ج 31 فروردین 1403 ساعت 18:41

عطر قاتل « RELAX » به مریوان رسید/شاید این عطر نیز در پاوه باشد!

عطر قاتل « RELAX » به مریوان رسید/شاید این عطر نیز در پاوه باشد!

به گزارش سلام پاوه : بعد از اعلام خبرگزاری های خارجی مبنی بر وجود عطر قاتلی به نام«ریلکس» در بازار عطر کشور مصر، اسپری به همین اسم در بازار مریوان موجود است که مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه وب سایت زریوار خبر در […]

به گزارش سلام پاوه : بعد از اعلام خبرگزاری های خارجی مبنی بر وجود عطر قاتلی به نام«ریلکس» در بازار عطر کشور مصر، اسپری به همین اسم در بازار مریوان موجود است که مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه وب سایت زریوار خبر در شهرستان مریوان گزارش داد : روز گذشته خبرگزاری های خارجی از جمله BBC با پخش خبری از وجود عطر کشنده ای در کشور مصر خبر داد که بعد از سه روز باعث مرگ مصرف کننده می شود.

بعد از انتشار این خبر در زریوار خبر، یکی از مخاطبان با ارسال عکسی از اسپری به نام ریلکس مدعی شد یک اسپری را در بازار مریوان به همین اسم خریداری کرده است.

در خبر خبرگزاری خارجی این عطر کشنده اولین بار در مصر مشاهده شده و وزارت تدارکات مصر با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داده که عطر ریلکس در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های عطرفروشی توزیع شده است.این وزارتخانه از شهروندان مصری خواسته است تا از خرید این عطر خودداری کنند.

دکتر هوشیار سایه میری در گفتگو با خبرنگار زریوار خبر با اشاره به اینکه تاکنون صحت کشنده بودن این عطر اثبات نشده است، گفت: با توجه به شایعاتی در خصوص وجود این عطر در شهرستان مریوان بازرسان مرکز بهداشت این شهرستان اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام خواهند داد و در صورت مشاهده این عطر در بازار آن را جمع آوری خواهند کرد.

شبکه العربیه در خبری اعلام کرد وزارت تدارکات مصر به کلیه استانداری‌های این کشور دستور داده تا در عملیاتی نسبت به جمع‌آوری و توقیف این عطر اقدام کنند.این وزارتخانه همچنین خواهان ارسال نمونه‌هایی از این عطر به آزمایشگاه برای بررسی آن شده است.

العربیه می‌گوید یک منبع دولتی گفته است احتمالا این عطر از یک کشور دیگر وارد شده است. او گفته است مقام‌ها دستور آزمایش این عطر با نمونه عطرهای خارجی در بازار را داده‌اند تا ببیند بین آنها شباهتی وجود دارد یا نه.

در الجزائر نیز مقامات این کشور دستور تحقیقات درباره وجود چنین عطری و صحت و سقم خبرهای منتشر شده در این رابطه را صادر کرده اند.

به گزارش هافینگتن پست کارشناسان نسبت به وجود چنین ماده این ابراز تردید کرده اند. به اعتقاد آنها موادی چون «آستون» و یا مایع بی رنگ «بنزن» می تواند اثرات سویی بر انسان برجا گذارد، اما نسبت به وجود عطری که در عرض سه روز پس از مصرف افراد را از بین می برد ابراز شک و تردید شده است.

براساس همین منبع در ماه ژانویه سال جاری نیز شایعاتی درباره وجود ماده ای بنام ریلکس پخش شده بود. سایت اینترنتی البیان در تاریخ ۲۱ اوت سال جاری بیانیه مقامات کشور امارات عربی متحده را در این زمینه منتشر کرده بود که در آن خبر وجود چنین ماده ای تکذیب شده بود.

پیش از این نیز در سال ۲۰۱۳ اطلاعاتی درباره وجود عطر کشنده ای بنام لاولی در کشورهای عربی پخش شد که مقامات این کشورها این شایعات را تکذیب کردند.

گفتنی است در شبکه های اجتماعی از فروش عطری بنام «ریلکس» در بازارهای مصر، سودان، لبنان، عراق، بحرین و کویت خبر می دهند که مصرف کننده سه روز پس از استفاده آن جان خود را از دست می دهد.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : حال با این وجود و پس از منتشر شدن خبر این عطر بصورت گسترده ای در فضای مجازی مبنی بر کشنده بودن آن انتظار این است با توجه به مرزی بودن شهرستان پاوه و احتمال ورود این نوع عطر به صورت قاچاق مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نظارت جدی بر فروشگاه ها و لوازم آریشی و بهداشتی فروشی ها داشته باشند و در صورت مشاهده چنین اقلام آریشی و بهداشتی که دارای مضرات برای انسان می باشند سریعا آنها جمع آوری و با مسببان برخورد شود . هرچند هنوز هیچ منبع رسمی در داخل کشور کشنده بودن این عطر را تایید یا تکذیب نکرده است اما با توجه به اینکه این محصول داخلی نیست و زیر نظارت وزارت بهداشت تولید نمی شود و از معبرهای قاچاق وارد می شود هوشیاری و دقت نظر در این باره بیش از سایر محصولات داخلی است و باید در این مورد و موردهای مشابه تحقیقات لازم صورت بگیرید و نتیجه به مردم اعلام شود. و همشهریان در هنگام خرید این گونه اقلام از مراکز معتبر و بهداشتی اقدام به خرید کنند.