ج 31 فروردین 1403 ساعت 19:52

اعلام حمایت قضایی دادستانی پاوه از حقوق دانش آموزان

اعلام حمایت قضایی دادستانی پاوه از حقوق دانش آموزان

به گزارش سلام پاوه : در راستای احیای حقوق عامه جلسه تعاملی دادستان پاوه با رئیس آموزش و پرورش پاوه و سروان عبدی رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در رابطه با ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی درمحل دفتر دادستانی پاوه برگزار گردید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با توجه به مشکلات به وجود […]

به گزارش سلام پاوه : در راستای احیای حقوق عامه جلسه تعاملی دادستان پاوه با رئیس آموزش و پرورش پاوه و سروان عبدی رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در رابطه با ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی درمحل دفتر دادستانی پاوه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با توجه به مشکلات به وجود آمده در سالهای اخیر در رابطه با ایاب و ذهاب دانش آموزان که بعضاً باعث کودک آزاری و یا بی مبالاتی های اجتماعی دیگری گردیده و با توجه به رهنمودهای دادستان مرکز استان جناب دکتر صادقی دادستانی  شهرستان پاوه را برآن داشت جلسه تعاملی جهت سازماندهی به این موضوع با حضور برزگر فرد رئیس آموزش و پرورش و عبدی رئیس راهنمایی ورانندگی شهرستان برگزار شد.

مسلم الماسی دادستان شهرستان پاوه در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به تبیین آسیب های اجتماعی به وجود آمده در زمینه سرویس های ایاب و ذهاب مدارس علی الخصوص مدارس ابتدایی و مدارس دخترانه پرداخت و بیان کرد: بعضاً متاسفانه ما شاهد کودک آزاری و یا تصادفات رانندگی هستیم که قربانیان آن کودکان و نوجوانان هستند، لذا ضرورت دارد از مقوله پیشگیری به جرائم وارده شده و به این موضوع سازماندهی داده شود تا خدای نکرده شاهد اینگونه اتفاقات در شهرستان پاوه نباشیم.

در ادامه رئیس آموزش و پرورش از دادستان به واسطه ورود به این مقوله تشکر نمود وبیان داشت ، قبل از ورود دادستانی دراین زمینه توسط آموزش و پرورش اقدامات خوبی از جمله فراخوان از طریق مناقضه، این موضوع به یک شرکت با کمترین هزینه ممکن داده شده است.

برزگرفرد گفت: دراین زمینه ۱۹ پیش شرط برای رانندگان وسائل نقلیه تعیین شده است که اگر یکی از این شروط وجود نداشته باشد آن راننده کنار گذاشته می شود و اولین شرط آن تأهل راننده سرویس می باشد و به هیچ وجه از راننده مجرد استفاده نمی شوند .

عبدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان نیز از دادستانی به جهت ورود به مسئله قدردانی نمود و از حمایت های دادستانی تشکر کرد و اعلام داشت این مقوله نیازمند فرهنگ سازی می باشد، والدین باید مجاب شوند، از این گونه سرویس های تعیین شده استفاده نمایند.

در پایان دادستان پاوه از عملکرد رئیس اداره آموزش وپرورش پاوه  به پاس اقدامات  مفید و موثر در این زمینه قدردانی و تشکر نمود .

الماسی مفاد قرادادهای تنظیم شده را مورد بررسی قرارداد و گفت : ازاولیاء دانش آموزان درخواست داریم از سرویس های دانش آموزی که توسطه مدارس تعیین شده اند استفاده نمایند، چرا که این رانندگان از چند فیلتر عبور کرده اند و تحت نظارت پلیس راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش می باشند و مکلف هستند شروط متعددی را رعایت کنند از جمله:
۱- عدم استفاده از آهنگ های غیر مجاز
۲- عدم سوار کردن مسافر در بین مسیر
۳- حضور به موقع در محل سوار شدن دانش آموزان
۴- عدم دریافت وجه از دانش آموزان و اولیاء آنان

گفتنی است درصورت تخلف و ارتکاب از ناحیه رانندگان موصوف دادستانی با تمامیت هرچه بیشتر پیگیر مسئله خواهد بود واز رعایت حقوق دانش آموزان حمایت قضایی خواهند نمود.

 

در ادامه کارشناس مسئول انجمن اولیاء و مربیان نمونه قرارداد تنظیم شده فی مابین مدیران و رانندگان ارائه نمود و مورد بررسی قرار گرفت .

 

تصاویر تکمیلی از نمونه فرم های قرار داد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 پاسخ برای “اعلام حمایت قضایی دادستانی پاوه از حقوق دانش آموزان

  • شهروند در تاریخ شهریور 20, 1396 گفت:

    باسلام فکری بحال آژانسها کنید دادستان محترم پی گیر شوند بنده جلوچشم خودم آژانس زد بچه پنج ساله ام رازخمی کردهرجارفتم بی نتیجه بودبه این نتیجه رسیدم که در پاوه آزانسها متولی ندارند

  • شهروند در تاریخ شهریور 20, 1396 گفت:

    باسلام وضمن تشکرازدوستان یه نکته ضروری هست درسته بصورت قانون درامده ودرموردتاکسی واژانس هاهم اعمال میشوداماهمه مامیدانیم تعهدات اخلاقی ربطی به تاهل ومجردبودن ندارددلیل تام وجودنداردهرکسی متاهل باشد پایبندمسایل اخلاقی گردد خیلی وقتایه جوان متدین ومحجوب چندین برابریه متاهل پایبندیکسری قواعداخلاقی میباشد

  • متین پیرصنعان در تاریخ شهریور 20, 1396 گفت:

    ممنون از زحمات جناب اقای الماسی وجناب اقای برزگر و جناب اقای عبدی تشکر می کنم

  • میدانی در تاریخ شهریور 19, 1396 گفت:

    دست هر سه نفرتون درد نکنه،واقعا بر این قضیه نظارت کنید که هر کسی نشه به سرویس بدبختی این طفلان معصوم،از مدارس بخواهید که اطلاعات تمام سرویس بچه هارو برای روز مبادا بهتون بدن شاید بعضی از والدین از بیرون سرویس گرفته باشن،خسته نباشید.

  • شهروند در تاریخ شهریور 19, 1396 گفت:

    ممنون از زحمات جناب آقای الماسی دادستان محترم شهرمان