ج 31 فروردین 1403 ساعت 04:46

جنایات در میانمار و دیپلماسی ضعیف کشور های اسلامی / حسن قادری

جنایات در میانمار و دیپلماسی ضعیف کشور های اسلامی / حسن قادری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : چند سالی است بحران در برمه وجنایات حزب خانم سوچی و هیئت حاکمه ی آن کشور نسبت به مسلمانان روهینگیا قلب هر انسان آزاده ای را بدرد آورده است. قتل عام و شکنجه و زنده بگور کردن و آواره کردن و تخریب اماکن آنها حاکی از تعصب کور و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : چند سالی است بحران در برمه وجنایات حزب خانم سوچی و هیئت حاکمه ی آن کشور نسبت به مسلمانان روهینگیا قلب هر انسان آزاده ای را بدرد آورده است.حسن قادری

قتل عام و شکنجه و زنده بگور کردن و آواره کردن و تخریب اماکن آنها حاکی از تعصب کور و خصلت دد منشی ارتش و افراطیون بودایی در آن کشور است.ما مسلمانان نظاره گر این جنایات هستیم و بجز احساس همدردی کاری انجام نداده ایم.

این جنایات یاد آور جهالت بشریت در دورانهای تاریخ است .زنده بگور کردن دختران تا قربانی کردن جوانان در پای بتها و جان دادن بردگان در زیر آوارهای سنگ کاخ فرعونیان و کشته شدن چندین میلیون انسان مظلوم در دو جنگ جهانی و جنایات صدام در حلبچه و انفال کردن کردها وکشتن و آواره کردن فلسطینیان و دهها جنایت دیگر ناشی از غلبه ی خوی شیطانی انسانهای ستمگر بر تعقل و وجدان است .

آنچه امروز در میانمار شاهد آن هستیم قابل قیاس با جنایات گذشته ی تاریخ نیست .زیرا بشریت مدرن امروزی با ادعای آنچنانی و کثرت نهادهای مدافع حقوق بشر و تشکل های گوناگون تاکنون نتوانسته است به صدای مظلومان در میانمار پاسخ مثبت دهد .

سکوت مجامع بین المللی و بی تفاوتی کشور های اسلامی دردناکتر از فجایع یاد شده است.شورای امنیت و سازمان کنفرانس کشور های اسلامی و جنبش عدم تعهد و….هیچکدام اقدامی عملی انجام نداده اند .

اعزام هیئتی به برمه و بررسی ابعاد جنایت و شناسایی عاملان و مسببین این تصفیه ی نژادی و تحت فشار قرار دادن شورای امنیت برای یک نشست اضطراری و توقف این جنایت حداقل کاری است که سازمانهای بین المللی می توانند انجام دهند .

یک پاسخ برای “جنایات در میانمار و دیپلماسی ضعیف کشور های اسلامی / حسن قادری

  • دانشجو در تاریخ شهریور 20, 1396 گفت:

    آفرین برترکیه هرچند اردغوان زیر سوال است اما اقدام خوبی بود