چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 12:28

آیین بازگشایی سال تحصیلی مدرسه علوم دینی حاجی ماموستای نودشی برگزار شد/عکس

آیین بازگشایی سال تحصیلی مدرسه علوم دینی حاجی ماموستای نودشی برگزار شد/عکس

به گزارش سلام پاوه:طی آئین باشکوهی که با حضور امام جمعه شهرستان پاوه،جانشین فرماندهی سپاه ناحیه پاوه،امام جمعه شهر نودشه و برخی از علمای منطقه و مردم سال تحصیلی مدرسه علوم دینی حاجی ماموستای نودشی روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه ۹۶ در شهر نودشه برگزار گردید.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:امام جمعه نودشه ضمن […]

به گزارش سلام پاوه:طی آئین باشکوهی که با حضور امام جمعه شهرستان پاوه،جانشین فرماندهی سپاه ناحیه پاوه،امام جمعه شهر نودشه و برخی از علمای منطقه و مردم سال تحصیلی مدرسه علوم دینی حاجی ماموستای نودشی روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه ۹۶ در شهر نودشه برگزار گردید.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:امام جمعه نودشه ضمن قدردانی از حضور میهمانان ارجمند،مسئولین،مدعوین و شهروندان نودشه اظهار داشت:خداوند متعال در طول تاریخ زندگی انسان پیامبران را برای هدایت و راهنمایی مردم به منظور شناخت راه حق و صواب و دوری گزیدن از راه انحراف برگزیده است که بعد از پیامبران این رسالت به علمای آن ادیان رسیده است و در دین اسلام نیز بعد از پیامبر اسلام (ص) این رسالت به علمای اسلام رسیده است.

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی افزود:علمای بزرگ اسلام در نشو نمای دین اسلام وظیفه ایی خطیر بر عهده داشته اند که در منطقه اورامانات نیز این رسالت بزرگ را که منشاء هدایت مردم منطقه به سوی دین اسلام است را مدارس علوم دینی و حجره های درسی علماء بر عهده داشته است.

 

وی در ادامه افزود:شهر نودشه در تاریخ چندین صد ساله خود شاهد نشو و نمای علمای کثیری در خود بوده است که هریک در افزایش و هم افزایی فقه شافعی و دین اسلام نقش برجسته ایی داشته اند و به همین خاطر در تاریخ گذشته ایی نه چندان دور نودشه را دارلعلم نامیده اند.

 

امام جمعه نودشه در ادامه افزود: هر چند در مرحله ایی از تاریخ معاصر در امر تعالیم مدرسی در نودشه وقفه ایی پیش آمد اما به حمدالله در سالهای اخیر و با افتتاح مدرسه ی علوم دینی حاجی ماموستا امر تعلیم و تعلم طلاب کم کم رشد تازه ایی به خود گرفته است و امید آن داریم که در مرحله ی جدید که از امروز آغاز خواهد گردید این نشو و نما بیشتر از بیش گردد.

 

وی از همه شهروندان درخواست نمود با توجه به اینکه مخارج مدارس علوم دینی در منطقه بصورت کلی توسط مسلمانان و شهروندان تامین می گردد در این راه با مدیریت این مدرسه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

 

امام جمعه پاوه در این مراسم به امر تعلیم و تربیت در قرآن مجید و آموزه های دین اسلام پرداخت و اظهار داشت:پیامبران الهی پاکترین انسانها بوده اند و بواسطه ی همین تزکیه ی نفس به بهترین وجه به هدایت و راهبری انسانها پرداخته اند.

 

ماموستا ملا قادر قادری تربیت را دارای نقشی عادت محور و عادت پذیر دانست و افزود:پیامبران به بهترین وجه و با حکمتی متعالی به تربیت و تعلیم دستورات الهی به انسانهای عصر خویش پرداخته اند.

 

ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:مردم نودشه در طول هشت سال دوران دفاع مقدس به بهترین وجه و جانانه در مقابل متجاوز ایستادگی کرده و در این راه متحمل رنج های بیشماری گردیده اند که این رشادتها از ذهن مسئولین فراموش نشده و اینجانب رشادتهای مردم نودشه را در طول این دوران در بسیاری از محافل و سخنرانی ها به مسئولین یادآوری کرده ام.

 

امام جمعه پاوه در ادامه افزود:ماموستا ملا احمد مبارکشاهی بعنوان امام جمعه نودشه سالهاست برای رشد و آبادانی شهر نودشه زحمت کشیده و امروز نیز همچنان در سنگر نماز جمعه در خدمت مردم نودشه می باشد و یکی از ملزومات مهم این برهه از شهر نودشه را وحدت دانست و افزود:نودشه برای رسیدن به خواسته های خود نیازمند وحدت است و تفرقه و جدایی باعث وارد آمدن خسارت به شهروندان است.

 

ماموستا قادری به اعضای منتخب شورای شهر توصیه نمودند قبل از هر چیز خیر در امور مردم شهر را پیشه ی خود ساخته و وحدت را سر لوحه ی کار خود قرار داده و از ایجاد تفرقه در میان مردم و مسئولین خودداری نمایند.

 

در ادامه ملا حسن محمدی مدرس مدرسه ی علوم دینی حاج ماموستای نودشی گزارشی از روند امور در مدرسه علوم دینی نودشه و روند تدریس را برای حضار بازگو نموده و از شهروندان درخواست نمود با مدرسه مذکور مساعدت لازم را مبذول دارند.

 

در پایان مراسم خانه عالم نیز که در جوار مسجد جامع با کمک و مساعدت سپاه پاسدران انقلاب اسلامی بنا گردیده است با حضور امام جمعه شهرستان پاوه جناب حاجی ماموستا ملا قادر قادری و جانشین محترم سپاه ناحیه شهرستان پاوه جناب سرهنگ سلطان قلی و جمعی از روحانیون و طلاب و سایر مسئولین شهرستان، بخش و شهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.