پ 09 فروردین 1403 ساعت 13:28

پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور معرفی شد/تصاویر

پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور معرفی شد/تصاویر

به گزارش سلام پاوه : طی آئینی عصر جمعه با حضور امام جمعه پاوه ، مردم و مسئولان شهرستان پاوه پرده برداری از تابلوی شهر پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور بعد از تبریز انجام شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :  پس از اولین صورتجلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان پاوه که در سال ۱۳۹۳ […]

به گزارش سلام پاوه : طی آئینی عصر جمعه با حضور امام جمعه پاوه ، مردم و مسئولان شهرستان پاوه پرده برداری از تابلوی شهر پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور بعد از تبریز انجام شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :  پس از اولین صورتجلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان پاوه که در سال ۱۳۹۳ طرح ساماندهی متکدیان شهر پاوه آغاز شد و پس از آن سرانجام با تلاشهای موسسه خیریه صلاح الدین ایوبی پاوه ، دفتر امام جمعه و ستاد نمازجمعه و موسسه خیریه قبای پاوه ، نیروی انتظامی شهرستان پاوه ، کمیته امداد و بهزیستی  بعد از شهر تبریز پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور معرفی شد.ماموستا قادری

 

در این مراسم امام جمعه پاوه با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن فقر در جامعه و اهمیت ریشه کن کردن آن از دیدگاه اسلام، راهکارهای مقابله با این آسیب جدی در جامعه را تشویق سرمایه داران برای کمک و توجه ویژه دولت و مسئولان به فقرا و نیازمندان دانست .

 

ماموستا ملا قادرقادری با بیان اینکه جمهوری اسلامی از بدو پیروزی تاکنون به این موضوع یعنی توجه به فقرا و نیازمندان اهتمام جدی داشته است افزود در سال گذشته با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اهتمام دولت این کمک و توجه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

 

وی تصریح کرد با توجه به بیکاری ،گرانی اجناس و کالاها و توقع مردم از زندگی این افزایش آنچنان که باید و شایسته است نتوانسته است رضایت مندی کامل قشر ضعیف جامعه را به دنبال داشته باشد لذا نیازمند توجه بیشتری است.

 

امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه شهرستانهای اورامانات و به خصوص شهر پاوه یک مرکز فرهنگی بوده و از غنای فرهنگی بالایی برخوردار است توقع این حرکت از مردم فرهنگی آن می رفت که با تربیت، تعلیم،صحبت و خطابه در مسجد کاری صورت گیرد که شاهد گدا پروری و حضور گداها در خیابانها و در سطح شهر نباشیم.

 

ماموستا قادری افزود به همت جمعی از جوانان شهر و با محوریت مؤسسه خیریه صلاح الدین ایوبی و ستاد ساماندهی متکدیان شامل دفتر امام جمعه،نهادهای حمایتی (بهزیستی وکمیته امداد) نیروی انتظامی ،شهرداری و شورای اسلامی شهر حدود ۸۰ درصد نتیجه داده است .

 

امام جمعه پاوه افزود انشاالله با وعده هایی که نهادهای حمایتی و ادارات و ارگانهای شهرستان دادند این ۸۰ درصد به صددرصد کامل تبدیل شود و دیگر در شهرمان شاهد هیچ گدایی نباشیم و اگر هم بود نهادهای حمایتی و مؤسسه های خیریه مشکل آنها را حل کنند.

 

وی از مردم نقاط دیگر استان و کشور برای اجرای این طرح دعوت کرد و گفت این کار شدنی است، با ایثار وگذشت ، همت و تحمل بعضی از مسائل این موضوع صورت می پذیرد.دکتر جهانگیر ولدبیگی

 

در ابتدای این مراسم مدیر عامل مؤسسه خیریه صلاح الدین ایوبی از همکاری و همراهی ستاد ساماندهی و به ویژه حمایت های همه جانبه و رهمنودهای امام جمعه پاوه در به نتیجه رسیدن این حرکت ارزنده و فرهنگی تشکر و قدردانی کرد.

 

دکتر جهانگیر ولدبیگی گزارشی از چگونگی اجرای کار را از بدو تا به امروز ارائه داد و گفت از سال ۱۳۹۳ استارت کار توسط موسسه خیریه صلاح الدین و حمایت امام جمعه پاوه و اعزام گروهی برای الگو برداری از شهر تبریز به عنوان اولین شهر بدون گدای کشور زده شد.

 

وی افزود در اولین اقدام گدایان سطح شهر شناسایی و در موسسه خیریه صلاح الدین پاوه برای تعدای از آنها که واقعا فقیر و نیازمند بودند پرونده مستمری و کمک تشکیل گردید و مشخص شد مابقی عدات که گدایی کرده اند و نیازمند نیستند حذف شدند.

 

دکتر ولدبیگی افزود گدایان غیر بومی نیز به محض ورود به شهرستان توسط مؤسسه صلاح الدین و مردم شناسایی و با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی جمع آوری و با کمک موردی و مقطعی روانه شهر خودشان شدند.

 

وی تصریح کرد از گداهای غیر بومی شناسایی شده عکس هم گرفته میشد تا بار دیگر نتوانند به شهر پاوه بیایند.

 

مدیرعامل مؤسسه خیریه صلاح الدین ایوبی پاوه یکی از عوامل تکدی گری را بی فرهنگی عنوان کرد و گفت پاوه یک شهر فرهنگی با سابقه و قدمتی بسیار بالا است و تکدی گری شایسته این شهر فرهنگی نیست.

 

وی وجود شش کتابفروشی در شهر پاوه را نشانه و علامت غنای فرهنگی این مردم و شهر دانست و گفت با محاسبه جمعیت ۲۹ هزار نفری این شهر این تعداد کتابخانه نشانه دهنده فرهنگی بودن مردم آن است. که حتی در مراکز استانها هم این تعداد کتابفروشی را شما نمی توانید پیدا کنید.

دکتر ولدبیگی با اشاره به مذهبی بودن و حس نوعدوستی و انفاق در بین مردم پاوه گفت: این حس موجب شده بود تا گدا به وفور به این شهر سرازیر شود و از این احساس مردم سوء استفاده کنند.

 

وی اظهار امیدواری کرد سایر شهرهای اورامانات،استان و کشور با الگوبرداری از این حرکت شهر پاوه گدا پروری در کشور را محو و از بین ببرند .

 

در پایان از تابلو شهر پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور بعد از تبریز با سه زبان کردی،فارسی و انگلیسی توسط امام جمعه و معاون فرماندار پاوه پرده برداری شد.

تابلوی پاوه شهر بدون گدا

 

 

 

 

 

 

تابلوی پاوه شهر بدون گدا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر جهانگیر ولدبیگی

 

 

12 پاسخ برای “پاوه به عنوان دومین شهر بدون گدای کشور معرفی شد/تصاویر

  • شهروند در تاریخ مهر 11, 1396 گفت:

    با تشکر از نقد بسیار بجا و درست آقای برهان عبدی در رابطه با این رویداد به مطالب بسیار خوبی اشاره کرده اند . قلمشان مستدام .

  • ناشناس در تاریخ شهریور 30, 1396 گفت:

    کجاس این دو سوم که جنابعالی میفرمایین ؟گیزم که باشه که نیست شهر مریوان شهری سوران زبان هستش شهر پاوه هورام زبان هستش دیگه حالا که از اطراف این دو شهر از هر زبان چه چه سوران چه هورام وارد شهر شده که شهرپیشینش عوض نمیشه میشه؟حالا که نصف تهران ترک زبان هستش میشه پیشینیه تهران عوض بشه؟جناب زریبار

  • زریبار در تاریخ شهریور 28, 1396 گفت:

    دو سوم جمعیت شهر مریوان هورامیه. چرا فقط پاوه تنها شهر هورامی زبان؟پس مریوان چیه؟

  • ناشناس در تاریخ شهریور 28, 1396 گفت:

    واقعا باید تاسف خورد برای درج نکردن زبان هورامی توی تنها شهر هورامی

  • شهرام در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    به نظر عزیزان ورودی شهر را گم کردن ورودی طرف شرق شهر پاوه است که مسافر و گدا ورود شهر میشن…..

  • رویا در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    پس چرا زبان هورامی هم بهش اضافه نکردن

  • کرد در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    با سلام واقعا کار ارزشی و خوبیه باید از بانیان این حرکت بجا ودرست تشکر کرد.اما هنوز باخه هست

  • همشهری در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    جناب شار نگران نباش مدتی طول میکشه تاباورکنن که دیگه نیستن وازجو گذشتشان خارج بشن

  • محمدفاضل ضیائی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    با سلام
    ضمن تقدیر از اهتمام ارزشمند عزیزان خصوصا سروران گرامی در انجمن خیریه صلاح الدین ایوبی به جهت زحمات بیدریغ در کمک به ایجاد جامعه سالم، ارتقای وضعیت اجتماعی پاوه و تعیین آن بعنوان “دومین شهر بدون گدای کشور” را صمیمانه به همه همشهریان گرامی شادباش عرض مینمایم.
    اجرکم عندالله

  • دردمند در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    سلام خدمت کاربران عزیز این کارپسندیده ایی است اما متاسفانه درتابلوجای زبان هورامی خالی است اگه به اسم پاوه است می بایستی زبان هورامی رافراموش نمی کردید

  • رفراندوم در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    ای باخه چیشا

  • شار در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    با سلام و خسته نباشید همانطور که در تصاویر دیده میشود اعضای شورای قبلی همانند دوران مسئولیت در شورا باز هم در فضای مجازی سیر میکنند و این جای بسی تاسف است