ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 03:46

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» بخش باینگان

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» بخش باینگان

به گزارش سلام پاوه : آتش سوزی در منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» بخش باینگان شهرستان پاوه پس از بیش از چند ساعت مهار شد. فرماندار شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : آتش سوزی در مراتع منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» که از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شده […]

به گزارش سلام پاوه : آتش سوزی در منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» بخش باینگان شهرستان پاوه پس از بیش از چند ساعت مهار شد.

فرماندار شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : آتش سوزی در مراتع منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» که از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شده بود با تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر و کمکهای مردمی و انجمن های زیست محیطی پس از گذشت چند ساعت بعد از ظهر امروز مهار شد.
پرویز ایده پور افزود: میزان خسارت وارد آمده به این منطقه حفاظت شده در دست بررسی است.
اتش سوزی مره خیل
رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه با تایید آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه مرخیل بخش باینگان گفت: با حضور دستگاه های مربوطه و همراهی فعالان محیط زیست و انجمن های مردم نهاد و چندین تیم امدادی آتش سوزی در این منطقه حفاظت شده پس از چند ساعت مهار شد.
وی وجود پوشش جنگلی غنی و صعب العبور بودن این منطقه را از جمله دلایل سختی مهار آتش دانست و گفت : حجم این آتش سوزی هنوز برآورد نشده است و سختی منطقه مانع از مهار سریع آتش شد که خوشبختانه با تلاشهای فراوان مهار شد.
منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل با هدف حمایت از گونه با ارزش شوکا وارزش‌های رویشگاهی با مساحت ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار در پاییز ۱۳۷۴ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و درسال ۱۳۷۸ حفاظت شده اعلام شد.
بلوط ایرانی، بنه، زیتون، ارغوان، گلابی وحشی، کیکم، زالزالک، زبان گنجشک، آلوچه، ختمی، لاله واژگون از پوشش‌های گیاهی این منطقه است.
همچنین بز و پاژن، شوکا، قوچ و میش، پلنگ، سنجاب ایرانی، گربه وحشی، گرگ، روباه، تیهو، کبک، عقاب، گنجشک سانان و … از گونه‌های جانوری این منطقه می‌باشد.