پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 08:12

پاوه دومین شهر بدون “متکدی” کشور معرفی می شود

پاوه دومین شهر بدون “متکدی” کشور معرفی می شود

به گزارش سلام پاوه : معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: طی روزهای آینده شهرستان پاوه به عنوان دومین شهر بدون متکدی کشور معرفی خواهد شد. به گزارش خبرنگار خبرنگار سلام پاوه: سرهنگ “محمدرضا آمویی” در اولین کارگروه ساماندهی متکدیان کرمانشاه، تکدی‌گری را یکی از معضلات اساسی شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: بهزیستی و […]

به گزارش سلام پاوه : معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: طی روزهای آینده شهرستان پاوه به عنوان دومین شهر بدون متکدی کشور معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار سلام پاوه: سرهنگ “محمدرضا آمویی” در اولین کارگروه ساماندهی متکدیان کرمانشاه، تکدی‌گری را یکی از معضلات اساسی شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: بهزیستی و نیروی انتظامی در این زمینه فراتر از وظایف عمل کرده‌اند، اما مکانی برای نگهداری این افراد نیست.

وی تصریح کرد: جمع آوری این افراد کار دشواری نیست، اما باید ابتدا مکان نگهداری مهیا شود و اگر بخواهیم اقدامی در جهت ساماندهی متکدیان انجام دهیم، توسعه اردوگاه چشمه سفید باید در دستور کار قرار گیرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تکدی گری به حرفه ای جدی در شهر کرمانشاه تبدیل شده است، گفت: متاسفانه ۹۰ درصد متکدیان به صورت حرفه‌ای تکدی گری کرده و این کار شغل‌شان شده است، لذا مردم باید بدانند به چه کسانی کمک می کنند و شرع مقدس نیز در این رابطه چه توصیه هایی دارد.

سرهنگ آمویی به موضوع کودکان کار نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر این کودکان به یکی از دغدغه‌های انتظامی استان تبدیل شده، چرا که برخی از آنها حین فروشندگی اقدام به کِش روزنی می‌کنند.

وی از انتخاب شهر پاوه به عنوان دومین شهر بدون متکدی کشور طی روزهای آینده خبر داد و اضافه کرد: موضوع متکدیان نیاز به یک همت جمعی دارد، رسانه ها در بحث فرهنگ سازی پای کار بیایند و از ظرفیت خیرین نیز بهره برد و آنها را جذب کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه متذکرشد: تمام کارهایی که در راستای جمع آوری و ساماندهی متکدیان صورت می گیرد باید ادامه دار باشد و در کنار آن طرح های فرهنگی نیز اجرا گردد.

سرهنگ آمویی در پایان یادآورشد: هر کدام از متکدیانی که دستگیر می شوند و به اردوگاه منتقل می شوند حداقل چندین بار سابقه نگهداری را دارند اما باز به این چرخه معیوب باز می گردند.

گفتنی است انتخاب پاوه به عنوان شهر بدون متکدی با تلاشهای بی دریغ موسسه خیریه صلاح الدین و همکاری نهادهای مربوطه صورت گرفته است که جا دارد از تلاشهای اعضای دلسوز این موسسه در این باره قدردانی شود.

2 پاسخ برای “پاوه دومین شهر بدون “متکدی” کشور معرفی می شود

  • ناشناس در تاریخ مرداد 31, 1396 گفت:

    این امر با هماهنگی کمیته امداد امام واداره بهزیستی،نیروی انتظامی شهرستان پاوه محقق گردیده

  • ناشناس در تاریخ مرداد 30, 1396 گفت:

    البته این به معنای نبود فقر نسبی ومطلق در این شهرستان نیست!