ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 03:32

همایش یک‌روزه آسیب‌شناسی فرهنگ هورامان+تصاویر

همایش یک‌روزه آسیب‌شناسی فرهنگ هورامان+تصاویر

به گزارش سلام پاوه : همایش یک‌روزه «آسیب‌شناسی فرهنگ هورامان» روز گذشته به همت «مؤسسه فرهنگی، هنری و ادبی قه‌ڵه‌موو هه‌ورامانی» و با شرکت جمعی از نویسندگان، شعرا، محققان و فعالان فرهنگی ساکن تهران، کرج، منطقه زاغه مرز مازندران و استان‌های کردستان و کرمانشاه در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد. به گزارش […]

به گزارش سلام پاوه : همایش یک‌روزه «آسیب‌شناسی فرهنگ هورامان» روز گذشته به همت «مؤسسه فرهنگی، هنری و ادبی قه‌ڵه‌موو هه‌ورامانی» و با شرکت جمعی از نویسندگان، شعرا، محققان و فعالان فرهنگی ساکن تهران، کرج، منطقه زاغه مرز مازندران و استان‌های کردستان و کرمانشاه در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مکرم غفاری، دبیر همایش آسیب‌شناسی فرهنگ هورامان، در گفت‌وگو با تابناک با اشاره به اهداف برگزاری همایش اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری همایش، شناسایی آسیب‌های موجود در حوزه فرهنگ و ادبیات هورامان بود.

وی گفت: عقیده برگزارکنندگان همایش این بود که با شناسایی آسیب‌های حوزه فرهنگ و ادبیات هورامان و انتقال دستاوردهای همایش به مردم، می‌توان قدمی در راه معرفی دوباره فرهنگ اصیل هورامان به جامعه برداشت.

دبیر همایش آسیب‌شناسی فرهنگ هورامان تصریح کرد: مقدمات برگزاری همایش از ۶ ماه پیش فراهم شد و مقالاتی در ۹ موضوع، دنیای مجازی و فرهنگ هورامان، تأثیر توریسم بر فرهنگ هورامان، آهنگ‌های هورامی و فرهنگ هورامان، شعر هورامی و فرهنگ هورامان، صنایع دستی هورامان در دنیای امروز، زبان و فرهنگ هورامان در دنیای امروز، نقش زنان در حفاظت از فرهنگ هورامان، اهمیت حفاظت از محیط زیست هورامان و تأثیر اقتصاد و فرهنگ بر همدیگر، در دبیرخانه پذیرش و در نهایت هم ۹ مقاله توسط هیئت داوران برای ارائه در همایش انتخاب شد.

وی با اشاره به ارائه مقالات توسط ۵۶ نفر از فعالان حوزه فرهنگ هورامان در استان‌های کردستان و کرمانشاه گفت: بالغ بر ۲۰ نفر از شعرای هورامان هم اشعار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کردند و با نظر هیئت داوران ۸ نفر از این افراد هم اشعار خود را در همایش قرائت کردند.

غفاری با اشاره به تأثیر مخرب رسانه‌‌های غربی بر فرهنگ هورامان افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی سبب می‌شود که بیش از این به فرهنگ اصیل هورامان آسیب نرسد.

در پایان این همایش یک‌روزه از محققان، نویسندگان، شعرا و فعالان فرهنگی برگزیده تجلیل به عمل آمد.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه ضمن تشکر از برگزاری چنین همایشی لازم است ضمن قدر دانی از دعوت برگزار کنندگان این مراسم از عدم حضور خبرنگاران سلام پاوه در این همایش یک روزه عذرخواهی کند.