ج 10 فروردین 1403 ساعت 17:15

دیوار مهربانی در شهر فرهنگی پاوه به ‘یار مهربان رسید’/ عکس

دیوار مهربانی در شهر فرهنگی پاوه به ‘یار مهربان رسید’/ عکس

به گزارش سلام پاوه : به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی ماکتی از یک قفسه کتاب بر روی دیوار یکی از مدارس شهر پاوه تعبیه شد. مدیر آموزش و پرورش پاوه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح توسط خاندان مرحوم ماموستا ملامحمد زاهد ضیائی با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال […]

به گزارش سلام پاوه : به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی ماکتی از یک قفسه کتاب بر روی دیوار یکی از مدارس شهر پاوه تعبیه شد.

مدیر آموزش و پرورش پاوه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح توسط خاندان مرحوم ماموستا ملامحمد زاهد ضیائی با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال و با هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش وهمکاری جمعی از فرهنگ دوستان اجرا شده است. دیوار دبستان ضیائی

مختار برزگرد فر افزود: ۲ عامل قدمت و قداست موجب اجرای این طرح شد، قدمت به این معنی که مردمان این سامان ۱۲ سال بعد از مرکز کشور یعنی در سال ۱۲۶۸ دارالفنون را در مرکز کشور داشته ایم در سال ۱۲۸۰ در خانه باغ های پاوه هم مدرسه داشته ایم.

وی افزود: مردمان با شعور و فرهنگ این دیار مردمانی بوده اند که از گذشته ید طولایی در علم و دانش داشته اند و به همین مناسبت ما به همراه خاندان مرحوم ضیائی نمادی بنا کردیم که بیان کننده علم و دانش در این دیار و سامان باشد.

مدیر آموزش و پرورش پاوه افزود: عامل دوم قداست بود بدان معنی که نام این مدرسه مزین است به نام مرحوم ضیائی اولین رئیس آموزش و پرورش پاوه و اورامانات در سال ۱۳۰۵ به بعد و این عامل موجب شد، نماد ریاست آموزش و پرورش را به عنوان یک نماد علمی و فرهنگی به تمام مردم نشان بدهیم. دیوار دبستان ضیائی

حبیب الله مستوفی یکی از فرهیختگان پاوه ای نیز گفت: این ابتکار فرهنگی نشان داد که ما می توانیم از نمادهایی که گاهی در ادبیات ما معنی دیگری دارند، معناهای دیگری را نیز بسازیم.

وی افزود: معنی دیوار در ادبیات حایل و جداکننده است اما در اینجا آمده ایم از این دیوار نماد فرهنگ در جوار مسجد جامع و مدرسه ای به نام اولین رئیس آموزش و پرورش پاوه و اورامانات ساخته ایم.

دیوار دبستان ضیائی ماکتی از جنس آهن مشتمل بر ۴۵ کتاب وزین و برجسته در علوم مختلف همچون، کتاب مقدس قرآن کریم، صحیح بخاری، ریاض الصالحین، مثنوی معنوی، حافظ، عقیده ی مرضیه، تاریخ بیهقی و همچنین کتاب های کردی همچون دیوان مولوی، اشعار جهان آرا خانم پاوه ای، اشعار سید بهاء الدین شمس قریشی و … می باشد.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

خبرنگار:محمد هادی زامیاد

 

دیوار دبستان ضیائی

 

 

دیوار دبستان ضیائی

 

 

دیوار دبستان ضیائی

 

 

دیوار دبستان ضیائی

4 پاسخ برای “دیوار مهربانی در شهر فرهنگی پاوه به ‘یار مهربان رسید’/ عکس

  • معلم در تاریخ مرداد 30, 1396 گفت:

    خانه از پای بست ویران است **خواجه در بند نقش ایوان است ـ
    آخ اموزش وپرورش چه بر سرت آوردند.

  • دانش اموز سابق اين مدرسه در تاریخ مرداد 29, 1396 گفت:

    سلام بر سایت شما
    سلام بر اداره ى فرهنگ
    سلام بر بانیان این طرح
    دوستان عزیز؛ مجسمه ى میرزا اولقادر و مولوى و کتاب هاى مدرسه ضیایى و … نماد هاى علم و فرهنگ مرزوبوم هستند، با کامنت هاى نابجا مثال نقضى نشویم براى اثبات بى اصالتیمان نزد خوانندگان شهرهاى دیگر.

    مدیر محترم سایت هم دقت نظر داشته باشند.

  • ناشناس در تاریخ مرداد 29, 1396 گفت:

    البته این کار راخانواده حاجی ماموساانجام دادند جهت اطلاع

  • غمه وه ر در تاریخ مرداد 29, 1396 گفت:

    لطفا ا ز اموزش و پرورش پاوه بپرسید چند بار این ماکت را در قالب خبر های متفاوت منعکس می کنند.ایا در هفته کتاب هم این مورد را اطلاع رسانی خواهند کرد .هفته دولت چی .باز منتظر باشیم به نوعی دیگر منعکس خواهد شد یا قول میدن این اخرین باره