ج 31 فروردین 1403 ساعت 22:14

مراسم باشکوه قربانی در شهر بانه وره برگزار شد / گزارش تصویری

مراسم باشکوه قربانی در شهر بانه وره برگزار شد / گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز همزمان با دهم ذی الحجه و عید سعید قربان، مردم متدین شهر بانه وره از توابع شهرستان پاوه همانند چند سال گذشته و با مشارکت عمومی اقشار مختلف پس از اقامه نماز عید قربان و قربانی کردن هواهای نفسانی در مراسمی باشکوه و دیدنی به آیین قربانی کردن گوسفند […]

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز همزمان با دهم ذی الحجه و عید سعید قربان، مردم متدین شهر بانه وره از توابع شهرستان پاوه همانند چند سال گذشته و با مشارکت عمومی اقشار مختلف پس از اقامه نماز عید قربان و قربانی کردن هواهای نفسانی در مراسمی باشکوه و دیدنی به آیین قربانی کردن گوسفند و گاو پرداختند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه از شهر بانه وره : در روزگاری که فراگیرشدن استفاده از فضای مجازی و ماهواره، اشخاص را به بومهای شخصی و خلوتکده و انزوا فرستاده است برپایی جشن ها و اعیاد همگانی باحضور توده مردم، به کیمیای سعادت و دُرّ کمیاب یمنی تبدیل شده ما در شهر بانه وره شاهد برپایی جشنی سرشار از شور و هیجان همراه با برپا داشتن یکی از عبادات مهم مذهبی نیز بودیم.قربانی در شهر بانه وره

عید سعید قربان یکی از مهم‌ترین اعیاد اسلامی است که مسلمانان از روزهای قبل از فرا رسیدن آن تدارک مفصلی را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این عید سعید می‌بینند.

 

عید قربان فرصت مناسبی جهت تزریق روحیه نشاط و شادابی به متن و بطن اجتماع است.صبح امروز جمعه ۱۰ شهریور ماه  ۱۳۹۶ مصادف با دهم ذی الحجه و عید فرخنده قربان، اهالی خونگرم و مهربان شهر بانه وره فرصت را مغتنم شمرده و طی مراسمی باشکوه و باحضور و استقبال چشمگیر اقشار مختلف مردم و با تجمیع و ذبح دسته جمعی احشام قربانی در مکانی بنام “مێرگ” توانستند روزی سرشار از شادمانی و به یادماندنی در خاطره شهروندان خود بسازند.

 

در این چند ساله استقبال بی نظیر شهروندان بانه وره از یکسو و بازتاب گسترده خبری آن از سوی دیگر، موجی مثبت در میان ساکنان شهر بانه وره و مردم منطقه به راه انداخت تا جایی که به نمادی از وحدت و همدلی اهالی تبدیل شده است و عزم عمومی آنان را جزم ساخت تا در سالیان آتی و با بهره گیری از تجربه این مراسم، با شکوه و نظم بیشتر و بهتری آن را برگزار نمایند.

 

عضو شورای شهر بانه وره با بیان اینکه ۱۸۷ راس از احشام در این مراسم مذهبی ذبح شد به سلام پاوه گفت :در این مراسم تعداد ۲۲ رأس گاو، ۱۶۵ رأس گوسفند و بز ذبح شدکه بالغ بر ۴۵۵۰کیلوگرم گوشت قرمز داشت.

 

وفا فتح الهی افزود : این گوشت های در بسته های سه کیلویی میان ۱۳۰۰ خانوار در شهر بانه وره بصورت یکسان تقسیم شد.

 

گفتنی است هر ساله مردم شهر بانه وره در عید قربان به صورت تجمعی و با مشارکت عمومی اقدام به برپایی این مراسم قربانی می کنند و گوشتهای حاصل از این کار خیر را در میان مردم شهر بانه وره به صورت مساوی تقسیم می کنند.

تصاویری از این مراسم زیبا و دیدنی

قربانی در شهر بانه وره قربانی در شهر بانه وره

5 پاسخ برای “مراسم باشکوه قربانی در شهر بانه وره برگزار شد / گزارش تصویری

  • ناشناس در تاریخ شهریور 19, 1396 گفت:

    درود بر همت والایتان ای مردم باشرف خیر

  • ضیائی. کرمانشاه در تاریخ شهریور 11, 1396 گفت:

    خداوند منان قبول فرماید.
    خوش به سعادت شان!

  • همشهری در تاریخ شهریور 11, 1396 گفت:

    خدا قبول کند قربانی نیازی به تبلغ ندارد تبرج نمایی از نظر قران و احادیث و مذاهب گناه است

  • دوست در تاریخ شهریور 11, 1396 گفت:

    سلام دوروورحمت خداوند سبحان به این مردم باد آفرین

  • سایا در تاریخ شهریور 11, 1396 گفت:

    انشالله از سال اینده اهالی بانه وری به فکر جوانان بانه وری باشند تا بیشتر از این برای یک لقمه نان حلال اواره عسلویه وکرج وچالوس نشوند.!