ج 10 فروردین 1403 ساعت 02:54

از انتقاد به وزیر بهداشت تا نقد عملکرد شهردار پاوه/شهردار بومی وعده چهار عضو شورای پنجم به مردم/ مردم خواهان تغییر وضع موجود

از انتقاد به وزیر بهداشت تا نقد عملکرد شهردار پاوه/شهردار بومی وعده چهار عضو شورای پنجم به مردم/ مردم خواهان تغییر وضع موجود

به گزارش سلام پاوه : بررسی دو موضوع “چالش های نظام سلامت” و “بررسی عملکرد شورای شهر و چالش های پیش رو” در گفتگوی ویژه سلام پاوه با  دکتر پیام یوسفی فعال صنفی و مدنی از پاوه. دکتر پیام یوسفی متولد ۱۳۵۹ فارغ التحصیل دکتری داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز،  عضو سازمان نظام پزشکی […]

به گزارش سلام پاوه : بررسی دو موضوع “چالش های نظام سلامت” و “بررسی عملکرد شورای شهر و چالش های پیش رو” در گفتگوی ویژه سلام پاوه با  دکتر پیام یوسفی فعال صنفی و مدنی از پاوه.

دکتر پیام یوسفی متولد ۱۳۵۹ فارغ التحصیل دکتری داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز،  عضو سازمان نظام پزشکی ایران و عضو انجمن داروسازان ایران است .وی عضو هیات مدیره و هیات امنای چندین انجمن فعال مردمی در شهرستان پاوه است .

در این مصاحبه  می خوانیم:دکتر پیام یوسفی

دکتر پیام یوسفی : “انتقاد دکتر پیام یوسفی به عملکرد وزیر بهداشت و رای اعتماد به ایشان “ سیاستهای وزارت بهداشت باید به صورت کامل تغییر کند .”  غم انگیز ترین قسمت ماجرا زمانی است که متوجه میشویم تمام منابع طرح تحول سلامت مستقیما  از جیب مردم پرداخت میشود.

هیچگاه تمایل خاصی به شرکت در انتخابات یا حضور در شورای شهر نداشته ام در این زمینه البته بدهکار نظر لطف مردم هستم و حمایتهای آنها را هیچگاه فراموش نخواهم کرد. “شورای پنجم به نسبت، موفقیت های نسبی چشم گیر تری را تجربه خواهد کرد “

میزان شناخت من از جماعت دعوت و اصلاح به صورت کلی است”در پاره ای از موارد احساس میشود به جای آنکه جماعت در راستای اهداف و مطالبات مردم قدم بردارد بیشتر مطالبات خود را به مردم القا میکند “شوق ورود به فعالیتهای سیاسی در بنیانگزاران و رهبران جماعت به حدی افزایش یافته است که اهداف شریعت محور آنها را تاحدی تحت تاثیر خود قرار داده است.

*شاهد وعده انتخاباتی چهار تن از اعضای محترم شورای فعلی ( اقایان  احمدی مرادی لطف اللهی و جراح زاده ) در مورد تغییر شهردار و انتخاب شهردار اصلح بومی بوده ام . از طرف دیگر بسیاری از مردم خواهان تغییر شرایط موجود هستند

سلام پاوه : در طول ۴ سال گذشته جنابعالی یکی از منتقدان جدی سیاستهای وزارت بهداشت و درمان  و طرح تحول سلامت بوده اید در این باره لطفا توضیح بفرمایید .

در ابتدا لازم است تا عرض نمایم که در طول این مصاحبه سعی خواهم کرد تا جهت درک بهتر موضوع، از بکار بردن واژه های تخصصی نامفهوم، حتی الامکان پرهیز نمایم تا تمامی مخاطبان این مصاحبه، به سهولت به مطالعه آن بپردازند .

انتقاد اصلی من به سیاستهای وزارت بهداشت ، به نحوه هزینه کرد ، منابع عظیم طرح تحول سلامت و میزان بهره وری، حاصل از هزینه کرد این منابع است . در دولت اقای روحانی با عنایت به توجه ویژه ای، که به نظام سلامت شد ، منابع خوبی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت اما متاسفانه سیاستهای وزارت بهداشت و عدم مدیریت صحیح منابع، نه تنها بهره وری مثبت و چشم گیری را به دنبال نداشت بلکه امروز شاهدآن هستیم که به دلیل انباشت حجم عظیمی از بدهی ها ، در قسمت های مختلف نظام سلامت و دولت ، نظام سلامت تا آستانه بحران جدی پیش رفته است .

سلام پاوه : ظاهرا مردم از عملکرد وزارت بهداشت راضی هستند؟ چگونه سیاستهای وزارت بهداشت باعث ایجاد بحران در نظام سلامت شده است ؟این اختلاف نظر مابین شما و اکثریت جامعه به چه دلیل است ؟

کاملا درست میفرمایید مردم رضایت نسبی از عملکرد وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت دارند . دلیل آنهم این است که مردم احساس میکنند هزینه های درمانی شان کاهش یافته است .اما واقعیت امر اینگونه نیست. آمارهای رسمی منتشره ، مربوط به تورم بخش های مختلف را اگر نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد. که بخش سلامت با اختلاف بسیار زیادی رتبه اول را از آن خود کرده است . از طرفی اطلاعات مردم در مورد نحوه تامین منابع طرح تحول سلامت، کامل نیست و اطلاع رسانی درستی در این زمینه انجام نشده است .مردم باید بدانند که منابع طرح تحول سلامت را مستقیما از جیب خودشان پرداخت میکنند .” یک درصد ارزش افزوده کالاها و  ۱۰ درصد حاصل از هدفمند سازی یارانه ها “منابعی هستند که برای اجرای طرح تحول سلامت ، در نظر گرفته شدند و هر دو مورد را مردم مستقیما از جیب خودشان پرداخت میکنند . از طرفی مردم تصور میکنند که نرخ تعرفه های درمانی ارزان شده اند این در حالی است که با شروع طرح تحول سلامت ، طی اقدامی عجیب،  وزیر بهداشت دستور داد تا به طور متوسط نرخ تمامی تعرفه های درمانی ۳٫۵ برابر افزایش یابد . در مقابل جهت پنهان سازی این افزایش شدید نرخ تعرفه های درمانی از دید مردم ، بیمه های درمانی ، از طرف دولت، موظف شدند تا تقریبا  ۹۰ درصد هزینه های درمانی را در مراکز دولتی و بیمارستانهای دولتی بر عهده گیرند. از همان ابتدای کار مشخص بود که بیمه های درمانی، تحمل پرداخت این افزایش بار، ناشی از گران شدن تعرفه ها را نخواهند داشت .حال پس از گذشت سه سال و نیم از اجرای طرح تحول سلامت بیمه های درمانی تا استانه ورشکستگی پیش رفته اند و توان پرداخت مطالبات مراکز درمانی را ندارند .

سلام پاوه :  منظورتان از ورشکستگی بیمه ها چیست ؟ مگر دولت منابع لازم را در اختیار آنان قرار نداده است ؟

نظام سلامت همانند چاه ویل است که هیچگاه پر نخواهد شد. منابع را وقتی در مسیر درست خود هزینه نکنیم، هر چقدر هم که منابع اختصاص دهیم باز هم دچار مشکل خواهیم شد . در مورد بحران بیمه ها  باید عرض نمایم که بیمه سلامت،  سال ۹۶ را با بدهی ۶۰۰۰ میلیارد تومانی آغاز کرده است . تامین اجتماعی ، بار ناشی از مراجعات غیر ضروری در طرح تحول سلامت را بیش از ۲۰۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است .دولت در سال ۹۵ تنها برای پرداخت ۲ یا ۳ ماه از مطالبات معوقه ، مراکز درمانی ، مجبور شد ۸۰۰۰ میلیارد تومان، اوراق قرضه با نرخ سود سالانه ۲۲ درصد، را از بانک استقراض نماید و به فروش برساند و این مبلغ به علاوه سود آن را باید دوباره در سررسید آن به بانک باز گرداند و این مبلغ تنها برای پرداخت ۲ یا ۳ ماه از مطالبات مراکز درمانی ( پزشکان داروخانه ها آزمایشگاهها مراکز رادیولوژی و …) بود . مراکز درمانی در حال حاضر نزدیک به ۹ ماه است که مطالبات خود را دریافت نکرده اند .

سلام پاوه : فرمایش کردید که نرخ تعرفه های درمانی در طرح تحول سلامت گاها تا ۳٫۵ برابر افزایش پیدا کرده است . وزارت بهداشت چه دلیلی برای افزایش پنهان تعرفه ها داشت ؟

یک مثال ساده را خدمت شما عرض می کنم فرض بفرمایید هزینه یک جراحی ساده قبل از اجرای طرح تحول سلامت ۱۰۰۰ تومان بوده است با شروع طرح تحول سلامت هزینه همان جراحی ۳۵۰۰ تومان میشود، اما دولت بیمه های درمانی را موظف میکند تا ۳۰۰۰ تومان از هزینه آن را پرداخت کنند و بیمار تنها ۵۰۰ تومان از هزینه این جراحی را پرداخت میکند . در این حالت پرداختی مردم به ظاهر کمتر است اما با توجه به انکه که تمامی منابع طرح تحول سلامت را مردم پرداخت میکنند این افزایش قیمت تعرفه های درمانی، در هر صورت برابر است با افزایش پرداخت از جیب مردم .

از طرفی وزارت بهداشت معتقد بود عدالتی در پرداخت حقوق و کارانه های پزشکان وجود ندارد و به همین دلیل با افزایش تعرفه های درمانی ضمن افزایش حقوق و کارانه پزشکان ، عدالت را در بین گروههای مختلف پزشکان برقرار میکند . این در حالی است که نه تنها وعده های وزارت بهداشت محقق نشد بلکه امروز شاهد هستیم که پزشکان و کادر درمانی نزدیک به یک سال است که کارانه و قسمتی از حقوق و مزایای  خود را نیز دریافت نکرده اند . از طرفی وزارت بهداشت معتقد بود با افزایش تعرفه های درمانی جلوی تخلف عده بسیار قلیلی از پزشکان به اصطلاح خودش “زیر میزی بگیر” را خواهد گرفت . این در حالیست که به جای افزایش تعرفه های درمانی ، لزوم یک نظارت جدی، در برخورد با متخلفان احتمالی، احساس می شد . از سوی دیگر هیچگاه آمارهای رسمی از میزان این تخلف، قبل از طرح تحول سلامت و یا کاهش آن پس از اجرای طرح تحول سلامت  منتشر نشده است .

از سوی دیگر وزارت بهداشت معتقد بود با افزایش نرخ تعرفه های درمانی ، درآمد بیمارستانهای دولتی و مراکز درمانی دولتی، افزایش می یابد . در حالی که کاهش ظاهری پرداختی از جیب مردم ، با هجوم شدید بیماران به سمت مراکز درمانی دولتی همراه شد و با افزایش شدید مصرف لوازم مصرفی ، درمانی ، تشخیصی و دارویی در مراکز دولتی، همراه بود . بیمه های درمانی به دلیل افزایش بار مالی ناشی از همین مراجعات دیگر توان پرداخت مطالبات مراکز درمانی را نداشتند و از طرفی بیمارستانها و مراکز درمانی هم به دلیل بحران نقدینگی و افزایش  هزینه ها ، توان خرید لوازم مصرفی، پزشکی و دارویی  را نداشتند و از طرفی پزشکان و کادر زحمتکش درمانی آن مراکز نیز ماهها مطالبات خود را دریافت نکرده اند .

سلام پاوه  : جناب دکتر در مقطعی شاهد اعتراض پرستاران و کادر درمانی برخی از مراکز دولتی بودیم بنظر شما دلیل این اعتراضات چه بود ؟

 پس از اجرای طرح تحول سلامت ، شاهد افزایش مراجعات بیماران به مراکز درمانی دولتی بودیم این در حالی بود که نیروی انسانی  و حقوق و مزایای آنها،  هیچگونه افزایشی ، متناسب با وضعیت موجود نداشت در چنین حالتی این قشر زحمتکش نظام سلامت ، باز هم با تمام وجود، حتی لحظه ای، از مسئولیت حرفه ای خویش غافل نشده و با جان و دل  متحمل هزینه های بسیاری در راه خدمت به مراجعین و بیماران شدند .

سلام پاوه :جناب دکتر یوسفی آیا افزایش مراجعات مردم به مراکز دولتی تاثیری برکاهش کیفیت کارپزشکان و کادر درمانی  در ارائه خدمات سلامت گذاشته است؟

عنایت بفرمایید که در تمام نظام های موفق سلامت در دنیا ، توجه ویژه ای ، به میزان دستمزد پزشکان و بار مراجعات میشود این در حالیست که در طرح تحول سلامت نه  توجه خاصی به مطالبات پزشکان و سایر کادر درمانی  شده است و نه نظارتی بر میزان بار مراجعات صورت میگیرد.  طبیعی است در چنین شرایطی پزشکان و سایر کادر درمانی تحت استرس های بسیاری قرار میگیرند . هر چند قاطبه همکاران ما در هر شرایطی در بخش های مختلف درمانی، تمام تلاش خود را در جهت افزایش کیفیت خدمات سلامت انجام خواهند داد .

سلام پاوه : با توجه به توضیحات شما  رای اعتماد ۲۵۳ نفر از نمایندگان مجلس به آقای دکتر قاضی زاده هاشمی را چگونه تفسیر میکنید ؟

این موضوع از نظر من جای تعجب نداشت، به جند دلیل  : اولا در وضعیت بحرانی کنونی ، قطعا هیچ شخصی غیر از ایشان ، حاضر به دریافت کلید ساختمان ایوانک نبود .وزارت بهداشت در ۴ سال آینده دو راه بیشتر ندارد ، یا اینکه این مقطع زمانی را با انباشت هر چه بیشتر بدهی ها و استقراض دوباره از بانکها پشت سر بگذارد و وزارتی آشفته و مقروض را تحویل دولت بعدی دهد  و یا  اینکه برای اصلاح ساختار موجود و پرداخت مطالبات مراکز درمانی از مجلس برای تصویب بودجه ای به مراتب عظیم تر از سالیان قبل ، یاری بجوید که در این مورد موافقت نمایندگان با افزایش بودجه بسیار نامحتمل است و همزمان به اصلاحاتی اساسی در سیاستهای طرح تحول سلامت دست بزند .

ثانیا بسیاری از آرای اعتماد مجلس ، آرای جناحی و حزبی است و ثالثا اطمینان دارم نمایندگانی از جناحهای مخالف که به ایشان رای اعتماد داده اند چندان  از وضعیت یاد شده مطلع نیستند .

سلام پاوه : چاره کار را در چه می بینید چه راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت موجود ارائه میدهید ؟

سیاستهای وزارت بهداشت باید به صورت کامل تغییر کند . مراجعات غیر ضروری ، مراجعات القایی ، مصرف بیش از حد دارو ، افزایش غیر ضروری خدمات تشخیصی ( مانند آزمایشات، سونوگرافی ، سی تی اسکن رادیولوژی و …) و افزایش بیش از حد مصرف لوازم پزشکی و مصرفی نفس های طرح تحول سلامت را به شماره انداخته است . وزارت رفاه و بیمه های درمانی در آستانه بحران جدی قرار گرفته اند . چرخه تولید و توزیع دارو به دلیل عدم پرداخت مطالبات شرکت های دارویی و داروخانه ها ، در آستانه بحران جدی قرار گرفته است .با وجود اختصاص یافتن منابع عظیمی به وزارت بهداشت متاسفانه بر اثر مدیریت ناصحیح  منابع،  امروز در آستانه بحران جدی قرار گرفته ایم این در حالیست که به عقیده من با بودجه ای که به طرح تحول سلامت اختصاص یافت،  میتوانستیم با مدیریت صحیح منابع ، هزینه های درمانی اقشار آسیب پذیر و متوسط و حتی دهک های بالاتر را هم رایگان نموده و در عین حال به جای خرج کردن این منابع عظیم ، با نظارت بهتر، از انباشت مطالبات و بدهی ها هم جلوگیری میکردیم. غم انگیز ترین قسمت ماجرا زمانی است که متوجه میشویم تمام منابع طرح تحول سلامت مستقیما  از جیب مردم پرداخت میشود .

اجرای سریع برنامه پزشک خانواده، توجه ویژه به بخش بهداشت و پیشگیری ، به جای درمان محور بودن ، استفاده  از راهنماهای  بالینی ، الکترونیکی شدن  نظام سلامت ، کنترل و نظارت صحیح  در مصرف دارو ، ویزیت  و خدمات تشخیصی  ، آشتی  وزارت بهداشت  با منتقدان و کارشناسان امر ، جلوگیری از سانسور واقعیت ها و برخوردهای  قهرآمیز با منتقدان  و ایجاد منابع  پایدار مالی برای اجرای طرح ،از جمله اقداماتی است که باید وزارت بهداشت حداکثر طی یک سال اینده انجام دهد  در غیر اینصورت تبعات ناشی از بحران مالی  در وزارت  بهداشت ، هم مردم و هم دولت  را دچار  چالش  جدی خواهد ساخت .

 

موضوع دوم گفتگو  :تحلیل و  بررسی عملکرد شورای شهر و چالش های پیش رو

 

سلام پاوه : جناب دکتر یوسفی نام شما در لیست کاندیداهای احتمالی شورای شهر پاوه دیده می شد اما ظاهرا تمایلی به شرکت در انتخابات شوراها نداشتید .علی رغم حمایت بسیاری از مردم  از حضور شما در انتخابات چه شد که در انتخابات شوراها شرکت نکردید ؟

وافعیت آن است که هیچگاه تمایل خاصی به شرکت در انتخابات یا حضور در شورای شهر نداشته ام در این زمینه البته بدهکار نظر لطف مردم هستم و حمایتهای آنها را هیچگاه فراموش نخواهم کرد . معتقدم برای شرکت در هر انتخابات و حضور در هر عرصه ای، باید تمامی جوانب کار را در نظر گرفت . با وجود نخبگان تحصیل کرده با مدارک عالی مرتبط با مدیریت شهری ، هیچگاه این اجازه را به خود برای حضور در این عرصه ندادم هر چند که اکثریت قریب به اتفاق شورای حاضر و شوراهای قبل نیز از چنین شرایطی برخوردار نیستند اما لازم است تا در آینده عرصه را برای حضور جوانان تحصیلکرده و ترجیحا با تجربه در عرصه مدیریت شهری فراهم نمود . ضمن سپاسگزاری مجدد از نظر لطف همه دوستان  ترجیح دادم تا در مقام یک خدمتگزار و گاها تحلیلگر مسائل صنفی و مدنی باقی بمانم.

سلام پاوه :  شما از جمله افرادی هستید که خیلی تمایلی به رسانه ای شدن خود و مطالب و انتقادات و تحلیل هایتان ندارید اما از طرفی شاهد بودیم که در انتخابات شوراها از کاندیدای خاص به صورت علنی حمایت کردید در حالی که بسیاری معتقدند مادامی که  خودتان در انتخابات شرکت نکردید ورود شما به عرصه تبلیغات انتخاباتی کمی عجیب و تامل بر انگیز بود در این باره لطفا توضیح دهید .

از سوال شما برداشت عجیبی دارم اگر احساس میکنید که من فردی اصطلاحا” محافظه کار” هستم باید عرض کنم که به هیچ وجه اینگونه نیست.در شرایط کنونی جامعه ما، تفسیر هر تحلیل یا نقدی  ، ممکن است به صورت غیر منصفانه از طرف عده ای قلیل ، در جامعه، فدای خواسته های شخصی و اغراض غیر منتطقی شود و لذا این عده همواره در تقابل با شما قرار خواهند گرفت.اگر صادقانه بخواهم عرض کنم برای جلوگیری از تقابل با این افراد،همواره از رسانه ای شدن پرهیز کرده ام و این به معنای مصلحت اندیشی است و نه محافظه کاری.

در مورد ورود به انتخابات و یا به قول شما حمایت از کاندیدایی باز هم اگر بخواهم صادقانه عرض کنم قطعا رابطه نسبی و سببی من با ایشان بی تاثیر نبوده است اما دلایل محکمه پسند تری هم وجود داشت که از ان جمله میتوان به اعتقاد قلبی من به صداقت در وجود ایشان و  گروه حامی ایشان  نام برد.

سلام پاوه:منظورتان از گروه حامی ایشان  آیا  جماعت دعوت و اصلاح است؟اگر جواب اری است میزان شناخت شما از جماعت تا چه حد است و عملکرد انتخاباتی آنها را چگونه ارزیابی میکنید ؟و اینکه آیا صرفا رابطه نسبی و صداقت  شزط کافی برای حمایت از یک کاندیداست ؟

هر چند که پاسخ به این سوال شما ممکن است ما را کمی از بحث اصلی خارج کند اما برای درک بهتر موضوع توضیحاتی را خدمتتان عرض مینمایم .میزان شناخت من از جماعت دعوتو اصلاح به صورت کلی است و آنچه که خدمت شما عرض میکنم دیدگاه کلی من نسبت به فعالیتهای جماعت دعوت و اصلاح از زاویه دید کلان و نه منطقه ای است و البته من در جریان ریز فعالیتهای آنها نیستم.اکثر افراد منتسب به جماعت از جمله نخبگان دینی و اجتماعی جامعه هستند و بخصوص در اورامانات که آشنایی بیشتری با این افراد داریم شاهد هستیم که عده ای از افراد منتسب به جماعت از جایگاه و قرب ویژه ای مابین اقشار مختلف مردم برخوردار هستند .تحلیل بنده از شناخت و عملکرد جماعت، یک دیدگاه در سطح کلان، است و ممکن است شرایط در مناطق مختلف و از جمله شهر پاوه کمی متفاوت باشد .

از دیدگاه من جماعت دعوت و اصلاح،با هدف آموزش های دینی و مذهبی و صیانت از مطالبات اهل سنت در چهار چوب قانون اساسی کشور در ایران شکل گرفت.در طی ۳۰ سال گذشته شاهد تحرکاتی هر چند اندک در این زمینه بوده ایم.اگر از فعالیتهای صرفا شریعت محوری فردی  و منطقه ای جماعت چشم پوشی نماییم در نگاه کلان احساس میشود که در چند سال اخیر شوق ورود به فعالیتهای سیاسی در بنیانگزاران و رهبران جماعت به حدی افزایش یافته است که اهداف شریعت محور آنها را تاحدی تحت تاثیر خود قرار داده است. هر چند شاید قیاس جماعت دعوت و اصلاح با حزب عدالت و توسعه ترکیه،یک قیاس مع الفارق باشد اما  بیم آن نیز می رود که سران جماعت دعوت و اصلاح به سمت الگو برداری سیاسی از حزب مذکور بروند . تمایل بسیار زیاد ترکیه برای حضور در اتحادیه اروپا  باعث شده است تا حزب عدالت و توسعه ترکیه از یک دیدگاه شریعت محور ایدئولوژیک فاصله بسیاری بگیرد تا جایی که در شرایط کنونی هیچ کس رغبتی به اضافه نمودن پسوند اسلامی به حزب مذکور ندارد. به شخصه ایرادی که بر فعالیتهای سیاسی جماعت وارد میبینم به دلیل چربش این فعالیتها بر اهداف اصلی است . از طرفی کم توجهی جماعت به خواسته های ملی و سنتی جامعه، باعث شده است تا با وجود سابقه طولانی فعالیت،در نگاه کلان نتواند به یک حزب مردمی، تبدیل شود.در پاره ای از موارد احساس میشود به جای آنکه جماعت در راستای اهداف و مطالبات مردم قدم بردارد بیشتر مطالبات خود را به مردم القا میکند و البته باز هم عرض میکنم این دیدگاه شخصی من در نگاه کلان به جماعت است و البته این انتقادات ناقض و از بین برنده  فعالیتهای دینی و مذهبی و اهداف خیر خواهانه و صیانت از حقوق اهل سنت در مناطق مختلف ایران نخواهد بود. در مورد قسمت آخر سوال شما باید اعتراف کنم که این دو شرط قطعا برای توجیه حمایت من یا هر گروهی از هیچ شخصی کافی نیستند و امیدوارم چنانچه مرتکب خطایی در این باره شده ام توان و جسارت لازم برای عذر خواهی از مردم و طلب بخشش از خدای متعال را داشته باشم هر چند که در شرایط کنونی رسیدن به ایده آل در انتخاب افراد قطعا  بسیار دشوار خواهد بود.

 سلام پاوه : عملکرد شورای پنجم را در انتخاب شهردار چگونه می بینید آیا در قدم اول و اصلی ترین قدم خود توانسته اند انتظارات قاطبه مردم را براورد کنند ؟

به نظر بنده شورای پنجم به نسبت، موفقیت های نسبی چشم گیر تری را تجربه خواهد کرد و البته باید منتظر ماند و شاهد فعالیتهای آنها بود . وجود چهره های جوان در کنار تجربه دو تن از اعضای با سابقه را باید به فال نیک گرفت .روند تقریبا مسالمت آمیز انتخاب هیئت رئیسه و همچنین شهردار ، خبر از چالش های نسبتا  کمتر شورای حاضر می دهد. البته اختلاف نظر در این موارد امری طبیعی است اما توافق حداکثری اعضای شورا را نیز باید به فال نیک گرفت . در مورد انتخاب شهردار ، هر چند که بهره بردن از روش فراخوان ، فرایندی به ظاهر دمکراتیک به نظر می رسد،  اما انتقاداتی هم به آن وارد است . به شخصه در شرایط کنونی انتخاب اقای دکتر ولدبیگی را،فارغ از ابهاماتی که در مورد چگونگی انتخاب ایشان مطرح هستند  و تا به این لحظه هم پاسخی به این ابهامات داده نشده است ،  انتخابی مناسب و معقول می بینم.نظم و انضباط کاری،قانونمندی،صداقت و پاکدستی و همت والای ایشان  مثال زدنی است .در کنار این نقاط قوت،نبود مدرک تخصصی مرتبط و آشنا نبودن با سیستم کاری و اداری شهرداری، را میتوان تا حدودی از نقاط ضعف ایشان دانست .

سلام پاوه : عملکرد شهردار قبلی را چگونه ارزیابی میکنید ؟ با توجه به رای اکثریت اعضای شورا به سرپرست شدن ایشان و گمانه زنی هایی در ارتباط با احتمال ابقای ایشان  تصور میکنید ایشان گزینه نهایی شهرداری پاوه خواهند شد ؟

ابتدا لازم است تا مطلبی را عرض نمایم . شهرداری پاوه از لحاظ منابع و سطح درآمد، در وضعیت نامناسبی قرار دارد .واقعیت آنست که بدون وجود منابع مالی و اعتبارات ، قسمتی زیادی از فعالیتهای شهرداری تحت الشعاع قرار میگیرد و اصلا نباید انتظار معجزه از شخص شهردار داشت .

بالعکس،قسمتی از مشکلات مدیریت شهری را هم هیچگاه نمیتوان صرفا با هزینه کرد پول و اعتبار مرتفع نمود .در این موارد نقش” آموزش ” و ” فرهنگ سازی”  به مراتب پر رنگ تر از اعتبار و منابع مالی است  .مثلا در موضوع  ترافیک یا زباله ها و یا زیبا سازی و پاکیزه نگه داشتن فضاهای سبز و معابر عمومی ، مادامی که آموزش صحیح و فرهنگ سازی اصولی انجام نگیرد قطعا صرف هزینه های مالی و استفاده از منابع هم کارگشا نخواهد بود . در زمینه های مذکور شاهد فعالیت خاصی از آقای میری نبوده ایم . از دیدگاه من و بسیاری از صاحبنظران، علاوه بر انجام فعالیتهای روتین و روزمره و مرتفع نمودن قسمتی از نیازهای اساسی مربوطه،مورد خاصی در کارنامه ۳ ساله  ایشان دیده نمی شود و به قول حافظ شیرازی ” یا  او  نشان  ندارد یا من خبر  ندارم” .

در مورد گمانه زنی هایی پیرامون اهدافی از پیش تعیین شده،  در جهت ابقای آقای میری ، باید عرض کنم که بنده به هیچ وجه موافق این گمانه زنی ها نیستم . در حال حاضر اقای دکتر ولدبیگی به عنوان شهردار منتخب انتخاب شده اند لذا به شخصه هر گونه گمانه زنی را کمی به دور از واقعیت می بینم.از طرفی به شخصه شاهد وعده انتخاباتی چهار تن از اعضای محترم شورای فعلی ( اقایان  احمدی مرادی لطف اللهی و جراح زاده ) در مورد تغییر شهردار و انتخاب شهردار اصلح بومی بوده ام . هرگز تصور نمیکنم که ایشان در مقام عدم پایبندی ، به وعده های انتخاباتی خود برآیند و توصیه میکنم از هر گونه پیش داوری در این راستا پرهیز نماییم.از طرف دیگر بسیاری از مردم خواهان تغییر شرایط موجود هستند که با نگاهی گذرا به انتخابات اخیر و بررسی های میدانی میتوان به این موضوع پی برد.

سلام پاوه:با توجه به طولانی شدن مصاحبه ضمن تشکر از جنابعالی سوال اخر را از شما میپرسیم.پیش بینی شما از انتخاب نهایی شهردار چگونه است ؟

باز هم عرض میکنم در حال حاضر اقای دکتر ولدبیگی گزینه منتخب اعضای محترم شوراست . به شخصه امیدوارم در مراحل تایید صلاحیت ایشان مشکلی پیش نیاید .اما در صورت عدم تایید صلاحیت ایشان ، قطعا اعضای محترم شورای شهر با وجود ارائه پروسه فراخوان ، و احتمال حضور چهره های جدیدتر،قطعا با بررسی دوباره شرایط افراد کاندید شده در فراخوان ، یک نفر از ایشان را به عنوان شهردار منتخب انتخاب خواهند نمود .

سخن پایانی:

لازم می دانم از شماکه این فرصت را در اختیار من قرار دادید قدر دانی کنم در پایان از رسانه مردمی سلام پاوه که همیشه بدون جانبداری و بدون چشم داشت به اطلاع رسانی در سطح منطقه بخصوص پاوه و اورامانات پرداخته است تشکر ویژه ای داشته باشم .

گفتگو و تدوین:فرهاد صالحی

 

38 پاسخ برای “از انتقاد به وزیر بهداشت تا نقد عملکرد شهردار پاوه/شهردار بومی وعده چهار عضو شورای پنجم به مردم/ مردم خواهان تغییر وضع موجود

  • صبور در تاریخ شهریور 29, 1396 گفت:

    خوب چرا این اقای میری دو دستی این شهرداری پاوه را چسپیده ؟ اقا جان ادم باید منتشو بکشن تا بمونه شما به زور هم حاضر نیستی بری والا خیلی زشته . وقتی هم مردم هم شورا نمیخوانت خودت با عزت خداحافظی کن

  • فرزاد ویسی در تاریخ شهریور 27, 1396 گفت:

    برای اولین بار طی سالیان اخیر فردی پیدا شد که واقعیت ها را بدونه ملاحظات بیان نمودند . دکتر بزرگوار سپاس از اینکه بدون تعارف واقعیت ها را نوشتید . در مورد بحث بهداشت فقط کافی است خط فقر از ۹۸۰۰۰۰تومان در شروع کار دولت روحانی به ۳۲۰۰۰۰۰ در زمان حال رسیده است و این یعنی اینکه ماهیانه ۲۲۲۰۰۰۰ از هر خانوار به دلایل مختلف اخذ کرده اند در حالیکه کل خدمتی که به مردم کرده اند ماهیانه ۲۰۰۰۰۰هزار تومان (در همه زمینه ها حتی تحول بهداشتی)نمی رسد . در مورد مسایل شورا و شهرداری نیز بسیار ریز بینانه مسایل را باز نموده بودید . این عزیزان باید بدانند در قبال رایی که اخذ کرده اند قول هایی داده اند که باید عمل نمایند گرچه تاکنون با انتخاب دکتر برهان در مسیر صحیحی قدم برداشته اند اما خدای ناخواسته اگر بنا به هر دلیلی ایشان مقدور نشد شهردار باشند باید همین رویه را ادامه دهند . قطعا اگر در این شهر افرادی پیدا خواهند شد که شایسته باشند مبادا همچون … بفرمایید که در این دیار آدم مخصوص این کار یافت نشد . اصل مطلب اینست که مردم از شما راضی باشند نه عده ای افراد بخصوص . اما اوج هنر و صداقت شما عذر خواهی ضمنی بابت حمایت از افرادی بود که قول های خود را در همین اوان کار فراموش کرده اند که امیدوارم آنها درک کنند که دنیا همین دو روز نیست .در مورد جماعت هم در راستای اهداف مردم و دولت اشکالی ندارد که فعالیت داشته باشند اما این دوستان باید ثابت کنند که مردم برای آنها در اولویت است نه یکسری اهداف خاص.

  • پیمان سلیمی در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    جناب شهروند مردم پاوه نه تنها کوته فکر نیستند بلکه نماد اصالت, فرهنگ, شعور وتفکر و ادب هستند و بدانید که کوته فکری و بی اصالتی در وجود شماست که با اسم مستعار به یک ملت توهین میکنی.

  • حیدری در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    خدا شاهده من وزیر بهداشت و دوست دارم خدا شاهده اقای میری را دوست دارم خدا شاهده جماعت و دوست دارم اما نمیتونم احسنت نگم به سلام پاوه احسنت نگم به دکتر یوسفی . واقعا لذت بردم از رک گویی از چاپلوسی نکردن از نداشتن تملق و از صراحت در کلام .

  • kaweh در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    با سلام
    برای انجام دادن و به انجام رساندن هرکاری به صورت اصولی نیازمند دانش و تجربه و تعهده.درخصوص شوراهای قبلی و شورای فعلی درشهر عزیزمون پاوه متاسفانه خیلی به ندرت شاهدافرادی با این وصف بوده ایم البته این یک شرایط ایده آله که شاید انتظار آن زیاد معقول نباشه ولی حداقل باید حداقل ها رو انتظار داشت.اعضای شوراهای ما ادمهای خوب و جاافتاده ای درمیان مردم و قابل احتراما چه دوره های قبلی چه این دوره.
    ولی آیا عضو یک شورا فقط باید این صفات روداشته باشه؟
    نباید او هم حامی مردم باشه؟
    و چگونه میتونه حامی مردم باشه؟
    مردم همیشه خروجی کارو مدنظر دارن که متاسفانه هرروز شاهد پس رفت اوضاع پاوه هستیم به هردلایلی که اینجا نمیشه توضیح داد.
    یکی از وظایف شورا بحث شهردار و شهرداریه که شوراهای ما در این خصوص نه کم کاری بلکه اصلا کاری انجام نداده اند اگرهم ادعایی دال بر انجام کاری داشته و دارند صرفا به مصلحت و اهداف خاصی تصمیماتی رو لحاظ کردن که به نفع عام نبوده.
    درخصوص جناب اقای میری میشه گفت که کارهایی که چه ایشان انجام داده اند جزء حداقلهای وظایف شهرداریه ولی چون در منطقه ما خدمت کردن لطف کردن محسوب میشه به همین خاطر این عزیز رو خیلی ها میگن که عالیه
    دستش دردنکنه چند درصد ازوظایفشو انجام داده ولی لطف نکردن وظیفه ش بوده و جای خسته نباشید داره
    ودرخصوص مصاحبه جناب دکتریوسفی ابتدا باید عرض کنم که باتوجه به شناخت سطحی که ازایشان دارم و شنیده هایی که شنیده ام انسانی باشخصیت و مردم دار و خوش فکری هستن واگر حمایتی هم از شخص یا اشخاصی که وابسته به هرگروه یا حزبی بوده صرفا هدفشون سوق دادن پتانسیل های مثبت جهت انتخابی درست به خاطر اینده شهرمون بوده نه هدف خاص دیگه ایی و امیدوارم که این دوستان منتخب حداقل توان جبران زحمتهایی که افرادی مانند دکتر یوسفی و بقیه دوستان که بدون هیچ چشم داشتی وقت خودشون به خاطر خدمت به شهروندان صرف کرده اند داشته باشند.
    درخصوص انتخاب شهردار هم تاجایی که بنده اطلاع دارم این روش انتخاب شهردار هم متاسفانه یکی ازروشهای نوین خدمت اعضای شورا به شهروندان است که به خاطر مصلحت ودرواقع عدم توانایی تصمیم درست فعلا به اینجا ختم شده است.
    کارگردان این دنیا خداست
    مهم نیست نقش ما در این مجموعه ثروتمند است یا تنگدست؛
    سالم است یا بیمار؛
    مهم این است که محبوب‌ترین کارگردان عالم نقشی به ما داده که باید به بهترین شکل آن را ایفا نماییم؛
    نباید از سخت بودن نقش گله‌مند بود؛
    چرا که سخت بودن نقش نشانه اعتماد کارگردان به شایستگی بازیگر است …
    امیدوارم در هر نقشی که هستیم خوش بدرخشیم

  • مرادی در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    تا جاییکه من اقای صالحی را بشناسم اگه نظر مخالف حاوی توهین یا ترور نباشه حتما تایید میکنه شمایی که تهمت میزنی و جوابی برای مطالب نداری و به جای پاسخ شفاف و منطقی مثلا میای در حد فوش دادن مطلب مینویسی انتظار داری نظرت تایید بشه البته این نظر منه که قبلا با اقای صالحی در این مورد حرف زدم
    واقعا سپاس از سلام پاوه همیشه بیطرف بوده
    مطلب در حد لالیگا عالی بود کیف کردیم کل خانواده

  • بهرامی در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    من کاری به وزیر بهداشت ندارم کاری هم به شهردار ندارم کاری هم به جماعت ندارم
    اصلا نمیخواستم نظر بدم
    اما نتونستم نظر ندم
    این مصاحبه میتونه یک شروع باشه شروع یک فضای انتقادی تحلیلی بی پرده و منصفانه
    شروع یک فضای نقد دوستانه نقدی که وقتی میخونی احساس میکنی که نویسنده بی طرف است و واقعیت ها را بیان میکنه و دلت رضا میده به اینکه باور کنی که اینها همان چیزهایی هستند که لمس شان کرده ای اینجا دیگه حتی نقد شونده هم ناراحت نمیشه

  • شهروند در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    متاسفم برای سایت جانب دارنه شما البته مردم پاوه در کوته فکری یل طولایی دارن آخه چرا نظر مخالف رو نمیزنی استادددددد

    • فرهاد صالحي در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

      با سلام خدمت شما دوست مستعار که چندین نظر با نامهای مختلف که حاوی بار حقوقی و توهین و تهمت بود ارسال کردید هرچند هویت شما تقریبا مشخصه اما به عرض برسانم نظر مخالفی بجز توهین های جنابعالی برای سایت ارسال نشده است تا تایید نشود

    • نوید رحیمی در تاریخ شهریور 27, 1396 گفت:

      ابن آقای شهروند از مواجب بگیران شهردارند ایشان برادر یکی از اعضای پیشین شهرداری هستن که با تغیر این شهردار دیگه جایی برای جولان دادن ایشان نمی ماند با تشکر از سایت سلام پاوه ونقدهای بجای دکتر یوسفی

  • شهرام در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    با سلام
    درود به شرف جناب دکترپیام یوسفی
    که تمامی واقعیتهاراباجرات بیان نمودید کمال تشکررازشماداریم مایه افتخار این شهرهستسن

  • پاوه ای دلسوز در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    سلام وتشکر از دکتر یوسفی
    مصاحبه بسیار زیبایی بود
    ایشان نقدهای بجا و منصفانه داشتن
    در کل عالی بود البته عالی برای سلام پاوه و دکتر یوسفی و شاید نا خوشایند برای مخاطبین این صحبتها
    هرچند اگر مخاطبین این مصاحبه قدری منصف باشند (شهرداری ،شورا ،اصلاح و دعوت) باید دست دکتر یوسفی رو ببوسند بخاطر گوشزد کردن اشتباهاتشان و جلوگیری از انحراف بیشتر…
    موندم این شهردار چکاری انجام داده که تعداد اندکی از مردم میگن فعالیت کرده فکر کنم اسفالت خیابانهای شهر رو دست اورد ایشان می دانند!!! واقعا باید گریست بحال مردمی که اسفالت کردن خیابان رو خدمت ارزنده به مردم بحساب می اورند!!! کاری به تامین بوجه و عوامل تاثیر گذار در این امر ندارم که به نوعی نقش شهرداری رو کم رنگ می کنه… اما قدری واقع بینانه به شرایط شهرمان بنگریم
    هیچگونه فعالیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … در این شهر وجود ندارد که شهردار باعث و بانی ان باشد پس دیگر کدام خدمت!!!!!؟؟
    جمع کردن زباله ها رو که پیمانکار و کارگران زحمت کس انجام می دهند
    و فعالیت های عمرانی رو هم باز هم پیمانکار انجام میدهد و بدون برنامه و بدون انجام فعالیت کارشناسی در این زمینه ها
    با این مسیری که در پیش گرفتیم در چند سال اینده نه دین و ایمان برایمان می ماند و نه فرهنگی که سالها بخاطر ان به خود افتخار می کردیم و نه شرافت و انسانیت و …
    با تشکر از سایت سلام پاوه

  • شهروند در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    شورا یک نفر رو شهردار بکنه که مدرکش مرتبت باشه وبا سابقه از هر کجای ایران انتخاب بکنه اما نه کسی که در هر زمینه ای از کار شهرداری ازش سوال میشود باید با زیر دستش مشورت بگیره که اگر اینطوریه پس یک نفر دارای فقط سواد خواندن ونوشتن باشه هم همین کارو انجام میده نه اینکه همیشه دنبال این باشه که تقصیرا رو گردن کسان دیگه ای بندازد وخودشو تبرئه بکند

  • حسینی در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    سلام
    تشکرمیکنم مدیران سایت سلام پاوه وجناب دکتر یوسفی
    واقعا نقد کاملا منصفانه ای بود بخصوص در زمینه فعالیت شهردار وشورا لازم میدانم عرض کنم یکی از مراکزی که باید شغل ایجاد کند شهرداری است اما ما در این سالها همش دیدیم که گفتن شهرداری مقروض است بوجه ندارد وبایدم همین طورهم باشد چرا که شهرداری به مانند ادارات دیگر عمل میکند وما توی این چند سال ندیدیم که شهرداری خود طرحی رو پیشنهاد بدهد که حتی بتواند در این راه حد اقل ۵۰ نفر اشتغالزایی وکسب درامد کند فقط به امورات روزمره گذشته مشغول است چرا که ما هیچ گاه شاهد شهرداری که حتی فوق لیسانس شهرسازی ویا مدارک مربوطه نبودیم وهمیشه هم منتظر معجزه هستیم که اینم اتفاق نخواهد افتاد
    تازمانی که ما انسان های لایقی رو در راس کار نداشته باشیم

  • رسولی در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

    چرا جامعه ما به سمت واقع بینی نمیره واقعا چی میشه اگه همه اینجوری بی ریا و بی تعارف همدیگرو منصفانه نقد کنیم ما سالهاست محتاج این فضا هستیم کاش طرفین در گیر این مطلب نقد پذیر باشن چون چیزی که من در کلام مصاحبه شونده دیدم رعایت انصاف و صداقت بود تبریک میگم به سلام پاوه که چنین بستری را فراهم کرد

  • ولدبیگی k در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    با سلام و سپاس از دکتر یوسفی بزرگوار
    از اینکه در شهرم پاوه کسی را نداریم که بتواند سکان کشتی به گل نشسته شهرداری را به دست بگیرد متعجب و ناراحتم ….
    و اما خوشحال و مسرورم و به خود می بالم که در شهرم پاوه، افرادی متعهد، نخبه ، فرزانه، دلسوز و صادق چون دکتر یوسفی ها رو داریم …
    مصاحبه فوق العاده ای بود
    صحبتهای ایشان در باره وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت که به باور بیشتر مردم خدمتی ارزنده از جانب دولت تدبیر و امید و وزیر محترم بهداشت بود. و اما غافل از پشت پرده ها و این همه نابسامانی…
    و اما شورای پنجم
    به قول یکی از دوستان
    ما مردم این شهر هرچە میکشیم ازسکوتمان، از نجابتمان، ازقناعتمان ، واز صداقتمان و از … میکشیم…
    واما این دلیل نمیشود کە ازدردهایمان نگوییم،
    گاهی نگفتن هایمان ودم نزدنمان شاید به عالی بودن شرایط ازطرف مسئولین تعبیرشود…
    مبادا انها را بە اشتباە رهنمون شویم !
    زیرا درپی سکوتمان بعدازمدتی کە بە خود بیاییم ،میبینیم سقف حداقل هایمان وامالمان روزبە روز کوتاهتر میشود !
    شاید وقت ان رسیدە کە حرفهایمان شنیدە شود، حتی اگرترتیب اثر دادە نشود، حداقل فرادا روز از اینکە شهامت گفتن راداشتەایم اندکی اسودە خاطرادامە میدهیم و در اینده اگاهانه تر عمل می کنیم..
    بەقول بزرگی شاید
    بزرگترین اشتباهاتمان راسکوت بە وقت گفتن وگفتن بە وقت سکوت رقم میزند…
    در پایان از تمام مردم و مسؤلین شهر پاوه خواهش می کنم که برای هم و برای شهرمان قدمهای نیک برداریم
    با تشکر از زحمات شبانه روزی اقای صالحی و سایر بزرگواران سلام پاوه و تقدیر و تشکر مجدد از جناب دکتر یوسفی

  • اصل پاوه ای در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    با سلام خدمت حضار محترم
    و سلام و درود به جناب اقای دکتر پیام یوسفی
    بسی جای افتخار و سربلندی می باشد که جرات و شجاعت داشتید و صادقانه حرف دل مردم را به زبان ساده بیان کردید و سخنان شما دغدغه اکثر مردم شهر بوده و هست و مطالب شما در هر سه زمینه کاملا صحیح بود و حمایت همه جانبه اکثریت مردم از بیانات و گفتار شما را دارید و خیلی تشکر و سپاس فراوان که به خود جرات دا دید حرف مردم را بدون چاپلوسی و ریا بیان نمودید همیشه مانا باشید

  • همه باهم پاوه را بسازیم.. در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    کسانی که از اعتقادات مردم برای اهداف خود سرمایه گذاری میکنند مثل این است که خانه ای بر روی تارعنکبوت بنا کنند چون در نهایت فرو میریزد.خیلی ها فک میکنند چون رای اوردند و رفتن تو شورا دیگه خرشون از پل عبور کرده اما نه این مردم همیشه انها را زیر زره بین قرار خواهند داد و وعده هایشان را بر رخشان خواهند کشید ان موقع است که مردانگی ها ثابت میشود.

  • پاوه شار در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    مصاحبه ی بسیار جالبی بود . نکاتی که لازم بود رو بیان کردن امیدواریم مخاطبان این مصاحبه در رفتار و اعمال خود تجدید نظر کنند..

  • احمدی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    درودبردکترپیام عزیزبابت مطالب خیلی زیبا وقشنگ ومعنادارشون

  • خالدی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    به جرات می تونم بگم کمترکسی درسطح شهرستان شایداورامانات می توان دیدکه به زیبای به تمام معنا پرمفهموم اینجوری حرف بزنه ونقدکنه واقعا این چنین افرادی جایگاه ویژ ه ای دارن دکترپیام یکی ازکسانی هستن که بارها وبارها مشاهده شده که ازداروخانه اش به عنوان مرکزخیریه استفاده میکنه وازخیلی ازکسانی که بضاعت مالی ندارن پول بگیره درصورتی که هستن داروخانه های که درسطح شهرقیمت چندبرابرمی گیرندواصلا به فکرنیستن دست وپای این جورادم هاروبایدبوسیدبایدبالای سرنگه داشت
    شخصیتی مث دکترپیام یوسفی هنوزکشف نشده وخیلی ها خبرندارن که چه انسان والای هستش

  • شهروند در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    به نظر من مصاحبه بسیار خوبی بود شخصیتی مثل دکتر پیام جایگاه ویژه ای در بین مردم داره و نقدهایش منصفانه است. آقای شهردار هم باید در گفتگوی ویژه با سلام پاوه باید گزارش کامل و عملکرد خودشو منتشر کنه هرچند این سایت اخبار زیادی از آقای میری داده اما الان شهردار خودش هم باید گزارش عملکرد بده به مردم

  • پاوه ای در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    فکر کنم دفاع دکتر پیام از دکتر برهان به خاطر همکار بودنه . در کل مطلب بسیار سنگین بود .یه جاهایی موهای بدنم راست میشدند .امیدوارم شورا به وعده شون عمل کنن .در مورد بحث سلامت کاملا مخالفم

  • ننگ بر لفظ بومی،بومی،بومی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    به خاطر خدا و انسانیت این کار را انجام ندهید.لفظ بومی بکار بردن معادل انحطاط،رجعت و کهنه پرستی است.وضرر آن خیلی بیشتر از منافع آن است.
    خیلی از پاوه ای ها و مردم اورامانات در سایر شهرها زندگی می کنند. و عده ای فرصت طلب و تنگ نظر در پاوه با بکار بردن این لفظ بی خاصیت(بومی) دنیارا بر این عزیزان که در سایر شهرها زندگی می کنند،تنگ کرده است.
    این لفظ از نظر بنده نشانه حقارت و کوته بینی است
    (به جای آن شایسته سالاری را بکار ببرید)

  • صادقی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    من مصاحبه دکتر یوسفی در شبکه خبر را قبلا دیده بودم هم در قدرت بیان و هم در قلم قوی هستند اما چند نکته را باید عرض کنم اولا دکتر برهان به نظر من گزینه شهرداری نمیشه دوما اقای میری هم عملکردش بد نبوده سوما شورا این دوره بعید میدونم از دور قبل قویتر باشه
    لطفا منتشر کنید

  • کمال در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    اجازه میخوام چند تا نقد از مصاحبه پرمحتواتون داشته باشم اول کاش دو مطلب را جدای از هم مصاحبه میکردید که حالا فرمودید به دلیل مشغله دکتر یوسفی بوده
    دوم مطلب وزارت بهداشت در عین جالب و مهم بودن سراسر انتقاد بود کاش نقاط مثبت را هم میدید
    سوم به نظر من عملکرد عملکرد اقای میری اگر هم چشمگیر نباشد اما در حال حاضر گزینه ای بهتر از ایشان سراغ نداریم با تشکر از اقای صالحی و دکتر یوسفی واقعا مصاحبه بسیار ارزشمندی بود

  • علی صالحی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    فردی صادق و دلسوز و مسولیت پذیر با سابقه کاراجرایی و اداری و تجربه زیاد در حوزه نهادهای مردمی و حضور در ادارات پایتخت و مرکزاستان و تحصیلکرده و کاریی و پرتلاش که بتواند مسولیت شهرداری پاوه را برعهده بگیرد کسی نیست جز جناب آقای دکترمحمدآشنا عباس منش که هم می تواند تاییدیه های نهادهای چهارگانه را بگیرد و هم از خانواده معظم شهداست و هم اینکه حق اش است که بعد از ۲۰سال کارفرهنگی و تشکیلاتی و مدنی و فعالیت سیاسی در جبهه اصلاح طلبان استان، سمتی بگیرد.
    هرچندمعتقدم حق ایشان بیشتر از اینهاست و جایگاه و شان ایشان در حد فرماندار و بخشداری و یا مدیرکل یک سازمان فرهنگی عمرانی در استان است.

    • ناشناس در تاریخ شهریور 26, 1396 گفت:

      رزومه ای را که از ایشان ارائه کرده اید حتی بیل د بلازیو شهردار نیویورک هم ندارد…شهرداری پاوه جایگاه کوچکی برای این چنین افرادی با آنچنان سوابقی می باشد

  • رامین در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    به چند دلیل از این مطلب خیلی خوشم بود اول صراحت دوم صداقت سوم بیان واقعیت و چهارم نقد منصفانه

  • رسول عباسی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    تا حدی میتونم بگم که نقد و تحلیل صادقانه و شفافی بود در مورد بهداشت و درمان خیلی استفاده بردم در مورد شهرداری میتوانستید سوالات بیشتری مطرح کنید و چیزهای مهم تری هم بیان کنید به نظر منم کار خاصی از اقای میری ندیدیم

  • جمال کریمی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    احسنت به دکتر یوسفی این مطلب واقعا میتونه کشوری بشه،مسایل بسیار عالی تحلیل شده بنظرم تمام واقیتها بیان شده،در مورد شهردار هم کاملا موافقم

  • بازنشستگان مستقر در میدان جولوی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    اینجانبان جمعی از بازنشستگان کشوری و لشکری مستقر در میدان تازه تعمیر مولوی از شهردار محترم درخواست می نماییم نسبت به نصب مجدد آب سرد کن اقدام لازم را به عمل آورند چون همچنانکه از حال ما آگاه هستید اکثرا دچار مشکلات جسمی هستیم و نیاز به نوشیدن آب داریم . ضمنا از زحمات شما در بازسازی و مرمت زیبای میدان تشکر می کنیم البته در این جای مطرح نمودن این درخواست نبود ولی ما چون دسترسی به شهردار نداشتیم و سایت تلاشگر سلام پاوه هم سخاوتمندانه نظرات را منعکس می کند این درخواست را مطرح کردیم با تشکر از سایت و آقای میری جنابعالی هم دستور فرمایید در این مورد اقدام کنند .

  • رامین مرادی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    انصافا استفاده کردم .امیدوارم جو محافظه کاری با این مطالب از بین برود .طرف مقابل هم باید نقد پذیر باشد

  • رحمان رستمی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    واقعا تحلیل عالی بود در هر سه موضوع .بهترین مصاحبه ای که در دو سال اخیر در پاوه دیده بودم

  • دوست در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    بسیار ارزشمند بود
    اولا کاملا با بحثتون در باره اصلاح و دعوت موافقم در حال القا کردن و سیاست بازی هستند و شریعت رو رها کردن و بعد تبلیغی رو فقط در جهت جذب عضو هم فکر دارند پیش میبرن ومن متاسفم براشون
    دوما مخالفت ایشان با نظام سلامت و اینکه میفرمایند از جیب مردم هست این پول کی و چه زمانی تو جیب مردم بوده اگه بوده کجا بوده?!! نه اینکه از هدفمندی یارانه ها بوده و غالب عمده مصرف کنندگان یارانه قبل از هدفمندی قشر مرفه که پزشکان هم جز آنها بودند بود پس عملا پول از جیب مرفه ها در قالب طرح سلامت وارد جیب مردم عادی شده البته بنظر من اول باید فرهنگ سازی میشد که مراجعات غیر ضروری نباشه و پزشکان هم با جریمه های سنگین وادار به ارایه خدمت بشن نه فقط حق ویزیت!!و فکر نمیکنم شما از سیاسیون این کشور بیشتر بدانید بهرحال تمام جناح ها شخص وزیر رو قبول دارن مردم هم همینطور
    در پایان صداقت شما رو دوست داشتم که از دفاعتون از یک شخص شورا عقب نشستی ولی بدانید دفاع شما رای های زیادی رو برای ایشان بهمراه داشت و در واقع عذر خواهی تون جایی نداره

  • ناشناس در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    واقعا آفرین دکتر پیام شما از شخصیت‌ها ی خاموش شهر بودید نظرات خوب وتخصصی انشالاه باز هم در از روشنگریهای شما بهرمند باشیم بخصوص در مورد امورات شهری و شهردار باید بیشتر توضیح میدادید

  • پیمان سلیمی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    با سلام خدمت همه کاربران گرامی وتشکر از مدیریت محترم سایت سلام پاوه.
    امیدوارم اعضای محترم شوری به وعده های انتخاباتی خود در زمینه انتخاب شهردار بومی عمل نمایند بی شک افراد بومی بسیاری وجود دارند که شایستگیهای به مراتب بالاتری از شهردار فعلی دارند و پیدا کردن این افراد ودرخواست از آنها وظیفه کسانی است که رای اعتماد ملت را دریافت نموده اند وما امیدواریم ومنتظر که این اتفاق بیفتد و یاداوری میکنم که انتظار ملت از بعضی از افراد محترم شوری جهت پی گیری این مسئله بیشتر است.
    با تشکر از جناب دکتر یوسفی بخاطر مصاحبه ارزشمندشون.

  • محمدی در تاریخ شهریور 25, 1396 گفت:

    ممنونم ازاقای صالحی واقای زربان عزیز بابت این مصاحبه خیلی زیبا وبه تمام معنا تاثیرگذارازاقای دکترپیام یوسفی که واقعا بین مردم وجوامع پزشکی جایگاه به تمام معنا ویژه ای دارن تشکرمیکنیم
    به راستی ادم های مث دکترعزیز ازجمله کسانی هستن که درمنطقه اورامانات شناخته شده هستن واین افراد که نه برای شورا جایگاه بالاتردرحدنماینده مجلس رودارن واقعا مردم پاوه و منطقه به چنین افرادبزرگی نیازدارن وباید حمایت خودشون رواعلام کنن تا دکترعزیز جلوبیاد ما بایدازایشون بخوایم وخواهش کنیم چون بهش نیازداریم