پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:37

ماموستا قادری:مام جلال در تاریخ کردستان فراموش نشدنی است

ماموستا قادری:مام جلال در تاریخ کردستان فراموش نشدنی است

به گزارش سلام پاوه:امام جمعه پاوه در حاشیه کلاس تفسیر و اخلاق هفتگی خود با اشاره به درگذشت جناب مام جلال طالبانی رئیس‌جمهور پیشین عراق گفت:مام جلال ازنظر ذکاوت، عقل و سیاست، شخصیتی ممتاز داشت و مردی فراموش‌نشدنی در تاریخ کردستان است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:ماموستا ملا قادر قادری در حاشیه کلاس تفسیر و […]

به گزارش سلام پاوه:امام جمعه پاوه در حاشیه کلاس تفسیر و اخلاق هفتگی خود با اشاره به درگذشت جناب مام جلال طالبانی رئیس‌جمهور پیشین عراق گفت:مام جلال ازنظر ذکاوت، عقل و سیاست، شخصیتی ممتاز داشت و مردی فراموش‌نشدنی در تاریخ کردستان است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:ماموستا ملا قادر قادری در حاشیه کلاس تفسیر و اخلاق هفتگی خود که سه‌شنبه‌شب ۱۱ مهر ۹۶ با حضور جمعی کثیری از عاشقان کلام وحی در مسجد قبا پاوه برگزار شد؛ ضمن تسلیت درگذشت جناب مام جلال طالبانی رئیس‌جمهور پیشین عراق، ایشان را مردی بزرگ در تاریخ کردستان توصیف کرد و گفت:مرحوم مام جلال از خانواده محترم طالبانی کرکوک و ایل بزرگ زنگنه بود که ازنظر ذکاوت،عقل و سیاست،شخصیتی ممتاز داشت و مردی فراموش‌نشدنی در تاریخ کردستان است.

امام‌جمعه پاوه با اشاره به خلائی که بعد از حضور ایشان در مسند ریاست جمهوری عراق پیش آمد، تصریح کرد:بنده معتقدم اگر ایشان امروز رئیس‌جمهور عراق ‌بود؛ قطعاً قضیۀ کردستان عراق به‌نوعی دیگر پیش می‌رفت.

وی سپس به ذکر خاطره‌ای از ادب و احترام جناب مام جلال پرداخت و گفت:در خرداد ۷۹ به‌اتفاق ۳۰ نفر از اهالی قلم از ایران برای شرکت در کنگرۀ دویست و بیستمین سالگرد ولادت ماموستا مولوی کرد به سلیمانیه رفتیم و بعد از ادای فریضه نماز در روز جمعه ۶/۳/۷۹ به قلاچولان محل استقرار مام جلال رفتیم و ایشان باوجود سن زیاد و جایگاه و وجه سیاسی بالا، خود شخصاً از ما به گرمی استقبال کردند و وقتی‌که به‌رسم ادب از ایشان خواستم جلوتر از ما حرکت کنند، ایشان گفتند به توصیه اجدادم هیچ‌گاه جلوتر از یک روحانی راه نمی‌روم هرچند سن من از شما بیشتر است.

ماموستا قادری در ادامه ضمن تسلیت مجدد مرگ مام جلال طالبانی از ایشان به‌عنوان سیاستمداری هوشیار نام برد و گفت:ایشان حدود ۵۵ سال مبارزه کرد و  نهایتاً به‌عنوان سیاستمداری هوشیار، رئیس‌جمهور مملکتی بحران‌زده، همچون عراق شد و در مدت ریاست جمهوری عراق به بهترین شکل ممکن عامل وحدت بین اقوام و مذاهب عراق شده بود.

وی با قرائت آیه « إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون » و خواندن فاتحه برای آن مرحوم افزود:بر خود لازم می‌دانیم ضمن عرض تسلیت و تعزیت به خانواده محترم ایشان، ملت عراق و ملت اقلیم کردستان؛ در این کلاس فاتحه‌ای برای ایشان بخوانیم.

امام‌جمعه پاوه در پایان گفت:تلاش می‌کنیم برای احترام به شخصیت ایشان، اگر زمینه فراهم شود، به همراه هیئتی به سلیمانیه رفته و در جلسۀ فاتحه ‌ایشان شرکت نماییم.