مولوی و فراهم آوردن فضای زیبا و دلنشین برای شهروندان مخصوصا بازنشستگان کشوری و لشکری خطه سلحشور اورامانات اما با توجه به اینکه ما بازنشستگان سرگرمی آنچنانی نداریم و به پدیده ها به دقت می نگریم در میدان مولوی اشکالی یافته آیم که اگر آنی رفع نمایی زیبایی آن دو چندان می شود و آن این است که مجسمه جناب ماوستا مولوی رنگ باخته و یا در پاره ای نقاط کنده شده و نسبت به فضای میدان همخوانی ندارد اگر برایتان مقدور است ترتیبی اتخاذ نمایید مجسمه رنگ آمیزی شود بطوری که پوشش مولوی طبیعی جلوه نماید آمیزه ای از چند رنگ مختلف و چشم نواز مجسمه به حالت کنونی بیشتر به آدم برفی شبیه است البته هدف ما دخالت یا ایرادی گیری نیست صرفا پیشنهاد است و تا آنجا که از خلق و خوی جنابعالی مطلعیم برای پیشنهادات سازنده ارزش قائلید مجدد از تلاش های شما سپاسگزاریم جمعی از بازنشستگان کشوری و لشکری ساکن میدان مولوی