ج 10 فروردین 1403 ساعت 11:23

انجمن حمایتی کودکان معلول پاوه “احیاء” شروع به فعالیت کرد/ تصاویر

انجمن حمایتی کودکان معلول پاوه “احیاء” شروع به فعالیت کرد/ تصاویر

به گزارش سلام پاوه:طی مراسمی که با حضور رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه،بخشداران مرکزی و باینگان،مدیر آموزش و پرورش پاوه،اعضای شورای اسلامی شهر،جمعی از روسای ادارات و خیرین  که در سالن امتحانات امام خمینی برگزار شد انجمن حمایتی توانبخشی کودکان معلول(احیاء)شروع به فعالیت کرد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:رئیس اداره آموزش […]

به گزارش سلام پاوه:طی مراسمی که با حضور رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه،بخشداران مرکزی و باینگان،مدیر آموزش و پرورش پاوه،اعضای شورای اسلامی شهر،جمعی از روسای ادارات و خیرین  که در سالن امتحانات امام خمینی برگزار شد انجمن حمایتی توانبخشی کودکان معلول(احیاء)شروع به فعالیت کرد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:رئیس اداره آموزش و پرورش استثایی استان اظهار داشت:بی تردید این روز نمادی از تفکر برای شناخت،آگاهی و فهم  هرچه بیشتر نسبت به نیازهای معلولین بوده و از اینرو آحاد جامعه می بایست در خصوص حقوق معلولین احساس مسئولیت نموده و در راستای برطرف کردن نیازها و مشکلات معلولین  خویش را مسئول دانسته و به عنوانی از  وظایف اجتماعی و  شهروندی در این جهت گام بر دارند.رئیس اموزش و پرورش کودکان استثنایی

 

محمدی افزود:امروز باید بی درنگ به معلولین توجه ویژه ای داشته باشیم و در این خصوص نیاز به خانه تکانی ذهنی داریم و باید رویکردهای مقابله با این پدیده را تغییر دهیم.

 

وی ادامه داد:از جامعه فرهنگی پاوه که در بسیاری از آیتم ها در صدر هستند انتظاری بیش از این نیست که امید است با افتتاح این انجمن و فعالیت رسمی آن بتوانیم بیشتر با این دانش آموزان در بسیاری از مسائل از جمله تعلیم و تربیت آنها کوشا باشیم.هدف از تاسیس و ثبت این انجمن این است که بتوانیم دانش آموزان منقلب کنیم و از همه آنها به نحوی حمایت مادی و معنوی داشته باشیم و از درون در آنها نگرش مثبت ایجاد کنیم.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوه در سخنانی اعلام کرد:مسئله ای که تفاوت شاخص بین انسان و حیوان وجود دارد این است که انسان قوه ناطقه و عاقله دارد، ولی حیوانات دیگر این قوّه را ندارند، یعنی نمی توانند مانند انسان تفکر و اندیشه کنند.

 

 مختار برزگرفرد افزود:فلسفه وفات و تاریخ تولد انسانها با هم متفاوت است و همه انسانها نمیتوانند عمر مفید داشته باشند چرا که عمر مفید انسانها همواره انجام دادن کارهای انسان دوستانه و عام المنفه به مردم است که می تواند در قالب کمک های مادی و معنوی باشد.مختار برزگر فرد

 

وی به تعداد دانش آموزان مدرسه استثنایی طلوع که ۴۶ نفر در دبستان و ۱۰ نفر در متوسطه اول که دچار ناشنوایی،نابینایی و عدم حافظه و معلولیت جسمی و حرکتی هستند اشاره کرد و گفت:جا دارد از معلمین و اولیای گرامی آنها تقدیر و تشکر کنیم و زحمات آنها را ارج نهیم.

 

برزگرفرد در پایان از زحمات و حمایتهای حاج ماموستا قادری و فرماندار پاوه در تشکیل و راه اندازی این انجمن که هدایای مادی خود را به فرشتگان روی زمین اهداء نمودند تقدیر و تشکر کرد.

 

اجرای این مراسم زیبا و معنوی را شاعر خوش ذوق شهرستان پاوه جمال مرادی با  اشعار زیبایش برعهده داشت .در این برنامه قرائت قرآن و اجرای دکلمه توسط دریا حسینی از پایه ششم مدرسه کودکان استثنایی طلوع که حافظ ۶ جزء قرآن کریم بود . اجرای دکلمه ای پر احساس با موضوع شکرگزاری نعمات خداوندی توسط تانیا سعیدی دانش آموز ناشنوای مدرسه استثنایی طلوع ، قرائت یادداشتی زیبا از مادر  یکی از دانش آموزان مدرسه استثنایی طلوع و همچنین پایان بخش این مراسم  اجرای دکلمه و متنی زیبا همراه با یکی از سروده های دانش آموز نابینای مدرسه طلوع غزل بهرامی که حافظ ده جزء قرآن کریم  بود که با شکرگزاری از خداوند و قدر دانی از والدین و معلمان خود و همچنین اجرای زیبای آن حاضران در سالن را تحت تاثیر قرار داد.

گفتنی است که اعضای هیئت موسس انجمن حمایت توانبخشی کودکان معلول(احیا)پاوه آقایان:۱-هوشیار عبدالله زاده۲-مختاربرزگرفرد۳-ناصر محمدی۴-امیرطاهرپور۵-حبیب عبداللهی۶-کامل ولدبیگی۷-جمشید ولدبیگی۸-ملا مومن نوری و خانم نگین یزدانبخش هستند که این انجمن به صورت رسمی و قانونی ثبت شده است. و متعاقبا مجمع عمومی و هیئت مدیره آن مشخص می شوند.

 

 

 

مختار برزگر فرد رئیس اموزش و پرورش کودکان استثنایی مراسم تشکیل انجمن احیاء مراسم تشکیل انجمن احیاء

یک پاسخ برای “انجمن حمایتی کودکان معلول پاوه “احیاء” شروع به فعالیت کرد/ تصاویر

  • پاوه ای در تاریخ شهریور 6, 1396 گفت:

    مدیر آموزش و پرورش استثنایی جمله زیبای بیان کرده”جامعه فرهنگیان پاوه در بسیاری از آیتم ها در صدرند” این یعنی اینکه فرهنگیان پاوه ممتازند نه آموزش و پرورش پاوه.و با این روند روز به روز آموزش و پرورش عقبگرد دارد و اگر این فرهنگیان فهیم نبودند با این اقدامات ویرانگر و مدیریت ضعیف الان اثری از اعتبار آموزش و پرورش پاوه نمانده بود.