س 29 اسفند 1402 ساعت 12:00

مراسم سی و هشتمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه برگزار شد/ گزارش تصویری

مراسم سی و هشتمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه برگزار شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : مراسم روز ملی پاوه بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه صبح امروز با حضور شخصیتهای کشوری ، لشکری ، مسئولان استانی و شهرستانی ، خانواده های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع پاوه برگزار شد. معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه: حماسه شکست حصر پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : مراسم روز ملی پاوه بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه صبح امروز با حضور شخصیتهای کشوری ، لشکری ، مسئولان استانی و شهرستانی ، خانواده های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع پاوه برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه: حماسه شکست حصر پاوه روز پیوند مردم با ولایت است

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حماسه شکست حصر پاوه علاوه بر همه رشادت ها مرهون پیام ولی امرمسلمین است و امروز همه پیروزیهای بزرگتر فقط در گرو پیروی از ولی فقیه زمان است.سردار نقدی

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا نقدی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه که با حضور شخصیت های کشوری و لشکری، مسئولان استان، خانواده های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع پاوه برگزار شد، افزود: دست نشانده های استکبار دیروز در حادثه پاوه و امروز به عنوان داعش خود را نشان می دهند و هم توطئه استقلال کردستان عراق را بنا نهاده اند.

وی اظهار کرد: امریکا پس از سقوط لانه جاسوسی، ناامن کردن مرزهای کشورمان را در دستور کار قرار داد و با فریب و مسلح کردن افراد مورد نظر خود سعی در اجرایی کردن اهداف شوم خود را داشت اما ایمان و بصیرت و پیوند مردم منطقه با روحانیت و ولایت این توطئه ها را خنثی کرد.

سردار نقدی افزود: اگر امروز می بینید شهیدان حججی و اسکندری را سر می برند، امریکا به بیمارستان قندوز حمله می کند و مردم بیگناه را می کشند، آن سال در بیمارستان پاوه هم دست به این چنین جنایاتی زدند.

وی اظهار کرد: امروز می بینید پرچم انقلاب اسلامی در شمال افریقا، در ساحل مدیترانه از خلیج عدن در یمن به اهتزاز درآمده و هر روز شاهد پیروزهای پی درپی هستیم.

وی افزود: با این مقاومت ها در جهان اسلام بزودی شاهد کم شدن شر امریکا از سر ملتها خواهیم بود.

سردار نقدی گفت: امروز امریکا با زبان و لباس اسلام وارد میدان نبرد شده است و به حرکت توطئه گران و استعماری خود رنگ اسلام زده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: امریکا و ایادی او امروز تکفیریها و جنایتکاران را در نقاط مختلف دنیا و جهان اسلام به نام اسلام به جان مسلمانان و دنیای اسلام انداخته اند و سه هدف را دنبال می کنند.

وی گفت: بنا به اعتراف مکتوب وزیر امور خارجه امریکا، هدف اول دشمن تفرقه بین دنیای اسلام با توجه به وجود منابع سرشار نفت و گاز در ممالک اسلامی است.
سردار نقدی افزود: هدف دوم بستن مرزهای اسلام برای جلوگیری از رسیدن مسلمانان به مرزهای فلسطین و اسرائیل جنایتکار و باز کردن این مرزها بری داعشی های جنایتکار است.

وی گفت: هدف سوم دشمنان فریب جوانان تازه مسلمان اروپایی است که به سمت انقلاب اسلامی آمده بودند و هدایت آنها به سمت داعش و گروه های تکفیری و تندرو می باشد.

معاون فرهنگی کل سپاه افزود: طبق آمار جذب اروپائیان به اسلام به سرعت در حال انجام است که با به نمایش در آوردن جنایتهای داعش می خواهند جلوی مسلمان شدن اروپائیان را بگیرند.

وی گفت: آنها می دیدند که اگر با این سرعت اروپائیان به اسلام گرایش پیدا کنند دیری نخواهد پائید که که بیشتر جمعیت کشورهایی چون انگلیس و فرانسه مسلمان خواهند شد.

** کسانی که تفرقه افکنی می کنند هیچ نسبتی با رسول خدا (ص) ندارند

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: آنهایی که دین خود را پاره پاره کرده و تفرقه افکنی می کنند هیچ نسبتی با رسول گرامی اسلام (ص) ندارند.

 

آیت الله محسن اراکی با برشمردن ویژگی های جامعه مؤمن گفت: کفار وقتی شهر مدینه را محاصره کردند در پاسخ این تهدید، یاران پیامبر (ص) در برابر این فتنه و تبلیغات دشمن گفتند خدا برای ما کافی است و بهترین سرپرست و حامی ما خدای متعال است.

 

آیت الله اراکی

وی اظهار کرد: این تهدید و محاصره دشمن برای مسلمانان ۲ نتیجه مهم داشت، وحدت و پکپارچگی مسلمانان تحت رهبری رسول الله (ص) و دیگر اینکه وجود مبارک حضرت رسول الله (ص) است که موجب برادری و اخوت و مودت همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی می شود.

 

وی تصریح کرد: این گروههای تروریستی که امروز دعوت به تفرقه می کنند بدانند دعوت به تفرقه یعنی خروج از دایره دین مبین اسلام و جامعه ایمانی مسلمانان.

 

آیت الله اراکی افزود: هرکس شهادتین بر زبان جاری کند در دایره جامعه اسلامی است و آنهایی که از دشمنان نهراسند و تسلیم تبلیغ دشمنان نشوند خدای متعال بر ایمان آنها می افزاید.

 

دیبر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: حکام کشورهای حاشیه خلیج فارس به واسطه فسادهای مختلفشان ننگ جهان اسلام هستند و مومنینی که تحت تاثیر جوسازی اینها قرار نمی گیرند خداوند نعمت وحدت زیر سایه پرچم رسول الله را به آنها عنایت می کند.

وی گفت: اولین خصوصیت جامعه ایمانی وحدت و یکپارچگی است که در نتیجه مقاومت و ایستادگی زیر پرچم رسول الله به آنها اعطا می شود و دیگر خصوصیت جامعه ایمانی فضلیت است که ایران اسلامی در مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام کسب کرده اند و چه کسانی می توانند این افتخار مردم پاوه، ایران اسلامی و شهید حججی را به دست آورند.

 

** پیام تاریخی حضرت امام (ره) نجات بخش پاوه شد

 

امام جمعه پاوه هم گفت: لطف خداوند، مقاومت مردم، حضور شهید چمران و پیام روحبخش حضرت امام (ره) چهارعامل نجات بخش شهر پاوه از محاصره گروه های ضد انقلاب در سال ۵۸ بودند.ماموستا قادری

ماموستا ملا قادر قادری افزود: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ که پیروز شد در شمال و جنوب و غرب و شرق کشور شاهد فتنه های بسیاری بودیم که با هوشیاری مردم و رهبری تمامی این فتنه ها خنثی شد.

وی اظهار کرد: امروز هم ما دشمنانی داریم که به شیوه های مختلف فتنه آفرینی می کنند و نیاز اصلی و اساسی ما در این برهه زمانی وحدت و یکدلی و بصیرت و هوشیاری است.

ماموستا قادری با اشاره به تداوم و استمرار هجمه های بی شمارعلیه جمهوری اسلامی گفت: تداوم تحریمهای اقتصادی و فتنه داعش از جمله این هجمه هاست.

حماسه پاوه در مرداد سال ۱۳۵۸اتفاق افتاد و طی آن اشرار ضد انقلاب و نیروهای وابسته به شاه با بیش از ۱۲ هزار نفر نیروی مسلح قصد تصرف این شهر را داشتند که با مقاومت و ایستادگی و رشادت نیروهای مردمی، پاسداران بومی و اعزامی و فرماندهی شهید چمران هیچ گاه موفق به تصرف شهر نشدند و بعد از یک هفته با صدور فرمان تاریخی امام (ره) و تقدیم شهدای ۲۶ مرداد محاصره شهر شکسته شد و متجاوزان نیز پا به فرار گذاشتند.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت بیش از ۶۴۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

 با تشکر از محمد هادی زامیاد خبرنگار پیشکسوت شهرستان پاوه در ارسال تصاویر و پوشش کامل مراسم 

 

 

گزارش تصویری 

 

 

آیت الله اراکی سردار نقدی ماموستا قادری مراسم شکست حصر پاوه مراسم شکست حصر پاوه

یک پاسخ برای “مراسم سی و هشتمین سالگرد حماسه شکست حصر پاوه برگزار شد/ گزارش تصویری

  • شهروند در تاریخ مرداد 27, 1396 گفت:

    تمام آرامشمان مدیون شهدا هستیم روحشان شاد یادشان جاویدان