پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:57

رضیه قادری:اصلی ترین مشکل ورزش بانوان،کمبود امکانات می باشد/لزوم توجه ویژه مسئولین به ورزش بانوان

رضیه قادری:اصلی ترین مشکل ورزش بانوان،کمبود امکانات می باشد/لزوم توجه ویژه مسئولین به ورزش بانوان

به گزارش سلام پاوه:در راستای رسالت پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه در معرفی ورزشکاران،هنرمندان،فرهنگیان و شخصیتها این بار سراغ ورزشکاری با اخلاق و متعهد،خانم رضیه قادری رفتیم،ورزشکاری که صاحب عناوین مختلف و در حال حاضر در مقام استادی و مربی امادگی جسمانی در حال فعالیت می باشد.بر همین اساس صحبتی کوتاه با این ورزشکار آینده […]

به گزارش سلام پاوه:در راستای رسالت پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه در معرفی ورزشکاران،هنرمندان،فرهنگیان و شخصیتها این بار سراغ ورزشکاری با اخلاق و متعهد،خانم رضیه قادری رفتیم،ورزشکاری که صاحب عناوین مختلف و در حال حاضر در مقام استادی و مربی امادگی جسمانی در حال فعالیت می باشد.بر همین اساس صحبتی کوتاه با این ورزشکار آینده دار داشته ایم که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم.

سلام پاوه:لطفا خودتان را برای مخاطبان سایت سلام پاوه معرفی نماید؟رضیه قادری هستم متولد شهر نودشه.ساکن شهرستان پاوه دارای مدرک کاردانی علوم اجتماعی،کارشناسی بانکداری و در حال حاضر دانشجوی ارشد تربیت بدنی گرایش پزشکی ورزشی در کرمانشاه و مدرک درجه دو آمادگی جسمانی را دارم،که حدودا ۵ سال به عنوان مربی ورزش آمادگی جسمانی در خدمت بانوان این شهرستان می باشم.

سلام پاوه:چه عاملی باعث شد که شما ورزش را انتخاب کنید؟علاقه ای که در نوجوانی به ورزش و انجام حرکات ورزشی داشتم و در کنار آن تشویق های پدر و مادرم که جادارد از زحمات و همراهی این عزیزان تشکر کنم.همچنین در دوران تحصیلم در دانشگاه سنتدج ورزش را در رشته تکواند به صورت حرفه ای آغاز کردم.

سلام پاوه:تا کنون چه مقامهایی را کسب کرده اید؟در سال ۱۳۸۷ زمانی که در سنندج بودم در مسابقات تکواندو دانسجویان استان کردستان مقام اول این رشته را کسب کردم.البته لازم است این را هم عرض کنم بنده جواز حضور در مسابقات مختلف استانی و کشوری را هم داشتم اما بنا به دلایل و مسائل شخصی نتوانستم در این مسابقات حضور پیدا کنم.

سلام پاوه:مشکلات پیش روی شما بعنوان مربی ورزش بانوان در شهرستان پاوه جه می باشد؟اصلی ترین مشکلات ورزش بانوان در شهرستان پاوه کمبود امکانات می باشد.در حال حاضر رشته ای که من در آن بعنوان مربی فعالیت دارم .از ابتدایی ترین امکانات جهت آموزش به بانوانی که درسالن حضور پیدا میکنند،محروم هستیم.مثلا ما وسیله ورزشی دمبل را با بطری آب معدنی و سیمان درست کرده ایم.اگر مقدار وسایلی هم باشد توسط خود بانوان تهیه شده است و هیچ کس تا به این لحظه اقدامی جهت خرید و دادن امکانات به ما ننموده است.

سلام پاوه:چند نفر بعنوان ورزشکار تحت نظر شما آموزش می بینند؟از بدو شروع فعالیتم بعنوان مربی در شهرستان پاوه در یک باشگاه خصوصی با ۱۵ نفر آموزش ورزش آمادگی جسمانی را با حمایت خانم مریم حسنی و آقای هیوا حسینی رئیس تربیت بدنی شهرستان پاوه زمینه فعالیت من را در سالن تربیت بدنی فراهم ساختند.

سلام پاوه:آینده ورزش بخصوص ورزش آمادگی جسمانی بانوان در شهرستان پاوه را چگونه ارزیابی میکنید؟با توجه به علاقمندی بسیاری از بانوان و شرکت در تمرینات آمادگی جسمانی و پیشرفت این رشته ورزشی در صورت فراهم شدن امکانات و وسایلی که برای آموزش و تمرینات لازم می باشند امید میرود این رشته ورزشی درمسابقات استانی و حتی کشوری حضور پیدا کند که ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی بتوانند باعث افتخارات کشوری و کسب مدالهای رنگارنگ برای دیارمان باشند.

سلام پاوه:چه توصیه ای برای بانوانی دارید که از ورزش و فعالیتهای ورزش اجتناب و دوری کرده اند؟خانمهایی هستند که دوست دارند ورزش کنند اما با مخالفت خانواده روبه رو هستند که امیدوارم با فرهنگ سازی در این مورد مشکلی برای حضور بانوان در رشته های مختلف وجود نداشته باشد،ورزش برای سلامتی و تقویت و نشاط روح لازم است.بانوانی هستند که دچار بیماریهایی همچون افسردگی. سرطان و….می باشند که میتوانند با شرکت در تمرینات آمادگی جسمانی نشاطی روحی و جسمی را در خود ببینند.

سلام پاوه:دغدغه شما بعنوان مربی دراین زمینه چه می باشد؟هر مربی که قصد آموزش و تمرین را داشته باشد شرط اول موفقیت را وجود امکانات میداند که متاسفانه رشته آمادگی جسمانی از وسایل استانداردی که شاگردانم بتوانند به راحتی با آنها تمرین کنند محروم هستند.اینجا لازم میدانم از مسئولین محترم شهرستان پاوه خواهش کنم به ورزش بانوان بیشتر توجه کنند و در تهیه وسایل ورزشی ما را یاری نمایند.

سلام پاوه:سایت خبری ورسانه های شهرستان پاوه تا چه اندازه ای در پیشرفت ورزش در بین شهروندان موفق بوده اند؟این جا لازم میدانم از عوامل زحمت کش سایت سلام پاوه تشکر ویژه ای داشته باشم که همواره حامی ورزش و ورزشکاران این شهرستان هستند و صدای رسای مردم می باشند.از رسانه ها و سایتهای شهرستان پاوه خواهشمندم جهت پیشرفت ورزش بانوان بیشتر به این موضوع بپردازند و در مورد مشکلات و موانع ورزش بانوان پیگیر باشند چرا که رسانه با نفوذ خود می تواند سهم مهمی را در رونق بخشیدن ایفا نماید.

سخن پایانی شما؟. از کسانی که به نوعی میتوانند در پیشرفت ورزش بانوان قدم بردارند خواهشمندم موانع نبود امکانات را که یکی از بزرگترین مشکل حال حاضر ورزش آمادگی جسمانی است برطرف کنند. از خانواده و همسرم که همیشه حامی من بوده اند تشکر وقدر دانی را دارم.بازهم از سایت سلام پاوه که زحمت این مصاحبه را با بنده متحمل شده اند کمال تشکر را دارم.

مصاحبه:کیهان محمدی

تدوین:صهیب زربان

6 پاسخ برای “رضیه قادری:اصلی ترین مشکل ورزش بانوان،کمبود امکانات می باشد/لزوم توجه ویژه مسئولین به ورزش بانوان

  • ورزشي در تاریخ مهر 2, 1396 گفت:

    جناب پیاب نکته اینجاست که چند سالی هست که دانشگاه رازی کرمانشاه این رشته رو نداره و تدریس نمیشه و دانشگاه آزاد هم نداره این گرایش رو . ظاهرا خانم قادری از آرزوهاشون گفتن و آرزو بر جوانان عیب نیست … ولی درست نیست اینطوری تبلیغ کردن .

  • ناشناس در تاریخ شهریور 29, 1396 گفت:

    به نظر من خیرین می توانند در این عرصه ورود پیدا کنند.همیشه قرار نیست که برای کسی حادثه ای رخ دهد تا ما کاری انجام دهیم. پیشگیری خود بهترین درمان است.

  • شیدا در تاریخ شهریور 29, 1396 گفت:

    از استاد و مربی عزیزم خانم قادری صمیمانه سپاسگزارم.من مدتها بود که به دنبال این رشته ورزشی بودم که در آن فعالیت کنم،و خیلی خوشحالم که در شهر کوچکی مثل پاوه چنین رشته ای وجود دارد.امیدوارم شاهد روزهای روشنی برای این رشته ی ورزشی که به نوعی خاله ی ورزشهاست باشیم.

  • بلال پیاب در تاریخ شهریور 28, 1396 گفت:

    سلام وخسته نباشید خدمت دوست عزیزمون گرایش خانم قادری آسیب شناسی ورزشی میباشد.برای آرزوی سلامتی و موفقیتهایش در مسابقات آتی استانی.

  • ورزشی در تاریخ شهریور 28, 1396 گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت خانم قادری من تو مطالبتون خوندم شما دانشجوی ارشد تربیت بدنی گرایش پزشکی ورزشی هستین !!!!!
    نمیدونم ما فقط شش گرایش ارشد تربیت بدنی داریم ۱- فیزیولوژی ۲- بیومکانیک ورزشی ۳- روامشناسی ورزشی ۴- آسیب شناسی ورزشی ۵- یادگیری حرکتی ۶- مدیریت ورزشی و نمیدونم شما چطور در گرایش پزشکی ورزشی تحصیل میکنید در صورتی که از شرایط اختصاصی پزشکی ورزشی داشتن مدرک پزشکی عمومی هست . برامون جالبه بدونیم که چطور شما وارد این گرایش تحصیلی شدین شایدم اطلاعات ما ناقص باشد میشه توضیح بدین
    ممنون

  • ناشناس در تاریخ شهریور 28, 1396 گفت:

    آرزوی موفقیت را دارم برای این استاد با اخلاق راست گفته اند که تربیت از گهواره می آید نجابت از وجودش هویداست از مسئولین و کسانی که به نوعی می توانند به این گونه افراد که در خدمت سلامت جامعه هستند درخواست می نمایم در رفع مشکلات و موانع کمکش کنند تا بتواند از استعدادش در جهت خدمت به جامعه به بهترین نحو استفاده کند