پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:15

«پیازدول» با پیازهای و حشی اش، پیازدول است

«پیازدول» با پیازهای و حشی اش، پیازدول است

به گزارش سلام پاوه : حرکتی ارزشی وماندگاربه دفاع از بقای پیازهای وحشی پیازدول طی چندروز گذشته با اهتمام جمعی از دغدغه داران وحامیان محیط زیست شکل گرفت وبا انسجام این کارکردها می توان امیدوار بود ، هستند عزیزانی که با جان ودل از طبیعت زیبا وبکر منطقه با تمام وجود حراست وکیاست می نمایند. […]

به گزارش سلام پاوه : حرکتی ارزشی وماندگاربه دفاع از بقای پیازهای وحشی پیازدول طی چندروز گذشته با اهتمام جمعی از دغدغه داران وحامیان محیط زیست شکل گرفت وبا انسجام این کارکردها می توان امیدوار بود ، هستند عزیزانی که با جان ودل از طبیعت زیبا وبکر منطقه با تمام وجود حراست وکیاست می نمایند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ده نگی نوریاو :، گروه کوهنوردی ویمیرشانزدهم مرداد ماه به منظور کمک به احیاء دشت پیازهای وحشی «پیازدول» با خرد جمعی و هماهنگی وهمراهی با اهالی محل به پاکسازی و علامت گذاری محوطه پیازهای وحشی اقدام نمودند.

بمنظور فرهنگ سازی و تنویر افکارعمومی و تداعی شعائر زیست محیطی (در همه حال) تابلوهایی با ابعاد یک در دومتر با ارتفاع سه متر و با مضامین پیام های فرهنگی ازجمله: عدم نصب چادر، روشن نکردن آتش … در محوطه پیازهای وحشی در ورودی دشت پیازدول نصب گردید.

حامیان محیط زیست، با جمع آوری سنگ های بزرگ در محوطه مورد نظر ونشانه گذاری با رنگ زرد (رنگ زرد رنگ خورشید است وآسانترین رنگ برای دیدن است علاوه برآن هشدارهای عمومی را با این رنگ نمایان می سازند) پیام رسا وشفافی را به اهل بصیرت منتقل می نمایند تا نه تنها به هوش باشند وبلکه آمران به معروف وناهیان ازمنکر باشند.

حرکت زیبای دیگر را می توان در ترمیم وتعمیر سنگ نمازبه جهت مهیا نمودن عبادتگاه رهگذرانی دانست که در اوج مکان به رازر ونیاز مبادرت می نمایند.

گروهی دیگر، خاکستر وسایر آلایندهای زیست محیطی را دربسته هایی جمع اوری تا زمینه خروج آلودگی دیداری را بزدایند…

جمع حاضر در پایان درخواستی خاضعانه خطاب به دوست داران طبیعت و گردشگران گرانمایه ی دیار داشتند واز محضرشان طلب استمداد نمودند تا با تشریک مساعی حریم کوهستان را پاس بدارند ونه تنها آمران بلفعل باشند بلکه با آگاهی بخشی شهروندان غافل وناآگاه را در پاسداشت از سرمایه های دیار ترغیب وتشویق نمایند …

دراین میان از خلوص نیت وهمراهی پیازدول نشینان ( اهالی هوار) که محل زیست و زندگی آنان بواسطه ی قصور تنی چند از همشهریان درخطر نابودی قرارگرفته به جهت همراهی وصمیمیت ومهمان نوازی تمجید وتقدیر به عمل می آید، به امید که هریک درنقش محیطبانی مسئولیت پذیر به پاسداشت محیط وآبا واجدادی خویش مبادرت نمائیم واز بین رفتن سریع جاذبه ها واماکن تفریحی دیار به جد اجتناب نمائیم.

گروه کوهنوردی ویمیر به رسم ادب از همراهیاستاد یعقوب شجاعی و فرزند برومندشان «آقای حسام شجاعی» که در تهیه تابلو آموزشی همکاری بی دریغی مبذول داشته اند ونیز از مهمانان ارجمند جناب آقایان انور رحمانی و رزگار مرادی که در تمام مراحل کار، همگام وهمراه بودند صمیمانه تشکر وقدردانی نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 پاسخ برای “«پیازدول» با پیازهای و حشی اش، پیازدول است

  • بی باغ در تاریخ مرداد 22, 1396 گفت:

    سلام دست شمادردنکند موفق باشید ولی باید گردشگران رعایت کنند که درین اداره منابع طبیعی وآب خیزداری حق داردوارعمل شود تاگونه گیاهی ازبین نرود وفکری برای چشه میرآباد پاوه به کنید جای آب دادن احشام شده است که این کارخلاف شرع است وحق ناس ست چون حدود۲۰۰باغدارازاین آب شمه برای استفاده امورات باغی شست شو ووضوگرفتن از آن استفاده می کنندلذا مستدعی است مسولین پیگیری نمایند

  • زاوه لی در تاریخ مرداد 21, 1396 گفت:

    مرۆڤ،
    ئه‌گه‌ر ئیراده‌ بکا،
    به‌ ئاسمانان دا هه‌ڵدفڕێ!
    له‌ بان ئه‌ستێران ده‌نۆڕێ!
    میلله‌تێکیش ئیراده‌ بکا،
    ڕێگه‌ به‌ مێژوو ده‌گۆڕێ!