پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 13:49

جزئیات تازه ای از پرونده معروف کلاهبرداری میلیاردی در پاوه

جزئیات تازه ای از پرونده معروف کلاهبرداری میلیاردی در پاوه

به گزارش سلام پاوه:بازپرس دادسرای عمومی انقلاب اسلامی شهرستان پاوه گفت ؛ بیش از ۴۶ نفر از کلاهبردار میلیاردی(ب -پ) تا به این لحظه شکایت کردند.   سید سجاد ملایری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: پرونده متهم معروف به کلاهبرداری میلیاردی (ب،پ) وارد مرحله جدیدی از بررسی شده است و برخلاف تفهیم […]

به گزارش سلام پاوه:بازپرس دادسرای عمومی انقلاب اسلامی شهرستان پاوه گفت ؛ بیش از ۴۶ نفر از کلاهبردار میلیاردی(ب -پ) تا به این لحظه شکایت کردند.

 

سید سجاد ملایری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: پرونده متهم معروف به کلاهبرداری میلیاردی (ب،پ) وارد مرحله جدیدی از بررسی شده است و برخلاف تفهیم اتهامات اولیه موارد دیگری از تخلفات در این پرونده مشهود است.

 

وی گفت؛ از جمله مهمترین مواردی که می توان نسبت به این متهم تفهیم کرد کلاهبرداری از طرق مال غیر،خیانت در امانت،اخلال در سیستم نظام اقتصادی و… می باشد که نیاز است تحقیقات بیشتری در این خصوص صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه برای تحقیقات بیشتر لازم است جلسات متعددی با حضور متهم برگزار شود افزود:قطعا نیاز است بیش از ده جلسه تحقیق در این پرونده با حضور متهم ردیف اول و مالباختگان و شاکیان حتی بصورت رو در رو لازم بنظر می رسد.

 

ملایری در ادامه تاکید کرد: وجود حرص و طمع بیش از اندازه و تقویت آن توسط متهم با پرداخت سودهای آنچنانی که در اصل پول خود مال باختگان بود که برای کسب اعتماد بیشتر برای جذب پول از افراد دیگر به عنوان سود در بین افراد تقسیم میکرد. از جمله مواردی بود که کلاهبردار را به اهدافش بیشتر سوق می داد.

وی گفت؛متهم این پرونده هیچ سابقه فعالیت اقتصادی و تجارتی و حتی سواد مناسب را نداشته است اما با کلاهبرداری در چند سال گذشته و دادن سود های کلان توانسته است در این شهر به فعالیت غیر قانونی بپردازد.

 

سیدسجاد ملایری با تاکید بر ضرورت آگاهی شهروندان در مسائل قانونی گفت :متاسفانه یکی از مشکلات مردم ما عدم آموزش های لازم و ناآگاهی از مسائل قانونی است .

 

وی افزود؛در کنار نا آگاهی حرص و طمع نیز که ناشی از نبود اعتقادات مذهبی در وجود برخی از این افراد باعث وقوع چنین کلاهبرداری هایی میشود.

وی خطاب به شهروندان گفت :با آگاهی و تحقیق بیشتر سرمایه خود را به افراد مطمئن و دارای سابقه فعالیت تجاری بدهند و به هرکسی که مورد اعتماد نیست سرمایه خود را دست وی نسپارند.

بازپرس دادسرای عمومی انقلاب اسلامی پاوه گفت؛ از شواهد و قرائن این پرونده این چنین بنظر می رسد که‌ افراد مالباخته بیشتری وجود دارند که به دلایلی از جمله ترس از آبرو و شخصیت خود و یا مرتکب شدن جرائمی از دادن شکوائیه خودداری نموده اند.

گفتنی است در چند ماه گذشته فردی با نام مخفف (ب _ پ) که اصالتا اهل شهرستان کامیاران می باشد اقدام به گرفتن پولهای کلانی از شهروندان پاوه ای کرده است که با تلاشهای سربازان گمنام امام زمان در شهرستان بوکان دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شده است.

 

2 پاسخ برای “جزئیات تازه ای از پرونده معروف کلاهبرداری میلیاردی در پاوه

  • ربا در تاریخ شهریور 8, 1396 گفت:

    حیف شهرمان پاو ه عد ه ای نزول خوار شوند ولی شکر خدا شاید این فرد سبب باشد جرم نزول خوار بالاتر از لحا ظ شرعی ولی از ریاست محترم دادگاه تقاضا مندیم هرچه آگاهی داریم چه افرادی هستند ولی نام آنها منتشر شود سپاس???????????

  • shahrvand در تاریخ شهریور 8, 1396 گفت:

    عجب مغزی داشتن این آقای کلاهبردار
    صددر صد از آبرویشان میترسند شکایت نمیکنند
    از خدا نمیترسند از خانواده شان شرم نمیکنند با پول سود زن و بچه شان را تامین کرده اند اکنون از حرف مردم میترسند شکایت کنند باید همانند آقای کلاهبردار مجازات شوند