ج 10 فروردین 1403 ساعت 16:30

ششمین جشنواره «فیلم سبز» در کرمانشاه افتتاح شد/ برپایی نمایشگاه عکس اورامانات در حاشیه آن

ششمین جشنواره «فیلم سبز» در کرمانشاه افتتاح شد/ برپایی نمایشگاه عکس اورامانات در حاشیه آن

به گزارش سلام پاوه : آیین افتتاحیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز محیط زیست ایران با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان برنامه و بودجه، و مدیر کل منابع طبیعی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مراسم افتتاحیه این جشنواره روز گذشته  با استقبال پرشور […]

به گزارش سلام پاوه : آیین افتتاحیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز محیط زیست ایران با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان برنامه و بودجه، و مدیر کل منابع طبیعی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مراسم افتتاحیه این جشنواره روز گذشته  با استقبال پرشور اعضای سمن های زیست محیطی، بازنشستگان حفاظت محیط زیست و مردم طبیعت دوست کرمانشاه آغاز شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد حساسیت در مردم برای حفاظت از محیط‌زیست است، اظهار داشت: این جشنواره فرصت خوبی برای آگاه‌سازی مردم و تغییر نگاه آنان به محیط‍‌زیست است.

غلامحسین کاظمی با بیان اینکه عمده مشکل استان مسئله ریزگردها است، گفت: ۳۵ واحد آلاینده در استان شناسایی شده که به اخطارهای محیط‍‌زیست توجهی ندارند.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فعلی کرمانشاه جوابگوی جمعیت استان نیست، عنوان کرد: برای ساماندهی و راه‌اندازی شبکه فاضلاب ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.شهرام نادری

مدیر کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه از وجود چهار منطقه تحت حفاظت در استان خبر داد و افزود: در این مناطق واگذاری اراضی ممنوع است که البته در برخی موارد مانند بیستون با توجه به توسعه شهری باید اصلاح مرزی انجام شود.

دبیر جشنواره استانی فیلم سبز استان کرمانشاه گفت: این جشنواره همزمان با سراسر کشور از ۱۸ تا ۲۴ شهریور ماه در سینما فرهنگ کرمانشاه برگزار می‌شود.

شهرام نادری از ارسال بیش از ۲۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره در سازمان محیط‌ زیست خبر داد و افزود: این آثار در قالب مستند کوتاه و بلند، داستانی و انیمیشن از کشورهای ایتالیا، آمریکا، فرانسه، آرژانتین و سوئد به این دبیرخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به اکران ۴۰۰ اثر در سینما فرهنگ کرمانشاه، بیان کرد: فیلمهای جشنواره علاوه بر کرمانشاه در شهرستانهای دالاهو، کنگاور، جوانرود و سنقر نیز اکران خواهد شد.

دبیر استانی جشنواره فیلم سبز استان کرمانشاه اظهار کرد: اکران این فیلمها به صورت رایگان انجام می‌شود.

در این مراسم بخش های مختلفی با حضور هنرمندان از جمله اجرای رقص محلی را به نمایش گذاشتند که مورد استقبال حضار و شرکت کنندگان قرار گرفت.
در پایان ، فیلم مادر زمین که از فیلم های منتخب ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز بود برای حضار به نمایش گذاشته شد.

لازم به ذکر است نمایشگاه عکس طبیعت گردی و گردشگری از مناطق اورامانات کاری از دکتر برهان ولدبیگی از فعالان محیط زیست شهرستان پاوه همزمان در سالن نمایشگاه سینما فرهنگ دایر میباشد و هر روز تا پایان هفته جاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی با موضوعات زیست محیطی و محوریت آموزش و ترویج فرهنگ پاسداشت طبیعت در کنار پخش فیلم در کارگاه های آموزشی  این مجتمع برگزار  می شود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 پاسخ برای “ششمین جشنواره «فیلم سبز» در کرمانشاه افتتاح شد/ برپایی نمایشگاه عکس اورامانات در حاشیه آن

  • محمد در تاریخ شهریور 19, 1396 گفت:

    شهرام نادری اصالتا اهل شهرستان پاوه روستای نجار می باشد

  • محبی در تاریخ شهریور 19, 1396 گفت:

    محمدآشنا عباس منش گزینه خوبی برای شهرداری پاوه است.هم دلسوزاست هم احساس مسولیت میکند.هم باسواد است و هم از خانواده معظم شهدای پاوه است.حق ایشان بیشترازاینهاست